SEO’nun Gelişimi

Arama motoru optimizasyonu konusunda herkes bir şeyler söylemektedir. Bazısı artık son bulan bir çalışma olduğunu, bazısı ise bir işe yaramayan çalışmalar grubundan oluştuğunu belirtir. Bunların her birisi birer yaklaşımdır ve insanlar SEO’nun çevresini takip edemedikleri için bunları dile getirirler.

SEO'nun gelisimi

Bazı insanlar SEO çalışmalarını bir çeşit gereksiz uğraş olarak görürler. Burada gereksiz nitelendirmesinden kasıt anahtar kelime doldurma, link çiftlikleri oluşturma ve bunun gibi yöntemleri kullanmaktır. Bu insanlara göre çalışmaların sosyal medya ve içerik pazarlama lehine değiştirilmesi gerekmektedir.

Bu insanlar bir şekilde değişen çevreyi ve arama motorlarının gün geçtikçe oyunu daha çetin hale dönüştürdüklerini fark etmemektedirler. SEO gün geçtikçe yenilenmekte ve sosyal olarak yeni taktikler ortaya çıkarılmaktadır. Burası ölen bir sektör değil, hali hazırda gelişim gösteren bir sektördür.

SEO’nun Gelişimi

SEO tarafından kazanılan bu kimlik aslında 2010 yılına dayanmaktadır. Bu yıl çalışmalar açısından son derece önemlidir çünkü büyük değişimlerin başladığı dönüm noktasıdır. Önceden yazı kopyalama ve doğal olmayan link oluşturma gibi taktikler profesyoneller tarafından kullanılan önemli yöntemlerdir. Bunlar etik olmasa bile işe yaramaktadır ve Google tarafından sunulan kurallar bütününe aykırı değildir. Ancak Google kendine yeni bir görev üstlenir ve en uygun ve en kullanışlı siteleri ödüllendirmeye başlar. Bunu yaparken ise aslında meşhur hamlelerini ortaya çıkarmış olur. Bu meşhur hamlelere algoritma güncellemeleri adı verilir ve bu sayede etik olmayan yöntemlerin değeri azaltılır ve sektör kendini yeniden tanımlama gereği duyar.

Bu güncellemelerden ilki Google Panda adını taşır ve çıkarılışı 2011 yılına dayanır. Bu güncellemenin hedefinde anahtar kelime doldurma gibi yöntemleri kullanarak arama motorlarını kandırmaya çalışan siteler vardır. Birçok sitenin sıralaması derinliklere doğru yolculuğa başlamıştır. Panda çıkarıldığı gibi hedefine ulaşmayı başarmıştır. Bu başarısı nedeniyle sürekli yeni güncellemeler almaya devam eden bir güncellemeler bütünü olmuştur.

2012 yılında Google Penguin güncellemesini çıkarır. Bu güncelleme doğal olmayan yollarla link profili oluşturmuş siteleri hedef almaktadır. Agresif çalışmalar gerçekleştiren ve olabildiğince fazla link kazanmaya çalışan siteler etkilenir. Sektörün tanımı yeniden şekillenmeye başlar ve yöntemler iyileştirilerek gelişim sürdürülür.

Google tarafından çıkarılan üçüncü güncelleme Hummingbird adını taşır ve klasik yöntemlerin artık terk edilmesi gerektiğinin sinyallerini verir. Semantik aramalar çok daha önemli hale getirilir, eş anlamlı sözcükler ve kelime içerikleri önem kazanmaya başlar. Zengin içeriklere sahip siteler bundan faydalanmaya başlarlar ve kaliteli içeriklerin önemi ortaya koyulur. Artık sıralama için kaliteli içeriklerin oluşturulması bir zorunluluk haline dönüşür.

Google tarafından sunulan güncelleme üçlüsü sayesinde SEO kendisine yeni bir tanım kazandırır ancak eski yöntemlerin tamamen çöpe atılması söz konusu olmamıştır. Dahili link oluşturma yapısı ve başlık etiketleri gibi yöntemler etkisini sürdürmeyi başarmıştır. İçeriğin daha fazla önem kazanması söz konusu olmuştur ve bu arama deneyimini iyileştirmek için sitelere gönderilen bir sinyal anlamını taşımıştır.

SEO çalışmalarının öldüğünü düşünen kişiler bu üç güncellemeyi baştan sonra incelemelidirler. Ancak bu şekilde resmin geneline göz atabilirler ve kullanıcı deneyiminin geliştirilmesi önceliğiyle gelen güncellemelerin sektörü yeniden tanımladığını anlayabilirler.

SEO kesinlikle ölmüş bir şey değildir. Google tarafından sunulan güncellemeler onu öldürmemiştir. Eski yöntemlere sıkışıp orada kalmak isteyen profesyoneller böyle düşünmektedirler ancak güncellemelere ayak uydurmayı başarmış olanlar yollarına devam etmektedirler. Sektör, arama motorlarıyla birlikte gelişim göstermeye devam etmektedir.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Etiketler:

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.