Yeni Başlayanlar İçin E-posta Pazarlamacılığı İpuçları

E-posta pazarlamacılığına bulaşmadan blogunuzu geliştirmek isteyebilirsiniz. İçeriklerinizi sadece sosyal medyada paylaşamak sizin için yeterli olabilir. Fakat başarılı bir blog ve blog yazarı olmak istiyorsanız eninde sonunda e-posta pazarlamacılığı alanına el atmak zorundasınız.

e posta aboneligi

E-posta Pazarlamacılığı Neden Önemli?

E-posta pazarlamacılığı önemli çünkü bu yöntem sayesinde belirlediğin niş veya nişler etrafında bir topluluk oluşturabilirsiniz. Bunu anlatmanın en doğru yolu budur. Diğer taraftan pazarlamacılara göre e-posta pazarlamacılığı para basmanın diğer adıdır. Onlar bunu bu şekilde dile getirirler.

İşler ve pazarlama yöntemleri sürekli değişiklik gösterir. Bazen bu değişikliklerin sonucunda bazı işler zarar görür, bazı pazarlama teknikleri değişmeye mahkum kalır. Aynı zamanda yaşanan bu değişimler birçok farklı fırsatları önünüze çıkarır. Bu fırsatlar potansiyel kitleniz ile etkileşim ve iletişim kurma şansını doğurmaktadır.

Tam olarak bu nedenlerden ötürü e-posta pazarlamacılığı değerlidir. Bu yöntem sayesinde doğrudan insanlara ulaşabilirsiniz. Bununla birlikte insanlar sizin onlara ulaşacağınızı bilirler çünkü kendileri abone olmuşlardır. Dahası siz bu insanlara yardımcı olmaya devam ettikçe onlar listenizde olmaktan memnuniyet duyacaklardır. Önemli olan beklentilerini karşılayabilecek şekilde onlara yardımcı olabilmektir.

E-posta Pazarlamacılığı Ne Zaman Yapılmalı?

Öğrendiklerinizden sonra anında işe koyulup e-posta pazarlamacılığı yapmaya çalışmak istemenizi anlayışla karşılıyorum. Ancak e-posta pazarlamacılığı hadi yapalım şeklinde bir yaklaşıma uygun değildir. E-posta pazarlamacılığı gerçekleştirmek için öncelikli olarak ne yaptığınızı bilmeniz gerekmektedir.

Sitenize gelen ziyaretçilerle bir şekilde bağ kurmalı ve onlara markanızı sevdirmelisiniz. Markanızı seven ve onunla bir bağ kurmayı başarmış ziyaretçiler sayesinde marka bilinirliğini yükseltebilir ve e-posta pazarlamacılığını başarıya ulaştırabilirsiniz.

Biriyle Hemen Nasıl Bağ Kurabilirim?

Bunu yapmak zaman gerektirir ancak atacağınız adımlar bellidir. Listenize dahil olan kişilere teşekkür edebileceğiniz bir sayfa oluşturmalısınız. Teşekkür mesajının yer aldığı sayfada ise onlara sorular sorabileceğiniz bir tür anket yer almalıdır.

Bu anket sayesinde onların fikirlerini öğrenebilirsiniz. Sonuçta gelecek zamanlarda onlara yardımcı olmaya çalışacaksınız ve bunu en ideal bir biçimde nasıl yapacağınızı bilmelisiniz. Ankete katılacak kişiler bunu bildikleri sürece samimi cevaplar verebilirler. Alacağınız cevaplar sayesinde kendi yönünüzü belirleyebilir ve listeye dahil olan kişileri orada tutmak için bir fırsata veya fırsatlara sahip olabilirsiniz.

Birçok kişi e-posta aboneliği gerçekleştiren kişiyi gördüğü anda hemen rehavete kapılır ve ardı ardına bu kişiye e-posta göndermeye çalışır. Bunu yaptığınız an kaybetmeye mahkumsunuz demektir çünkü zaman içerisinde aboneleri bir bir kaybetmeye başlarsınız.

