SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

Siteniz için SEO yaparken SEO dostu içeriği garanti altına almak için birçok önemli faktörün yerinde olduğundan emin olmanız gerekir. SEO çalışmaları belirli bir sayfanın optimizasyonundan başka bir şey değildir. Hatta tüm sitenin optimizasyonu olarak görülmesi mümkündür.

Burada hedef arama motoru teknolojisinin içeriğinizi anlaması için içeriği optimize etmektir. Doğru SEO teknikleriyle bunu yaptığınız zaman arama motoru sonuç sayfasında mümkün olan en iyi sıralamayı elde edersiniz.

Tüm bunlara rağmen SEO çalışmalarında garantiye diye bir şey yoktur. Bu nedenle hiçbir şirket veya site sahibi süper SEO çalışması yaptığını ileri sürerek birinci sırayı alacağını garanti edemez. SEO siteler arası bir savaş alanıdır. Burada var olmak için doğru yöntemlerin takip edilmesi şarttır.

  • Dahili SEO: Bu strateji, sitenizi iyi tanıyan ve şirketin kendi SEO savaşçılarını oluşturduğu bir yöntemdir. Şirket içerisinde yer alan kişiler şirketin zayıf noktalarını ve güçlü yanlarını bildikleri için SEO çalışmalarını etkili bir şekilde gerçekleştirebilirler.
  • Harici SEO: Bu da harika bir seçimdir. Çünkü SEO uzmanı olan kişilere sayfanızı optimize etme izni verirsiniz. Tamamen deneyim sahibi ve ne yaptığını bilen insanlara güvenirsiniz. Bu kişiler arama motorlarının diğer şirketlerin genellikle kontrol edemedikleri güncel bilgilere erişebilirler.

Bu kapsamlı rehber yazısında SEO çalışmaları için önemli faktörler ve SEO içeriği yazma konusunda ipuçları vardır. Aşağıdakilerden birini elde ettiğiniz zaman sitenizin üst sıralarda yer almasını sağlayabilirsiniz:

  • Sitenizin kalitesi açısından en yüksek skoru elde etmek
  • Sitenizin otoritesi açısından en yüksek skoru elde etmek
  • Arama yapan kullanıcılar için en güvenilir site olabilmek

Tüm bunlar arama motoru sonuç sayfasında daha iyi bir yere sahip olmak için mükemmel bir fırsattır. Siteniz bu üç koşuldan bir tanesini bile yerine getirse arama motorunda ciddi bir yükseliş elde edecektir. Bu nedenle sitenizi arama sonuçları için optimize ederek en yüksek puanı elde etmeye çalışmalısınız.

1. Anahtar Kelime Araştırması

Bu, herhangi bir blog yazarının SEO uyumlu makale yazması için en kritik aşamalardan biridir. Bu nedenle, SEO uyumlu makale yazma tavsiyeleri verilirken bu noktaya çok dikkat etmek gerekir.

1. SEO Anahtar Kelime Araştırması Nedir ve Nasıl Yapılır?

Anahtar kelime araştırması kişilerin arama motorlarına yazdıkları arama terimlerini bulmak ve araştırmak için yapılan bir araştırmadır. Bu araştırma sırasında 4 veya daha fazla kelimeyi içeren uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanmak önemlidir.

Çünkü bunlar arama motoru sonuç sayfalarında büyük bir sıralamaya sahip ihtimalinizi korurlar. Rekabet düzeyleri düşük olduğu için sıralama elde etmek daha kolaydır. Ancak bu anahtar kelimelerin arama hacmi oldukça düşüktür.

Anahtar kelime araştırma sürecini kolaylaştırmak için bu konuda size yardımcı olabilecek anahtar kelime araştırma rehberlerine göz atmalısınız. Uygulaması kolay ve pratik olan rehberleri kullanma yoluna gitmelisiniz. Bu yazı kapsamında SEMrush, Google Anahtar Kelime Planlayıcı ve Ubersuggest anahtar kelime araçları kullanılmıştır.

Bunların dışında kullanabileceğiniz pek çok farklı araç vardır. Daha fazla araç, daha iyi sonuçlar elde etmeniz anlamına gelir. Şu anda amacınız mümkün olan en yüksek sayıda kısa ve orta büyüklükte anahtar kelimeleri gruplamak olmalıdır. Bu sayede her fırsatı arama hacmi ve anahtar kelime zorluğu açısından analiz ederek daha sonra uzun kuyruklu anahtar kelimelerle ilgilenmeye başlayabilirsiniz.

