SEO Uzmanlarının %39’u Önce Teknik SEO’yu Ele Alıyor

Bir SEO denetimi yaptıktan sonra, SEO uzmanları için sıradaki adım önce teknik kısmı ele almaktır. Bunu çok az farkla sayfa-içi SEO takip ediyor.

Sayfa-dışı SEO listenin en alt sırasında yer alırken işe belli bir sıralamayla yaklaşmayanlar da her şeyden azar azar yapmayı tercih ediyor.

teknik-seo

Bu veri Search Engine Journal’ın yaptığı Twitter anketinden elde edilmiştir ve SEO uzmanlarının izlemesi gereken ideal yolu göstermektedir. İşte sebebi:

Teknik SEO

SEO’yu bir ev inşa etmek olarak düşünürseniz, teknik SEO evin temelini atmaya benzer. İçerik haricinde siteye yapılan tüm işlemleri teknik SEO olarak adlandırabilirsiniz.

Bu aşamada yaptığınız işlem sitenin yapısını arama motorlarının kolayca bulup dizinleyebildiği bir yapı olması için optimize etmektir. Teknik SEO ile başlamak hayati önem taşır çünkü evin içini tasarlamaya başlamadan önce evin kendisini inşa etmeniz gereklidir.

Sayfa-içi SEO

Verdiğimiz ev örneği üzerinden gitmek gerekirse, teknik SEO ile attığımız temel üzerine sayfa-içi SEO ile evin iç tasarımını yapmış oluruz. Ancak tek önemli olan şey tasarım değildir. Sayfa-içi SEO esasen sitede yayımlanan içerik ve bu içeriğin arama motorları için ne kadar iyi optimize edildiğidir. Tabii ki içeriğin ziyaretçiler için de bir değer taşıması gerekir.

Sayfa-içi SEO üzerinde çalışmak, teknik SEO’yu ele aldıktan sonra yapılması gereken en mantıklı harekettir. Bazı nadir durumlarda sayfa-içi SEO üzerinde teknik detaylardan daha fazla çalışmak gerekebiliyor. O yüzden sayfa-içi SEO’nun ankette bu kadar çok oy almış olmasına şaşırmamak lazım.

Her Şeyden Azar Azar

Şu noktada stratejiden bahsetmek pek mümkün değildir, o yüzden ankette bu kadar yüksek not almış olmasına şaşırdık. Ev örneğini yeniden düşündüğümüzde bu durum evi inşa ederken aynı zamanda içini de döşemeye benzer. Riskli bir hareket ama imkânsız değil.

Teknik SEO üzerinde çalışırken çok acil olarak müdahale etmeniz gereken sayfa-içi bir problemle karşılaşmanız mümkündür. Yahut başka bir durumda sizi farklı noktalarda çalışmak zorunda bırakan müşterileriniz olabilir. Ancak ne durumda olursa olsun bazen her şeyden azar azar yapmak kaçınılmazdır.

Sayfa-dışı SEO

Sayfa-dışı SEO’nun listenin sonunda yer alması bizi şaşırtmadı. Çalıştığınız müşterinizin gelen linkler konusunda ciddi problemleri yoksa sayfa-dışı SEO’ya teknik ya da sayfa-içi SEO’dan daha fazla öncelik vermek gereksiz olacaktır. Bu aşama temel olarak söz sahibi web sitelerinden link almak ve sosyal medyada web sitenizin reklamını yapmak gibi işlemleri kapsar.

Yerel bir web sitesiyse Google My Business gibi yerel dizinlerden alıntılar içerebilir. Web site içerisinde güncel haberler paylaşılıyorsa Google News’te dizinlenen ya da yayımlanan haberler dâhil edilebilir. Bunların hepsi SEO denetimi gerçekleştirdikten sonra ele alınması gereken noktalar, ancak hiçbiri teknik ya da sayfa-içi SEO’nun önüne geçecek detaylar değil.

Fikirlerinizi Belirtin

Siz SEO denetimi gerçekleştirdikten sonra ilk olarak neyi ele alıyorsunuz? Anket sonuçları sizin beklentinizle aşağı yukarı aynı mı?

Bu haberin kaynağı searchenginejournal‘dır.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

1 Yorum

  1. Ulaş İbrahim dedi ki:

    Bizim ekibin de ilk tercihi kesinlikle teknik seo. Kodlarla çalışmadan yapılan işlemler daima havada kalır. Önceliğimiz kodlar sonra içerik ardından dış seo…

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.