Vizyon Ve Misyon: Arasındaki Fark Nedir? Neden Önemlidir?

Vizyon ve misyon kavramlarıyla çok sık karşılaşmış olabilirsiniz. Tanımlamasını bilseniz dahi bunları nasıl adlandırmanız gerektiğine karar veremiyor olabilirsiniz. Daha doğrucusu tanımlama yapacağınız sözcükleri doğru seçemiyor olabilirsiniz. Bir şirketin içerisinde ciddi bir pozisyonda yer alıyorsanız bu iki kelimeyi sıkça duyacağınızdan emin olabilirsiniz.

Genel olarak çalıştığınız ekip içerisinde misyon odaklı hareket etmeniz tavsiye edilir. Çünkü misyon odaklı olmak yaptığınız işin anlamını ve amacını ortaya koyarak ilerlemek manasına gelir. Misyon ve bunun yanında vizyon olmadan her gün yapacağınız işler sıradanlaşır ve zaman içerisinde kendini tekrar eden döngüler içerisinde kendinizi buluverirsiniz.

misyon ve vizyon nedir

Tanımlama yoluna gittiğiniz zaman ekibinizde yer alan birçok kişi misyon ve vizyonu kolayca tanımlayabilir. Ancak, burada dikkatinizi çekecek durum misyon ve vizyon için birbirine oldukça yakın ve benzer tanımlamalar yapabilecek olmalarıdır. Bu doğru bir tanımlama yöntemi değildir. Bunun yanında misyon ve vizyon arasındaki farklılığın ne olduğunu anlama konusunda işinizi zorlaştıracak bir tanımlamadır.

Gerçekten misyon ve vizyon birbirinden farklı mıdır? Farklı ise arasındaki farklılıklar nelerdir? Bunları bilmek istiyorsanız şanslısınız çünkü bugün ele alacağım konu kafanızdaki bu sorulara cevap verebilecektir. Misyon ve vizyon arasındaki farkı öğrendikten sonra mutlaka şu kritik soruyu kendinize yöneltin: Aradaki farklılık belirgin bir öneme sahip midir?

Vizyon ve misyon arasındaki farklılık, bu iki kavram gerçekten ortada bulunuyorsa önem taşır. Gerek vizyon, gerek ise misyon bir şirketin veya bir işin gücünü yansıtan ve işin kültürünü belirleyen odak noktalarıdır. Bunlar doğru şekilde oluşturulduğu zaman firma veya iş için emek veren insanlar maksimum potansiyelle çalışmaya daha arzulu yaklaşırlar. Vizyon ve misyon iyi bir biçimde tanımlandığı zaman ortaya çıkacak sonuç, işin eyleme geçirilme sürecinde bir enerji patlaması yaşanmasıdır.

Bunun bilinciyle hareket edilmesine rağmen pek çok şirket veya ekip kendileri için belirledikleri misyon ve vizyon tanımlamalarında kural dışı hareket ederler. Misyon ve vizyon için yapılan tanımlamaların uzun ve detaylı olması çok daha doğru bir adımmış gibi düşünülür. Ancak, aslında öyle değildir. Misyon ve vizyon şirket veya iş için emek sarf eden herkes tarafında kolayca hatırlanabilir olmalıdır. Her an insanın aklına gelebilmeli ve harekete geçme için enerji kaybı yaşandığında devreye girebilmelidir.

Detaylı ve uzun misyon ve vizyon tanımlamalarından uzak durulması gerekir çünkü bunların kolayca hatırlanabilir olması önem taşır. Kolayca hatırlanamayacak vizyon ve misyon tanımlamaları bir şirkete veya işe hiçbir değer katmaz. Aksine ilgili işin işleyişini yavaşlatıcı etkiye sahip olur. Tüm bunları göz önünde bulundurduğunuz zaman misyon ve vizyon tanımlamasının olağanüstü olmasını istersiniz. Bunu nasıl yapabilirsiniz?

Misyon ve vizyonun olağanüstü etkiye sahip olmasını istiyorsanız bunları olabildiğince heyecanlandırıcı tanımlamalar ile oluşturmalısınız. Misyon ve vizyonu her an aklına getirebilen ekip üyelerinizin bu tanımlamaları duyduğunda heyecana ve harekete geçmek için gerekli arzuya sahip olabilmelidir. Olağanüstü bir misyon ve vizyon tanımı oluşturmak için ekip içerisindeki iletişim noktalarına doğrudan dokunabilmeli ve olağan diyaloglarda bunlardan bahsedilmesini sağlamalısınız.

Misyon ve vizyon kesinlikle tartışmalı olmalıdır. Tartışmalı olduğu sürece akılda kalıcı olması ve sürekli dile getirilmesi çok daha kolaydır. Seçilecek tanımlamalar işin her gününü farklı kılabilmeli ve bununla birlikte işin ve gösterilen sürekliliğin ömrünü uzun kılmalıdır. Ulaşılmak istenen hedeflerin kendilerine anlam kazandırması gerekir. Yapılan iş olmadığı zaman yaşanılan çevreye yansıtılan pozitif katkılardan mahrum kalınacağını akıllara getirmelidir. Yapılan işin özel olduğunu anlatabilmelidir.

Tüm bunları bir araya getirdiğiniz zaman misyon ve vizyon arasındaki farklılığı ortaya çıkartmış olmalısınız. Misyon, her gün en iyi şekilde yapacağınız iştir. Vizyon ise misyona bağlı kalıp bunu sürekliliğe dönüştürdüğünüzde gelecekte elde edeceğiniz sonuçtur. Misyon yönetim gerektirir, vizyon ise liderlik gerektirir. Çünkü, misyonun gerektirdiği yönetim günlük yapılacakları maksimum verimlilikle ortaya koyma konusunda çözümleri içerir. Vizyonun gerektirdiği liderlik ise misyonu yerine getirmek için ihtiyaç duyulan ilham ve cesareti ortaya çıkarmak için önemlidir.

Vizyon Nedir?

Vizyon, gelecekte olması istenen durumdur. İşin veya kişinin çalışmalarıyla elde edeceği başarılardır.

Vizyon, ulaşılmak istenen hedef için ilham kaynağı ve kılavuz olma rolüne sahiptir.

Vizyon, bir iş için uğraşan ekibin uzun vadede elde edeceği başarıya neden katkı sağlaması gerektiğini tanımlar.

Vizyon, her zaman tekrar edilebilecek nitelikte olan motivasyonu yükseltici bir unsurdur.

Misyon Nedir?

Misyon, bir işin mevcut durumunu ve amacını açıklar.

Misyon, bir işin veya şirketin ne yaptığını, kim için yaptığını ve neyi nasıl yaptığını tanımlar.

Misyon, uzun vadeli olmaktan çok kısa vadeli bir niteliktir.

Misyon, bir iş için emek sarf eden herkes tarafında kolayca dile getirilen bir unsurdur.

Vizyon ve misyonun ortak özellikleri ise sürekli gelişime açık olmalarıdır. İşiniz geliştikçe onların da gelişmesi gerekir. Eğer kendiniz için işe yarar bir misyon ve vizyon olgusu ortaya koymak istiyorsanız mutlaka akılda kalıcı göz önünde bulundurmalısınız.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.