Her gün onlarca e-posta ile aboneleri rahatsız etmenin bir anlamı yoktur. Alacağınız iki üç ziyaret sizi zengin yapmayacak aksine markanıza bir daha onarma şansını bulamayacağınız kadar derin hasarlar verme ihtimalini doğurmuş olursunuz.

Bir restoranda yemek yerken birinin çıkıp ürünümü satın alın diye bağırmasını hayal edin. Siz gidip o ürünü satın alır mısınız? Bu soruya cevap verdikten sonra abonelere gereksiz e-postalar atıp atmamanız gerektiğine karar verebilirsiniz.

Onlara Neler Göndermeliyim?

Göndereceğiniz e-postalar konusunda dikkatli olmalısınız. Haftalık olarak bir strateji düşünmeli ve ona göre hareket etmelisiniz.

Haftalık stratejiler içerisinde e-posta gönderme sıklığı da olmalıdır ve bu haftalık olarak iki veya üç e-posta göndermenin ideal olduğu bir durumdur. Diğer taraftan tüm e-postaları kişiselleştirmeye çalışmalısınız. İnsanlar kendileriyle iletişim kurmaya çalışanın bir robot olduğunu düşünmemeliler.

Abone listenize daima kişisel bir şeyler göndermelisiniz. Ne yapıp edip gönderdiğiniz e-postaları kişisel bilgilerle donatmalısınız. Başınıza gelen trajik ama komik bir olay, aldığınız dersler, çıkardığınız sonuçlar, abonelerin ilgi çekici cevapları gibi birçok şeyi abone listenize gönderebilirsiniz.

[alert-note]Unutmayın, hedefiniz abone listesi oluşturup onlarla etkileşim, iletişim ve bağ kurmaktır. Bu nedenle bir insan gibi davranın ve gönderdiğiniz otomatik e-postalara ek olarak kişisel hikayelerinizin yer aldığı e-postalar gönderin.[/alert-note]

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 375 içerik

23 Yaşında Muğla doğumlu olan yazar, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Mühendisliği son sınıf öğrencisi ve aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümü öğrencisidir.

İlginizi çekebilir

E-posta Pazarlama 6 Yorum

Profesyonel Bir Mail Nasıl Yazılır?

E-posta yazarken altın kurala mı ihtiyacınız var? Hiç yorulmayın altın kural bellidir. E-postaları açık ve kısa tutmalı ve okuyucuyu şaşırtmaktan uzak durmalısınız. En ideal tavsiye budur ve bu tavsiyeye uyarak

E-posta Pazarlama 4 Yorum

Blogunuz İçin E-Posta Aboneliği Ve Önemi

E-posta listeleri çevrimiçi ortamda varlığınızı ve gelirlerinizi arttırmak için etkili bir yöntemdir. Birçok uzman kişi bu konuda “para listelerde yer alır” şeklinde bir söylem dile getirir ve kesinlikle doğrudur. Eğer

E-posta Pazarlama 2 Yorum

En İyi E-posta Pazarlama Yazılımları ve Değerlendirilmesi

Kullanabileceğiniz en iyi e-posta pazarlama yazılımları mı arıyorsunuz? E-posta pazarlamacılığı potansiyel müşterilerinize ve kullanıcılarınıza ulaşmak için en iyi yöntemlerden birisi olduğu için bu arayış içerisinde olmanız gayet doğal.Eğer gerçekten e-posta

3 Yorum

  1. emin
    Haziran 25, 14:19 Cevapla

    sitenizi cok begendim hocam takibinizdeyim iyi calısmalar 🙂

  2. Mustafa
    Haziran 30, 00:08 Cevapla

    Aslında pek paydalı bir işlemdir email pazarlama. Markalar bu işler için binlerce dolar harcar. Kendi mail ağınızı kurarak büyük trafik elde edebilirsiniz.

Yorum Yazmak İster Misiniz?