fbpx

Yeni Başlayanlara Özel Seo Rehberi

Dünyanın en popüler sitelerinin durduk yere popüler olduklarını düşünüyor musun? Aylık milyonlarca ziyaretçi almaları en büyük özellikleri olsa bile bu adreslerin takipçileriyle yüksek oranda etkileşim kurduklarını bilmeniz gerekmektedir. Bu siteleri bu hale getiren sihirli bir değnek yoktur. Tek yaptıkları SEO adı verilen alanda etkili bir biçimde aktif olmaktır.

Büyük sitelerin her birisi görünür ve duyulur olmayı önemserler. Oluşturdukları kaliteli ve kapsamlı içerikler onları bir yere kadar götürür. Çok önemli ve kapsamlı bir içerik oluşturmuş olsalar dahi onu kimse bulamayacaksa içerik hiçbir anlam ifade etmeyecektir.

İşte bu yüzden görünür olmaya ihtiyacınız vardır. Uygulayacağınız stratejilerle kitlelere ulaşmanız şarttır. Facebook reklamları, ziyaretçi yazarlık, dijital reklamlar gibi çok çeşitli pazarlama alanlarına odaklanıp bu alanlarda başarılı sonuçlar elde etmeniz gerekmektedir.

Bu tür stratejilerin içerisinden sadece bir tanesi yüksek kalıcılığa ve uzun vadeli sonuçlara imkan tanımaktadır. Search Engine Optimization ifadesinin kısaltılmış hali olan SEO popüler bir adres olabilmeniz için etkin bir şekilde uygulamanız gereken bir stratejidir. Pazarlama çalışmalarıyla bir araya getirilen bu strateji markanızın başarılı olması için en önemli gereksinimlerden birisidir.

SEO Nedir?

SEO aslında bir pazarlama çalışmasıdır. SEO nedir? Dediğimizde oluşturduğunuz içerikleri optimize ederek onların bulunmasını sağlarsınız. SEO kendi başınıza gerçekleştirdiğiniz zaman bir organik stratejidir. Fakat bunu SEO hizmeti olarak farklı bir noktadan almak istediğiniz zaman ücretli bir hizmete dönüşebilmektedir.

SEO konusunu tam olarak anlamak istiyorsanız ilk olarak arama motorlarının nasıl çalıştığını öğrenmeniz gerekmektedir. Google, Bing, Yandex gibi arama motorlarının iki önemli işlevi bulunmaktadır:

  1. Web ortamında yer alan içeriklerin indeksler aracılığıyla bulunmasını sağlamak
  2. Arama niyetlerine uygun olacak şekilde kullanıcılara aradıkları içerikleri bir liste halinde sunabilmek

Bu iki kriteri her zaman göz önünde bulundurursanız SEO çalışmalarını kolay bir biçimde gerçekleştirebilirsiniz. Üstelik dışarıdan bir servis olarak SEO hizmeti almak durumunda kalmazsınız. İlk yapmanız gereken arama motorlarının sitenizde yer alan içerikleri işlemesini sağlamaktır. Daha sonra ise içeriğinizi en iyi şekilde optimize ederek indeks sıralamasında ilk sırada yer bulunması için çaba göstermelisiniz.

SEO konusu aslında bu kadar basittir. En azından kağıt üzerinde basit görünmektedir. Birincil hedef her zaman sitenizin görünür olmasını sağlamak olduğundan sadece içerik yayınlamak yeterli değildir. Aynı zamanda insanların bu içeriği bulabilmesini sağlamalısınız. Hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından sevilen bir içerik ürettiğiniz zaman SEO çalışmasını başarılı bir biçimde gerçekleştirmiş olursunuz.

SEO Stratejisinin 2 Önemli Yapı Taşı

SEO çalışmalarını yapmaya karar verdiğiniz zaman karşınıza ilk çıkacak olan ikilem bellidir. SEO çalışmaları site içi ve site dışı olarak ikiye ayrılmaktadır. Deneyimli veya deneyimsiz pek çok kişi site içi SEO çalışmalarını bir şekilde yapabilmektedir. Site dışı SEO çalışmalarında ise genelde dışarıdan bir kaynağa ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle pek çok site sahibi bir ajanstan SEO hizmeti almayı uygun görebilmektedir.

