Kullandığım Ücretsiz Anahtar Kelime Araştırma Araçları

Anahtar kelime araştırması yapmak içerik oluşturmadan önce karşılaşacağınız en büyük engellerden birisidir. Her ne kadar son zamanlarda anahtar kelime ağırlıklı yapılan çalışmaların artık işe yaramamaya başladığı dile getirilse bile bunlara pek aldırış etmemelisiniz.

İnsanlar aramalarını daha bağlamsal şekilde yapmaktadırlar ama yine de belirli anahtar kelimeleri arama yaparken kullanmaktadırlar.

Anahtar kelime araştırması yapmak istiyorsanız öncelikle sizi önemli bir yol ayrımı beklemektedir. Ücretsiz araçlarla yetinmeyi düşünebilir veya ücretli araçlar kullanarak işinizi garantiye almayı düşünebilirsiniz. Herhangi bir anahtar kelime aracını kullanırken en çok ihtiyacınız olacak unsurlar anahtar kelime ve benzer anahtar kelime sonuçlarıdır. Kullandığınız araç ücretsiz veya ücretli fark etmeksizin size benzer anahtar kelime sonuçlarını sunmuyorsa o aracı kullanmayı bırakmalısınız.

anahtar kelime araclari

Ücretsiz araçların en büyük eksikliği detaylı verilen sunmamaları ve size ek araştırma yapma konusunda fırsat tanımadan anahtar kelime sonuçlarına yönlendirmeleridir. Eğer gerçek anlamda bir anahtar kelime araştırması yapmak istiyorsanız mutlaka ücretli anahtar kelime araçlarına yönelmeyi düşünmelisiniz. Bunun için yeterli bütçeniz yoksa ücretsiz anahtar kelime araçlarını kullanmaya devam edebilirsiniz.

1. SEMRush (www.semrush.com)

SEMRush aslında kullanımı ücretli bir araçtır. Fakat bu aracın ücretli üyelik gerektirmeyen belirli seçenekleri bulunmaktadır. Anahtar kelime aracı bu seçeneklerden birisidir. Size yeteri kadar detaylı bilgi sunmasa bile SEMRush’ın anahtar kelime aracı en kullanışlı ücretsiz anahtar kelime araçlarından birisidir.

semrush

SEMRush anahtar kelime aracının en önemli özelliklerinden birisi aramış olduğunuz anahtar kelimenin bulunduğu alanın ne rekabet durumunu size göstermesidir. Anahtar kelimeyi aradığınızda bu araç size ilgili anahtar kelimenin yer aldığı sonuç miktarını gösterir. Google’a göre ilgili ve alakalı olan bu sonuçlara göre rekabetin fazla olup olmayacağını belirleyebilirsiniz. Bir anahtar kelime ne kadar fazla sonuç içerisinde yer alıyorsa o anahtar kelime için rekabet o kadar fazla demektir.

Okumalısın: A’dan Z’ye Semrush Rehberi

SEMRush tarafından sunulan en önemli diğer özellik ise benzer anahtar kelimeleri size göstermesidir. Basit bir biçimde anahtar kelime aramanızı gerçekleştirebilir ve ardından aradığınız anahtar kelimeye benzer diğer anahtar kelimelere ulaşabilirsiniz. Bu aracın belirli sınırlama sahip olduğunu unutmamalısınız. Daha fazla veri istiyorsanız maalesef üyelik almalısınız.

2. Keywordtool.io (http://keywordtool.io)

Kullanımı basit bir araç olan Keywordtool.io, bir ücretsiz anahtar kelime araştırma aracında olması gereken en önemli özelliğe sahiptir. Anahtar kelimeyi aramaya başlayabilir ve o anahtar kelimeye benzer diğer anahtar kelimelere anında erişebilirsiniz.

keywordtool

Maalesef Keywordtool.io benzer anahtar kelimeler dışında ücretsiz olarak size başka veri sunmamaktadır. İhtiyacınız olan kullanacağınız anahtar kelimeye yakın anahtar kelimeleri bulabilmek ise bu aracı kullanabilirsiniz. Sadece Google değil aynı zamanda Bing gibi diğer arama motorlarında kullanılan anahtar kelimelere de ulaşabilirsiniz.

