Sosyal Medya Pazarlama Biçimleri Nelerdir?

Sosyal medya pazarlama müşteriler veya potansiyel müşterilerle etkileşime girmek ve markanızı tanıtmak için en ideal pazarlama yöntemlerinden birisidir. Potansiyel müşterilerle girdiğiniz diyalog sonucunda onları müşteriye dönüştürebilirsiniz.

Müşterilerle gireceğiniz diyaloglar ile onların müşteriniz olarak kalmasını sağlayabilirsiniz. Sosyal medya pazarlama en kısa özetiyle bu şekilde tanımlanabilir.

sosyal medya pazarlama bicimleri

Sosyal medya pazarlama konusunda ölçümler ilgili sosyal sitelerde alınan verilerle ölçülür. Facebook kullanılacak potansiyel sosyal ağ ise bu durumda beğeniler göz önünde bulundurulur. Twitter ise takipçiler veri analizinde kilit verilerdir. Bu verilerden yola çıkılarak ise markanın kullanıcıları ile olan etkileşimi ölçülür. Bu Facebook yorumları olabileceği gibi hedef Twitter ise, Tweet veya Mention durumları olacaktır.

Bu yazıda neler var?

Sosyal Medya Pazarlama Biçimleri

Sosyal medya pazarlama biçimleri genel olarak hedef kitlenin ve pazarlama işlemini gerçekleştirecek markanın veya kişinin durumuna göre değişiklik gösterir. Temelde birçok tanımlama yapılabilecek olsa bile sosyal medya pazarlama daha çok aşağıdaki biçimlerde karşımıza çıkmaktadır.

Blog Siteleri – Blog adresleri firmanın doğrudan müşteri veya kullanıcı ile diyalog kurmasını sağlamaktadır. Bu çözüm maliyet açısından ucuzdur ve yönetilmesi kolaydır. Markalar blog dünyasına adım attıkları zaman birçok farklı kitleye ulaşabilme potansiyeline de sahip olurlar.

Mikro Blog Siteleri – Twitter en ideal örnektir. Mikro bloglama yapan firmalar genellikle kullanıcıları veya müşterileri ile sürekli diyalog halinde kalırlar. Aktif bir tutum izlemek ve müşterilerden veya kullanıcılardan gelen mesajlara cevap verebilmek gerekmektedir.

Sosyal Ağlar – Facebook en çok kullanılan sosyal ağlardan bir tanesidir. Firmalar açısından bu manzara değişmemektedir. Facebook, firmalara sunduğu özel sayfalar ve özelleştirme seçenekleri sayesinde bu alanda kendisini kanıtlamıştır. Firmalar da kendilerine sunulan bu fırsattan fazlasıyla yararlanmak istemektedirler.

İçerik Paylaşımı – Sosyal ağlar veya daha farklı sitelerde içeriklerin paylaşılmasıyla ilgilidir. Reddit bu konuda en ideal içerik paylaşım alanı olarak göze çarpmaktadır. Reddit dışında StumbleUpon gibi alternatifler bulunmaktadır.

Fikir Paylaşım Siteleri – Kullanıcılar veya müşteriler markalar hakkında görüşlerini çeşitli alanlarda paylaşırlar. Bunlar sözlükler, forumlar veya şikayet sitesi şeklinde hizmet veren alanlar olabilir. Firmalar bu alanları es geçerek varlık göstermeye çalışırlarsa büyük bir fırsatı tepmiş olacaklardır.

Konum Bildiren Uygulamalar – Foursqare gibi uygulamaların dahil olduğu bu kategorideki adresler mobil olarak yoğun bir biçimde kullanılmaktadırlar. Bu alanlarda yer almak sosyal medya pazarlama çalışmaları açısından önemlidir.

Tüm sosyal medya siteleri genel olarak kullanıcılarına pazarlama konusunda yardımcı olacak ücretsiz araçlar sunmaktadır. Ancak bunları yetersiz bulmanız durumunda değerlendirebileceğiniz ücretli araçlar da bulunmaktadır. Sosyal medya pazarlama konusunda geliştireceğiniz taktiklerde mutlaka kullanıcı merkezli hareket etmeniz gerektiğini unutmamalısınız. Sosyal medya pazarlama biçimini seçerken veya kullanacağınız araçları belirlerken buna dikkat etmelisiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.