SEO ve Google AdWords Optimizasyon Stratejileri

Dijital pazarlama dünyasındaki değişimleri  takip edebilmek neredeyse imkansız bir hal aldı. Hergün bir yenilik hatta doğru bildiğimiz uygulamaları çökerten çalışmalar…Oysa bundan 10 yıl önce hayat ne kadar da kolaydı!

Eskiden gerek AdWords gerekse SEO çalışmaları oldukça basit metotlarla yönetilebiliyordu. AdWords maliyetleri bugünkü gibi almış başını gitmemiş, Google organik sıralamalarında yükselmek 2 saatlik basit çalışmalarla mümkün olabiliyordu. Maalesef o devir çokdan kapandı!

google adwords optimizasyon stratejileri

Artık dijital dünyadaki başarının en büyük anahtarı, stratejik çalışmalar haline geldi.

SEO Stratejileri

SEO nedir diye kısaca bir araştırma yaparsanız, “web siteleri arama motorları için optimize etmek” gibi bir açıklama bulmanız mümkün. Peki gerçekten de SEO böyle bir çalışma mıdır?

SEO stratejilerinin başarılı olabilmesi için üç çok önemli konunun mutlaka beraber götürülmesi gerekir; site içi optimizasyon, site dışı optimizasyon ve kullanıcı deneyimi. Gelin bunlar ne anlama geliyor, inceleyelim.

Site içi optimizasyon, SEO çalışmalarının can damarıdır. Bu çalışma dahilinde yapılması gerekenler:

  • İçerik: Kaliteli ve ziyaretçilerin faydalanabileceği içerikler oluşturmak
  • Anahtar kelime araştırması: Google’da arama hacmi olan kelimeleri hedeflemek
  • Taranabilirlik: Arama motorunun web sitemize rahatlıkla ulaşabilmelerini sağlamak
  • Hız: Web sitemizin açılma hızını arttırarak, kullanıcılara iyi bir deneyim sunmak
  • Mobil: Web sitemizi responsive olarak tasarlayıp, mobil kullanıcıları da dikkate almak
  • HTML Etiketleri: Meta, başlık, H1 gibi etiketleri doğru kullanarak içeriğimizi SEO uyumlu yapmak olarak sıralanabilir.

Site dışı optimizasyon çalışmaları ise bir diğer önemli SEO konusudur. Bu çalışma dahilinde yapılması gerekenler:

  • Zararlı backlinklerin tespiti ve engellenmesi
  • Kaliteli kaynaklardan doğal görünümlü linkler temin etmek olarak sıralanabilir.

SEO çalışmalarının son aşaması ise kullanıcı deneyimidir. Bu çalışma için yapılması gerekenler:

  • Müşterilerinizi veya ziyaretçilerinizi kandırmamak
  • Onlara en doğru bilgiyi sunmak
  • Hizmetlerinizde farklılığa gitmekdir.

AdWords Stratejileri

Konu Google AdWords olunca işler biraz karmaşık bir hal alabiliyor. Kimi online işletme sahipleri Google AdWords reklam yönetim çalışmalarını kendi yapmayı tercih ediyorken, kimileri ise bu çalışmayı profesyonellere bırakıyor.

seo-adwords-stratejileri

Peki ücretsiz olan bir servis için neden profesyonel bir hizmet almalısınız?

Google AdWords çalışmalarının bir tek amacı vardır. Minimum maliyetlerle maksimum fayda elde edebilmek. Peki bu hedefin gerçekleşmesi için ne tarz AdWords stratejileri uygulanmalıdır, gelin beraber bakalım.

  • Anahtar kelime optimizasyonu: AdWords kampanyalarında yer alacak anahtar kelimelerin doğru eşleme türleri ile yapılması gerekir. Bir kelimeyi olduğu gibi reklam grubunun içerisine atamazsınız.
  • Reklam metni optimizasyonu: AdWords reklamlarını pazarlama teknikleri ile oluşturmalı ve tıklanma oranını arttırarak maliyetlerinizi düşürmelisiniz.
  • Hedefleme seçenekleri: Reklamlarınız hangi saat aralıklarında hangi şehirlerde gösterilmeli? Reklamlarınızı mobile açmak akıllıca mı olur? Bu tarz sorulara çalışmalısınız…
  • Ek Ürünler: Google AdWords’ün pek fazla bilinmeyen ancak faydalı birçok ürünü bulunmaktadır. Bu ürünleri kampanyalara dahil etmek gerekir.
  • Yeniden pazarlama: Yeniden pazarlama kampanyaları ile web siteniz ile bir şekilde iletişim kurmuş kitlelere ulaşabilmeniz mümkün. Bu fırsatı kaçırmamalısınız.

Yukarıda anlattığım çalışmaları tek başınıza yapabiliyorsanız, o zaman kendi kampanyanızı kendiniz yönetebilirsiniz. Bu hizmet için ödeyeceğiniz ücret cebinizde kalabilir.

İster SEO ister AdWords çalışmaları yapın, stratejinizi çok iyi planlamalı ve geleneksel anlayışın dışına çıkmalısınız. Aksi taktirde olduğunuz yerde kalmaya mahkum olursunuz. SEO ve AdWords ile ilgili merak ettiğiniz birçok konuyu www.seosozluk.com adresinde bulabilirsiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

2 Yorum

  1. Damla dedi ki:

    Gerçekten harika bir makale olmuş. Bu sektörle alakalı Google dışında çok verimli kaynak yok. Bu nedenle teşekkürler Timur bey.

  2. Yusuf Kartal dedi ki:

    Guzel anlatım için tesekkür ederim sizin sayenizde üst sıralara cıktım

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.