3. Ubersuggest (https://ubersuggest.io)

Ubersuggest ücretsiz anahtar kelime araştırma araçları arasında en iyilerden birisidir. Kullanımı oldukça kolaydır ve kullandıktan sonra elde ettiğiniz bilgiler fazlasıyla kullanışlıdır. Yapmak istediğiniz arama sorgusunu girdikten sonra anahtar kelime araştırmanızı gerçekleştirmeye başlayabilirsiniz.

ubersuggest

Anahtar kelime araştırması sırasında karşınıza gelecek sonuçlar arasından en faydalı olanları kendiniz bulmalısınız. Ubersuggest benzer anahtar kelimeleri veya girdiğiniz anahtar kelimenin dahil olduğu uzun kuyruklu anahtar kelimeleri sonuç olarak karşınıza çıkarır.

4. Google Anahtar Kelime Aracı ( https://adwords.google.com.tr/keywordplanner )

Bu araçtan bahsetmesem sanırım olmazdı. Google üyeliğiniz sayesinde ücretsiz bir biçimde erişebildiğiniz anahtar kelime aracı aslında tüm ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek düzeydedir. Sadece verileri anlama ve benzer anahtar kelimeleri bulma konusunda sorun yaşayabilirsiniz.

google anahtar kelime araci

Anahtar kelime aracı AdWords hizmetine bağlı olduğundan ötürü size sunulan bilgiler aylık ortalama aranma miktarı, tıklama başına ödenmesi gereken reklam maliyeti bedeli, rekabet durumu ve buna benzer veriler sunmaktadır. Her ne kadar size tam anlamıyla anahtar kelimeler sunmasa bile yapılabilen olası arama sorgularına ulaşabilmenizi sağlamaktadır.

5. Alexa ( http://www.alexa.com/ )

Alexa sanırım daha önce ismini duymuş olduğunuz bir markadır. Alexa’ya sitenizi kaydederek hem yerel hem de global anlamda kendi ilgi alanınızda ne durumda olduğunuzu görebilirsiniz. Alexa her ne kadar istatistiksel veriler elde etmenizi sağlayan bir araç olsa bile anahtar kelime bulma aracı olarak da kullanılabilir.

alexa

Yapmanız gereken rekabet halinde olduğunuz siteyi Alexa’da aramak ve eğer veriler varsa bu sitenin en çok aranan anahtar kelimelerine göz atmanızdır. Bu anahtar kelimeler size ne tür anahtar kelimeler kullanmanız gerektiği konusunda fikir verebilir.

6. Google Benzer Aramalar ( http://www.google.com/trends/ )

Google’ın arama motorunun ek bir özelliği olan benzer aramalar sayesinde anahtar kelime alternatiflerine ücretsiz bir biçimde ulaşabilirsiniz. Yapmanız gereken aklınızdaki sorguyu arama kutucuğuna girmek ve ardından sonuç sayfasında en alt kısma inerek yaptığınız sorguyla ilgili benzer aramalara göz atmaktır.

Her ne kadar bir anahtar kelime aracı sayılamayacak olsa bile bazı durumlarda anahtar kelime bulmak için benzer aramalar oldukça işe yarayabilmektedir.

7.  Google Arama Konsolu ( www.google.com/webmasters )

Google’ın site yöneticisi araçları size anahtar kelimeler konusunda bilgi verebilir. Genellikle sitenize gelen ziyaretçilerin kullandığı anahtar kelimeleri size sunan bu araç sayesinde ne tür anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

google konsol

Site yöneticisi üzerinden elde ettiğiniz anahtar kelimeleri, anahtar kelime araştırma araçlarında sorgulayarak sitenize uygun çok daha kullanışlı anahtar kelimeler elde edebilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması yapmak için mutlaka bir hizmete ücret ödemenize gerek yoktur. Özellikle basit araştırmalar ve analizler yapmak istiyorsanız burada yer alan araçlar işinizi görecektir. Kurumsal veya kapsamlı çalışmalar için yazının başında belirttiğim gibi ücretli araçlara yönelmeniz çok daha doğru olacaktır.

