Sosyal Medya Rakamlarına Takıntılı Mısınız?

Blog yazarı olarak sosyal medyada aktif olmanız gerektiği artık göz ardı edilemeyecek bir gerçektir. Mutlaka bir şekilde sosyal medyada aktif olmayı başarmalısınız. Bu aktiflik durumu sizin hedef kitleniz ile daha fazla etkileşim kurmanız anlamına gelmektedir. Bu etkileşimin bir getirisi olarak ise blog adresinizin abone sayısında artış gözükebilir veya blog adresiniz daha fazla sadık okuyucu kazanabilir.

Her ne kadar sosyal medya çok önemli olsa bile bazı blog yazarları bunu bir tür takıntı haline getirmekte ve yanlış stratejiler gerçekleştirerek sosyal medyada aktif olmaya çalışmaktadır. Gerçekleştirilen bu yanlış stratejiler ise blog adresinize herhangi bir değer kazandırmamaktadır. Bunun aksine blog adresinizin itibarını olumsuz bir biçimde etki etmektedir.

sosyal medya rakamları

Sosyal Medya Rakamlarına Takıntılı Mısınız ?

Sosyal medyada yapılan en büyük strateji hatası sürekli olarak rakamları kontrol etmektedir. Rakamlar sizi memnun etmek için bir kaynak olabilirler ama çok fazla kontrol etmeye başladığınız zaman bunu bir saplantı haline dönüştürürsünüz. Sosyal medya hesaplarınızı sürekli kurcalamaya başlarsınız. Daha fazla beğeni veya Retweet alabilmek için ekstra çaba gösterirsiniz ve yapmanız gereken işleri yapmayı bırakıp tüm vaktinizi buraya harcarsınız.

Facebook’ta beğenilerinizi yükseltmek için aynı içeriği sık sık paylaşmanız durumunda hem algoritma açısından hem de kullanıcı açısından hata yapmış olursunuz. Beğeni almak için ısrarcı olmaktan ziyade kullanıcının neyi istediğinizi bilmelisiniz. Kullanıcının yani diğer bir dille ziyaretçi veya okuyucunun ne istediğini bildiğiniz sürece yapacağınız içerik paylaşımları daha fazla beğeni veya yorum alacaktır.

Benzer şekilde Twitter hesabınızda istatistiksel verilere takılı kaldığınız zaman aynı gönderiyi tekrar tekrar paylaşabilir veya Twitter’da sürekli durum güncellemesi gerçekleştirerek rakamları yükseltmeye çalışabilirsiniz. Twitter üzerinde yazdıklarınız anlık olarak durum güncellemelerini gören kullanıcıları memnun edecek cinsten değilse birkaç takipçi kaybetmeye başlayabilirsiniz. Bu birkaç rakam zaman içerisinde büyür ve sonucunda aktif olacağım derken sizi takip eden birçok kişiyi kaybedebilirsiniz.

Sosyal medyada verimli bir biçimde aktif olmak, yapılması gerekenleri yapmak ve yapılmaması gerekenlerden uzak durmak ekstra bilgi gerektirmektedir. Facebook gibi bir platformda resim ve videolar büyük ilgi çekici olabiliyorken, Twitter gibi bir platformda son dakika gelişmeleri çok daha fazla önem taşıyabilmektedir. Bu durumda stratejilerinizi rakamları yükseltmeye değil kullanıcıların istediğini onlara sunmaya odaklamaya çalışmalısınız.

Sürekli olarak sosyal medyadaki durumunuzu görüntülemeye çalışmak yerine size daha fazla analiz imkanı sunacak verilere odaklanmaya çalışmalısınız. Facebook’ta alacağınız bir veya iki fazla beğeni size çok fazla bir şey kazandırmayacaktır. Ancak trafik verilerinizi incelerken keşfedeceğiniz yeni bir anahtar kelime veya içerik fikri size çok daha fazla şey kazandırabilecektir. Kısıtlı olan vaktinizi mutlaka daha verimli olan ve size daha fazla değer kazandıracak unsurlara ayırmalısınız.

Sosyal medyadaki verileriniz sizi her zaman memnun etmeyebilir. Bir gün onlarca beğeni alıyorken, bir gün ortalamanın altında beğeni alabilirsiniz. Bu tip bir durumda o içeriğin daha fazla beğeni almasını düşünmelisiniz. Bunun için içeriği tekrar tekrar paylaşmak yerine mutlaka onu baştan sona analiz etmeli ve eksiklikleri tespit edip gidererek tekrar paylaşmayı düşünmelisiniz. Bu sayede içeriğin yeniden okunmasını ve kullanıcılar tarafından yeniden değerlendirilmesini sağlayabilirsiniz.

Sosyal medya önemli bir trafik kaynağıdır. Bu platformlarda yer alan üyeliklerin aktif kalmasını sağlamalısınız. Ancak benzer içerikleri sürekli olarak paylaşmak, bir yazının paylaşım veya beğeni miktarını yükseltmek için yanlış stratejiler gerçekleştirmek doğru değildir. Bunun yanında sosyal medyadaki rakamlara takılı kalmak blog adresinizin diğer verilerini es geçmenizi sağlayabilecek olduğundan yanlış adımlar atmanıza neden olabilir. Bu konuda dikkatli olmalı ve hedeflerinizi seçerken daha isabetli davranarak blog adresinizin verilerini dikkate alabilecek biçimde strateji geliştirmeye çalışmalısınız.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

2 Yorum

  1. Ben takıntılıyım şahsen ama sayıları artırmak için hiçbir çaba sarfetmiyorum. Sadece sayılara bakıp duruyorum o adar takıntılıyım yani 🙂

  2. BeyAmca dedi ki:

    Kullandığım tüm sosyal medyalarda dört bir yanımızda reklam bulunuyor. Hiç bir reklamda ilgimi çekmiyor. Ülkemizdeki reklam anlayışını keşke değiştirebilsek. Az reklam çok kazanç için gerekli metodları denesek. Emin olun daha iyi olacaktır.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.