Twitter Analytics Nedir? Nasıl Kullanılır?

Sosyal medya ile uğraşan birçok kişi yaptığı çalışmaları ölçmek için daima yeni araçlar arar. Twitter konusunda ise kullanışlı olabilecek bir araç hemen burnumuzun dibindedir. Bugün sizlere Twitter Analytics nedir ve kısaca nasıl kullanıldığı hakkında bilgiler aktaracağım.

Twitter kendi analiz aracını bizlere sunarak platformda yapılanları ölçmemizi sağlayabilmektedir. 2014 yılının Ağustos ayında analiz platformu tüm kullanıcılara açıldı. En iyi yanı ise tamamen ücretsiz olması ve kolayca anlaşılır bir yapısının bulunmasıdır. Yapacağınız tek şey Twitter’ın analiz sayfasını ziyaret etmektir.

Twitter Analiz sayfası: https://analytics.twitter.com/about

Burada bazı kullanışlı özelliklerine değinmek ve Twitter varlığınızı geliştirmek için bu araçların size nasıl yardımcı olacağını anlatmak istiyorum.

Tweet Etkinliği

Twitter’ın analiz aracının ilk kısmı gönderilen her bir tweet’i incelemenizi sağlar. Bu sayede her bir tweet için verilere göz atabilirsiniz.

Twitter Etkinliği sayfasının ilk kısmı size genel bir özet sunuyor olsa bile her birine tıklayarak daha detaylı verilere ulaşabilirsiniz. Burada link tıklamaları, retweet, profil tıklamaları ve daha fazla verilere ulaşabilirsiniz.

twitter analytics

Bu oldukça kullanışlı bir araç çünkü Twitter takipçilerinize sunmuş olduğunuz içerik konusunda izlenimler ve bilgiler edinmiş oluyorsunuz. Bu sayede içerik stratejisi geliştirmek konusunda işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Bir fotoğraf veya video paylaştığınız zaman yüksek oranda bir artış görüyorsanız, bu durumda görsel tweet’lere daha fazla vakit ayırabilirsiniz. Eğer takipçiler belirli konulardaki yazılara daha fazla ilgi gösteriyorsa bu durumda içerik stratejinizi bu yönde geliştirebilirsiniz.

twitter analytics 2

Bu analiz aracı aynı zamanda herhangi bir etkileşim almayan tweet’lerin neden etkileşim almadığını belirlemek adına önemli bir araçtır. Analiz aracının link tıklamaları kısmına göz atarsanız bazı izlenimlere sahip olabilirsiniz. Eğer tıklama oranları yüksekse bu durumda insanların söz konusu tweet’e ilgi gösterdiğini anlayabilirsiniz.

Takipçiler

Twitter Analytics aracında takipçiler kısmına göz atarsanız burada takipçiler hakkında birçok veriye erişebilirsiniz. İlgi alanları, konumları, cinsiyetleri ve bununla birlikte takipçilerin sıklıkla takip ettiği bazı kişileri görebilirsiniz. Belirli ilgi alanları ve konumlara göz attığınız zaman Twitter size bu konuda işe yarayabilecek ortalama rakamlar sunar.

 

Neden sizi takip eden kişilerin ilgi alanlarını bilmelisiniz? Çünkü bu sayede içeriğinizi oluşturmak için bir yol haritası çıkarabilirsiniz. İlgi çekici konularda daha fazla içerik sunarak takipçileri memnun edebilirsiniz. Unutmayın, sosyal medya sadece sizinle ilgili bir şey değildir. Sosyal medya kitle ile etkileşimi gerektirir. Bu nedenle takipçilerin nelerle ilgilendiğini bilmek önemlidir.

Twitter Kartları

Twitter aynı zamanda kullanmış olduğunuz kartlar konusunda size bilgi verir. Eğer henüz bir Twitter kartı kullanmadıysanız bu durumda burada herhangi bir bilgi bulamazsınız. Eğer bir Twitter kartı kullanmışsanız bu durumda görüntülenme, link tıklamaları, içeriği en çok paylaşan kişiler gibi verilere ulaşabilirsiniz. Bu verilerden yararlanarak Twitter kartlarınızı daha etkili ve verimli oluşturabilirsiniz.

 

Birkaç dakikanızı ayırarak Twitter Analytics aracına göz atın. Oldukça basittir, kullanımı ücretsizdir ve Twitter etkinliğinizi belirlemek ile birlikte size gelecekte yayınlamanız gereken içerikler hakkında bilgiler vermektedir.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.