Yazar hakkında

Timur Demir
Timur Demir 383 içerik

23 Yaşında Muğla doğumlu olan yazar, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Mühendisliği son sınıf öğrencisi ve aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümü öğrencisidir.

Yazara ait tüm içerikler →

İlginizi Çekebilecek Yazılar

SEO ve Pazarlama Araçları 7 Yorum

Anahtar Kelime Aracı: KWFinder [İnceleme]

Etrafta pek çok anahtar kelime aracının olduğu doğru. Bu anahtar kelime araçlarından birçoğu ücretsiz olarak kullanılabilmektedir. Keywordtools.io, Ubersuggest gibi anahtar kelime araçları bunlardan bazılarıdır. Fakat, ücretsiz anahtar kelime araçları size

SEO ve Pazarlama Araçları 0 Yorum

Bloglarınız İçin 4 Adet Site Hızı Test Aracı

Sitenizin daha hızlı açılmasını ister misiniz? Eğer istemem derseniz çok şey kaybedersiniz. Artık sitelerin açılış hızları arama motorları için önemli birer kriterdir. Arama sonuçlarında daha iyi yerlerde olmak istiyorsanız mutlaka

4 Yorum

  1. Erdem Şimşek
    Mart 10, 19:18 Yanıtla

    Merhaba Timur,

    “Anahtar Kelime Araştırma Araçları” konusunda güzel bir yazı ve kullanışlı bir liste hazırlamışsın. Anahtar kelime araştırması, blog yazarlarının, online içerik üretenlerin sürekli yapmak durumunda olduğu bir çalışma. Kelime yada kelime öbeklerinin aranma hacimlerini öğrenmek / karşılaştırmak, alakalı kelimeleri bulmak bunlar üzerine içerik üretmek, hazırladığımız yazıların ziyaretçi alma potansiyelini yükseltmek için oldukça önemli.

    Kelime araştırmasının gerekli olduğunu düşünüyorum ama bir yandan da ziyaretçi alma, daha çok ziyaretçi alma derken yapılan hırs sonucu robotlaşmış-ruhsuz başlık ve içerikler de üretilebiliyor. Google zaten bu tür (sadece ziyaretçi çekmeye yönelik) içerikleri, gittikçe gelişen algoritmaları sayesinde en başta sayfada ziyaretçinin az süre kalması, siteyi hemen terk etmesi, geri tuşuna basıp arama sonuç sayfasına dönmesi ve daha bir çok sinyal ile kolayca tespit ediyor. Yani uzun vadede sadece arama hacmi var diye bir kelime yada kelime grubu için üretilmiş içerikler arama sonuçlarında gerilere atılmaya, çöp olmaya mahkum…

    Faydalı ve özenle hazırlanmış yazılarını takip etmeye devam edeceğim. iyi bloglamalar : )

    • Timur Demir
      Mart 11, 07:54 Yanıtla

      Merhaba Erdem Bey,

      Dediğiniz üzere ”robotlaşmış-ruhsuz başlık ve içerikler de üretilebiliyor” bu konuda haklısınız. Zaten birçok makalemde bu konuya da değindim. Her yazınızı Google için hazırlarsanız bir süre sonra okuyucularınız bu durumun farkına varacaklardır. Biz blog yazarlarının var olmasını sağlayan kişiler bizim takipçilerimiz, okuyanlarımız olduğuna göre bizim düşünmemiz gereken en önemli şey okuyucularımızdır. Bunun dışında istisnai bazı yazılarda hedefleme yapmak isteyenler için kullanışlı araçları sunmaya çalıştım.

  2. teknojest
    Mart 10, 20:01 Yanıtla

    Detaylı bir yazı olmuş teşekkürler. Ücretsiz araçlar sizi maalesef bir yere kadar getirip bırakıyor. Ben ücretli bir araç kullanıyorum. Sanırım ücret ödediğim tek araç diyebilirim.

    • Timur Demir
      Mart 11, 07:56 Yanıtla

      Merhaba Poyraz. Evet belirli bir alana göre ve daha basit çalışmalar için bu araçlar fazlasıyla iş görüyor. Tabi ki Kurumsal veya kapsamlı çalışmalar için yazının başında belirttiğim gibi ücretli araçlara yönelmek daha doğru.

Bir Yorum Bırakın