Site içi SEO çalışmaları sitenizi kullanıcı ve arama motoru dostu haline dönüştürme çalışmalarıdır. Site içi SEO kapsamında aşağıdaki alanlara göz atmanız gerekmektedir:

  • Başlıklar
  • Etiketler
  • URL yapısı
  • Sayfa hızı
  • Sayfa içeriği
  • Dahili linkler

Site dışı SEO çalışmaları elbette sitenizin dışında gerçekleştirilen çalışmalardır. Bu çalışmalar sadece sizi değil aynı zamanda sizinle etkileşimde bulunan sitelerle ilgilidir. Site dışı SEO çalışmaları arasında şu faktörler yer almaktadır:

  • Siteye gelen linkler
  • Sosyal paylaşımlar
  • Güven ve otorite
  • Marka bilinirliği
  • Arama motorunu kullanan kişinin niyeti

SEO çalışmalarının bu iki yapı taşı da aynı öneme sahiptir. Her ikisi de aynı öneme sahiptir ve başarıya ulaşılmak isteniyorsa ikisinin uyumlu bir biçimde gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Biri uygulanıp diğeri uygulanmazsa beklenen verim elde edilemeyecektir. Ancak, site dışı SEO çalışmaları için bir SEO hizmeti satın alacaksanız ilk önce site içi SEO niteliklerinizin sonuç verebilecek kapasitede olduğundan emin olmalısınız.

SEO Stratejisinde Dikkat Edilmesi Gereken 6 Kısım

SEO stratejisini uygulamak istiyorsanız dikkat etmeniz gereken bazı alanlar bulunmaktadır. Bu alanlara kapsamlı bir biçimde değinmeden önce bir özet geçmek çok daha doğru olacaktır. SEO çalışmalarınızın başarılı olmasını istiyorsanız bu 6 alana mutlaka aynı oranda ilgi göstermeli ve en başarılı çalışmaları uygulamaya çalışmalısınız.

  1. Anahtar Kelime Stratejisi: İçerik oluşturmadan önce veya site içi faktörleri optimize etmeye başlamadan önce hedeflemeniz gereken anahtar kelimenin ne olduğuna karar vermelisiniz.
  2. İçerik Stratejisi: İçerik olmadan SEO hiçbir şekilde başarılı olamaz. İlk sıralarda yer almasını istediğiniz içerikleri üretebilmek için bir plana ihtiyacınız olacaktır.
  3. SEO Dostu Kod Yapısı: Siteniz için bir site haritası oluşturmalı ve onu Google Search Console aracına göndermelisiniz. İçeriğinizde doğru etiketleri kullanmalı ve URL yapısının SEO dostu olmasını sağlamalısınız.
  4. Kullanılabilirlik: SEO stratejisinde en önemli sinyaller kullanıcılardan gelecektir. Kullanıcılar doğrudan sıralamaları etkileyen faktörlerden olmasa bile arama motorlarına sitenizin kaliteli olduğunu belirtecek sinyaller gönderebilecektir.
  5. Otorite: Otoriteye sahip değilseniz güvenilir olmazsınız. İnsanlar size güvenmeyeceği için sitenizi ziyaret etme veya kullanma konusunda tereddüt edeceklerdir.
  6. SEO Stratejisi Yönetimi: SEO tek seferlik gerçekleştirilen bir çalışma değildir. Çalışmalarınızı tamamladıktan sonra sonuç elde edip edemediğiniz görmek için verileri kontrol etmeli ve gerektiği şekilde çalışmalarınızı değiştirmek için çaba göstermelisiniz.