Aşağıda anahtar kelime araştırması yaparken kullanabileceğiniz çeşitli anahtar kelime araçları vardır. Bunları kullanarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz:

Tüm bunlara ek olarak bir araç olmayan ama anahtar kelimeler keşfedebileceğiniz aşağıdaki alanlara göz atabilirsiniz:

  • Quora’daki konuları araştırmalı ve anahtar kelimeleriniz için yeni varyasyonlar bulmaya çalışmalısınız.
  • Wikipedia’daki tematik endeksleri kontrol edebilirsiniz.
  • Google ilgili aramalar kısmına göz atabilirsiniz. Bir konuyla ilgili bir arama yaptığınız zaman size sunulan önerileri incelemelisiniz.
  • Büyük online topluluklarda popüler konuları okumalı ve burada çok sık kullanılan anahtar kelimeleri seçmeye çalışmalısınız.

2. Rakiplerinizi İnceleyin ve Hangi Anahtar Kelimelerde Trafik Aldıklarını Görün

Anahtar kelimeyi seçmeden önce rakiplerinize göz atmak her zaman harika bir fikirdir. Farklı arama terimleriyle karşılaştığınız zaman sıralamada neler olacağını anlamanın en kolay yollarından birisi budur.

Rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler için sıralama elde ettiklerini nasıl öğrenebilirsiniz? Bunu yapmanın iki farklı yolu vardır:

Google’da Elle Çeşitli Aramalar Yapmak

Optimize etmek istediğiniz anahtar kelimeleri kullanmalısınız. Sonuçları kontrol etmeli ve rakiplerinizin tüm sıralamalarını incelemelisiniz. Örneğin, düşük otoriteye sahip bir rakip varsa ve sosyal medyadaki paylaşımlar ve geri ödemeler söz konusu olduğunda zayıf ölçümlerle ilgili olarak bazı yüksek kalitedeki sıralamada yer alabileceğiniz sonucuna kolayca varabilirsiniz.

SEMRush’ı Kullanmak

Rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri için sıralama elde ettiğini bilmenin en kolay yolu SEMRush kullanmaktır. Yapmanız gereken tek şey rakibinizin URL’sini SEMRush’a eklemektir. Platform size rekabet ettiğiniz anahtar kelimelerin bir listesini sunacaktır.

SEMRush’ın bu analizi oldukça basittir.

  • Rakibinizin URL’sini kopyalamalısınız.
  • Rakibinizin sıralama elde ettiği anahtar kelimelerin sayısını kontrol etmelisiniz.
  • Anahtar kelimelerin listesini, hacimlerini, anahtar kelime zorluğunu, tıklama başına maliyet durumunu kontrol etmelisiniz.

3. Gizli Anlamsal (LSI) Anahtar Kelimeleri Kullanın

LSI anahtar kelimeleri, ilgili anahtar kelimeler, eş anlamlı kelimeler gibi birbiriyle ilişkili kelimelerdir. SEO uyumlu makale yazmak istiyorsanız LSI anahtar kelimelerini kullanmanız gerekir. Bu sayede oluşturduğunuz içeriğin kalitesini ve otoritesini yükseltmeyi başarabilirsiniz.

LSI anahtar kelimeler konusunda size yardımcı olabilecek en doğru araç LSI Graph aracıdır. Bu aracı kullanarak ihtiyaç duyduğunuz anahtar kelimelere ulaşabilirsiniz. Böylece doğal gözükecek şekilde tüm ilgili kelimeleri makalenizde kullanabilirsiniz.

4. Anahtar Kelime Yoğunlu ve Anahtar Kelime Sıklığı

Önceki zamanlarda insanlar anahtar kelime doldurma adı verilen bugün kabul görülmeyen bir tekniği kullanırlardı. Temelde bu yöntem sıralama elde edilmek istenen anahtar kelimelerin oldukça sık bir şekilde kullanılması anlamına gelmekteydi. Ancak bu teknik kısa sürede yalnızca arama motorları için değil kullanıcılar için de yeni bir spam biçimine dönüştür. Makaleler açıkça kalitesiz olmaya başladı ve okuyucuların kafasını karıştır. Bir süre sonra arama motorları bu yönteme kırmızı bayrak kaldırmaya başladılar.

Elbette anahtar kelimenizi içerikte birkaç kez kullanmanız gerekir. Ancak bunu yaparken okuyucuları rahatsız etmemeniz gerekir. Anahtar kelimeleri doğal bir şekilde kullanma yoluna giderek onların içerikle uyumlu olmasını sağlamalısınız.