1. Anahtar Kelime Stratejisi

Anahtar kelime stratejisi SEO çalışmalarının başladığı noktadır. Bir içerik oluşturmadan veya site içi faktörleri optimize etmeye başlamadan önce hangi anahtar kelimeleri hedeflemeniz gerektiğine karar vermelisiniz. Bu noktada hedef kitlenizin arama yaparken kullandığı anahtar kelimeleri bulmaya çalışmalısınız. Bu anahtar kelimeleri kullanarak sayfalarınızı optimize edip sıralama elde etmeniz gerekmektedir.

Anahtar kelimeler sadece içeriklerin bulunmasını sağlamazlar. Aynı zamanda kullanıcının arama niyetine odaklı oldukları içeriğin bağlamı hakkında bilgi verirler. Siteniz için en ideal anahtar kelimeleri bulmak için başlangıç aşamasında aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

  1. Bulunduğunuz nişin konularından oluşan bir liste oluşturmalısınız. İnsanlar genellikle hemen anahtar kelime planlayıcısı kullanarak anahtar kelimeleri bulmak için uğraşırlar. Bu doğru bir yöntem değildir çünkü çalışmalara ortadan değil en başından başlamalısınız.
  2. Bulduğunuz niş konularıyla alakalı potansiyel anahtar kelimelerin listesini oluşturmalısınız. İşte bu noktada bir anahtar kelime planlayıcısı kullanmaya başlayabilirsiniz. Konu listeniz ile alakalı anahtar kelimeleri keşfedebilirsiniz. Bulduğunuz anahtar kelimelerin aranma hacimlerinin ve rekabet durumlarının ortalama düzeyde olmasına özen göstermelisiniz.
  3. Rakiplerinizi araştırmalısınız. SEO stratejileriniz için bir SEO hizmeti almış olsanız dahi en göz ardı edilen çalışmalardan birisi rekabet analizidir. Rakipleriniz zaten işe yarayan anahtar kelimeler için çoktan optimizasyon yapmaya başlamış olabilecektir. Bu anahtar kelimeleri tespit edip onlardan daha iyi bir SEO çalışması ortaya koymaya çalışmalısınız.

Bu adımları takip ederek ya da seocu.com desteği ile anahtar kelime stratejinizi iyi bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Bunların başlangıç düzeyinde öneriler olduklarını unutmamalısınız.

2. İçerik Stratejisi

Bir önceki adımı başarıyla yerine getirdiyseniz artık elinizde iyi bir içerik oluşturmanızı sağlayacak anahtar kelimeler var demektir. İçerik olmadan SEO çalışmalarını yerine getiremezsiniz. SEO hizmeti açısından en güvenilir, en pahalı ve en kaliteli hizmeti almış olsanız bile içerik yoksa hiçbir işe yaramayacaktır.

  1. İçeriğinizi oluşturmadan önce onu onaylamanız gerekmektedir. En iyi içerğin oluşturulması zaman alıcıdır. İçerik oluşturmaya yeteri kadar vakit ayırmazsanız hedef kitlenizi memnun edemezsiniz.
  2. Uzun ve zamana yenik düşmeyen içerikler oluşturmalısınız. Her ne kadar kısa içerikler kullanıcıları daha fazla memnun ediyor gibi gözükse dahi asıl önemli olan uzun içerikler oluşturabilmektir. İçeriğinizi iyi şekilde bölümlere ayırdığınız zaman kullanıcıların odaklanma problemini çözmeyi başarabilirsiniz.
  3. Güncel içerikler sunmalısınız. İçerikleriniz her zaman güncel olmalıdır. Google özellikle bu konuya fazlasıyla dikkat etmektedir. Düzenli bir yayın takvimi oluşturmalı ve eski yazıları güncel tutmaya çalışmalısınız.
  4. Kullanıcıların sorularına cevap verebilecek içerikler oluşturmalısınız. Bir içerik kullanıcının aklındaki soruya cevap verebilecek niteliğe sahip değilse bu durumda onun ilgisini çekmeyi başaramazsınız. İçerik oluştururken her zaman soru ve cevap durumu aklınızda olmak zorundadır.
  5. İçerikleri anahtar kelimeler için optimize etmelisiniz. SEO çalışmaları arasındaki en önemli durumlardan birisi budur. Anahtar kelimelerinizi içerikte doğru noktalara yerleştirmelisiniz. Başlık etiketleri, ilk paragraf, görsel etiketleri ve video başlıkları gibi pek çok noktada anahtar kelimelerinizi kullanmalısınız.
  6. İçeriğin yayınlanması kadar dağıtımı da önemli bir durumdur. İçeriğinizi doğru bir biçimde dağıtamazsanız onun görünür olmasını sağlayamazsınız. Oluşturduğunuz tüm içerikleri dağıtabilmek için doğru kanallara yönelmeli, özellikle hedef kitlenizin bulunduğu kanallarda yer almaya çalışmalısınız.

3. SEO Dostu Kod Yapısı

SEO çalışmalarınızın teknik yönünü aksatmamanız gerekmektedir. Anahtar kelimeler ve içerikler ile herkes uğraşır ama teknik yönlerle uğraşmayı pek çok kişi reddetmektedir. Teknik yönler her ne kadar çok zor olmasa bile doğru uygulamaların yapılabilmesi için belirli noktalara dikkat etmek gerekmektedir.

  1. Siteniz için bir site haritası oluşturmalı ve onu Google Search Console aracına göndermelisiniz. Böylece sitenizin indekse eklenebilir olmasını ve arama motorları tarafından daha kolay bir biçimde bulunabilmesini sağlayabilirsiniz.
  2. Oluşturduğunuz içeriklerde doğru etiketleri kullandığınızdan emin olmalısınız. Başlıklar ve alt başlıklar için doğru etiketlere yer vermeli ve içeriğinizi kimseyi rahatsız etmeyecek şekilde bölümlere ayırmalısınız.
  3. Sitenizin URL yapısının SEO ile uyumlu olduğundan emin olmalısınız. Sitenizin URL yapısı karmaşıksa ne kadar çaba gösterirseniz gösterin SEO çalışmalarınız beklediğiniz verimi sunmakta başarısız olacaktır.
  4. Sitenizde HTTPS protokolünü kullanmalısınız. HTTPS protokolü veri aktarımı açısından HTTP protokolünden çok daha güvenli olduğundan arama motorları tarafından sevilmektedir. Özellikle Google HTTPS protokolünü bir sıralama faktörü olarak değerlendirmektedir.

4. Kullanılabilirlik

Kullanıcı sinyalleri SEO stratejisinde önemli bir yere sahiptir. Her ne kadar sıralamaya doğrudan etki etmeseler bile arama motorlarına sitenin kalitesi açısından bilgiler verebilmektedir. Bu nedenle her zaman kullanılabilirliği ön planda tutmak için çaba göstermelisiniz.

  1. Başlangıçta kullanıcıların ilgisini çekebilecek linkleri içeriklerde kullanmak için çaba göstermelisiniz. Kullanıcıların sayfalarınızda daha fazla vakit geçirmesini sağlamalısınız. Daha fazla trafiğe sahip olmaya değil daha fazla geri gelen kullanıcıya sahip olmaya çalışmalısınız. Sosyal paylaşımları önemsemelisiniz.
  2. Her ne olursa olsun sitenizin en geç 2 saniyede açılması gerekmektedir. Ziyaretçi ne kadar fazla beklerse sitenizi bir o kadar kolay terk edecektir. SEO çalışmalarında hız kritik öneme sahiptir. Bunu ortaya koyamadığınız zaman çalışmalarınızı başarıya ulaştırmanız mümkün dahi olmayacaktır.
  3. Siteniz mobil dostu olmak durumundadır. Sitenizi ziyaret etmek isteyen kullanıcıları farklı alanlara yönlendirmek gibi bir hataya düşmemelisiniz. Kullanıcılar tek bir adresten sitenizin hem masaüstü hem de mobil versiyonuna ulaşabilmelidir. Ayrıca siteniz Google tarafından sunulmuş olan mobil dostu testini başarılı bir biçimde geçmelidir.
  4. Kullanılabilirlik açısından en önemli kriterlerden birisi kullanıcının arama niyetidir. Arama motorunu kullanan kişinin arama niyetini önceden tahmin ederek anahtar kelime araştırmanıza şekil vermeniz gerekmektedir. Bunu yapamazsanız SEO alanında başarılı olamazsınız.
  5. Site mimarisinin kesinlikle kullanıcı dostu olması gerekmektedir. Kullanıcılar için her şeyi kolaylaştırmak zorundasınız. Sitenizde kullanıcılar ne kadar kolay hareket edebilirlerse SEO çalışmalarınızın başarısı açısından sizin için bir o kadar iyi olacaktır.

5. Otorite

En başından belirtmek gerekirse otorite ölçülebilir bir şey değildir. Dolayısıyla SEO çalışmalarında en fazla zorlanacağınız alan burasıdır. Hatta otorite konusunu tek başınıza çözmeyi başaramadığınız için dışarıdan bir SEO hizmeti almayı dahi deneyebilirsiniz. Otorite yoksa siteniz güvenilir olmayacaktır. Güven yoksa siteniz kullanıcıların ilgisini hiçbir şekilde çekmeyecektir.

  1. Marka bilinirliğini yükseltmelisiniz. Sitenizi ziyaret eden kullanıcılara kesinlikle arzu duydukları şekilde bir içerik kullanım deneyimi yaşatmalısınız. Sosyal medyada var olmalı ve sosyal medya kullanıcılarının siteniz ile etkileşim kurabilmelerini sağlamalısınız. Adınızı duyurmak için yeri geldiğinde mutlaka ziyaretçi yazarlık yapmalısınız. Hedef kitleniz nerede ise o topluluğun içerisinde yer almak için çabalamalısınız.
  2. Link oluşturma çalışmaları gerçekleştirmelisiniz. Linkler önemlidir ve önemli olmaya devam edecektir. Link almaya çalışırken alacağınız linkin siteniz ile alakasına, otoritesine, arama motoru sıralamasındaki yerine ve çapa metnine özellikle dikkat etmelisiniz.

6. SEO Stratejisi Yönetimi

Buraya kadar tüm adımları başarılı bir biçimde yerine getirdiyseniz artık doğru bir biçimde SEO çalışması gerçekleştirebilme becerisine sahipsiniz demektir. Bu stratejiler size sadece birkaç gün içerisinde sonuç sunmazlar. Bu nedenle sabırlı davranmalı ve SEO stratejinizi en iyi şekilde yönetmeye devam etmelisiniz. Stratejinizin ne durumda olduğunu gözlemlemek istiyorsanız analiz araçlarında aşağıdaki verileri takip etmelisiniz:

  • Ortalama organik trafik
  • Anahtar kelimelere bağlı olarak organik trafik
  • Link profili
  • Sayfa ve alan adı otoritesi
  • Kullanıcıların sayfada geçirdikleri süre
  • Kullanıcı başına ortalama sayfa sayısı
  • Geri gelen ziyaretçiler
  • Hemen çıkma oranı
  • Tarama verimliliği ve dizi durumu
  • Organik trafikten elde edilen dönüşümler

Tüm bu verileri Google Analytics ve Google Search Console araçlarından takip edebilirsiniz. Başlangıç aşamasında SEO stratejileri için bunlar yeterli olacaktır. Daha farklı çalışmalar istiyorsanız ve işinizi daha profesyonel bir biçimde ilerletmek istiyorsanız bu durumda SEO fiyatı açısından avantajlı olan SEO hizmeti sunan ajanslarla çalışmayı tercih etmeniz gerekmektedir.

Kaynak: https://www.seocu.com

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

2 Yorum

  1. Çağrı Mustafa dedi ki:

    Bu detaylı içeriğin için teşekkür ederim Timur. Yol gösterici olmanı hep takdirle karşılıyorum.

  2. Mert dedi ki:

    Başarılı makale olmuş. Devamını dilerim.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.