Ne yaparsanız yapın okuyucuların kafasını karıştırmayın. Artık anahtar kelime doldurma çalışmaları kullanışlı değildir. Bu nedenle anahtar kelimeleri içeriğe eklerken LSI anahtar kelimelerine yatırım yapmanız gerekir. Bu sayede tek bir anahtar kelime için değil diğer birçok anahtar kelime için sıralama elde etmeye çalışabilirsiniz.

2. Blog Yazıları İçin SEO Dostu Başlıklar Seçmek

Tahmin ettiğiniz gibi başlık herhangi bir metnin en önemli parçasıdır. Ayrıca, arama motoru odaklı aramalarda en önemli faktörlerden biridir. Aslında başlık makalenizin yüzüdür. Temel olarak arama motorunun oluşturduğunuz makaleyi anlamasına izin verir.

Dikkat çekici bir SEO uyumlu makale için içeriği analiz etmeyi denemelisiniz. Ardından, söz konusu içeriğe uygun bir anahtar kelime bulmanız gerekir. Başlık kısmının arama motoru sonuç sayfasında belirli bir alana sahip olduğunu unutmamalısınız. Bu alana olabildiğince sadık kalmalı ve belirli sınırı geçmemeye dikkat etmelisiniz. Bunun ardından meta açıklama ve URL kısımlarını göz önünde bulundurmalısınız.

Başlık oluştururken hem açık hem de basit olmaya çalışmalısınız. Uzun kuyruklu anahtar kelimeyi kullandığınızdan emin olmalısınız. Buna ek olarak güç kelimeleri olarak bilinen kelimeleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

Başlığı oluşturduktan sonra CoSchedule aracından yararlanarak başlığınızın ortalama skorunu öğrenebilirsiniz. Aynı zamanda başlıkta kullanabileceğiniz çeşitli kelimelere odaklanmayı düşünebilirsiniz. SEO uyumlu makalenin konusuna göre aşağıdakileri tercih edebilirsiniz:

  • en iyi
  • bedava
  • 2019
  • rehber
  • nasıl yapılır

WordPress dışında farklı bir içerik yönetim sistemi kullanıyorsanız başlığı H1 etiketine eklemeyi unutmamalısınız. WordPress kullanıyorsanız bu otomatik olarak gerçekleştirilecek bir işlemdir.

Alt Başlıklar

Oluşturduğunuz SEO uyumlu makale içerisinde H2 gibi alt başlık etiketlerini kullanmaya çalışmalısınız. Bu sayede içeriğin okunabilirliğini yükseltebilirsiniz. Başlıklar sayede çeşitli SEO puanları toplamayı başarabilirsiniz. Alt başlıklar özel anahtar kelimeleri veya LSI anahtar kelimelerini içermelidir. Bunu yaparken aşırıya kaçmamaya özen göstermelisiniz. SEO uyumlu makale içerisinde sadece bir tane H1 etiketi yer almalıdır. Onu H2, H3 ve H4 etiketleri takip etmelidir.

Aynı makale içerisinde çok fazla benzer başlık kullanmamalısınız. Çünkü bu hem kullanıcılar hem de arama motorları için bir bilgiyi iki kez sunmuş olduğunuz çağrışımını yapabilecektir.

3. SEO Dostu URL Oluşturmak

Bugünlerde SEO uyumlu bir makale yazmak için URL’nin son derece önemli olduğunu anlamanız gerekir. URL’nizi mutlaka doğru şekilde oluşturmanız gerekir. SEO dostu URL ile normal URL arasında çok büyük farklılık vardır.

  • https://example.com/123123
  • https://example.com/seo-urlsi-olusturmak-icin-bu-kadar-uzun-olmasına-gerek-yok

Yukarıda yer alan iki farklı URL yapılarından uzak durmalısınız. Bunlar kullanıcılara bir şey anlatmazlar. Hatta kullanıcının kafasına karıştırabilirler.

  • https://example.com/anahtar-kelime

Bu örnekteki gibi URL’ler oluşturmaya çalışmalısınız. Bu sayede SEO dostu URL’nin sunduğu avantajlardan faydalanabilirsiniz. Bu tür URL’leri okumak ve anlamak oldukça kolaydır. Arama motorları URL’ye eklenen anahtar kelimeyi hesaba katarak size daha iyi bir sıralama verebilirler.

4. Meta Açıklama

Meta açıklama, Google’ın başlık altındaki alanda göstermiş olduğu iki veya üç satırdan oluşabilen metinlerdir. Meta açıklanın iyi yazılmış ve çekici olduğundan emin olmak önemlidir.

Çünkü daha iyi yazılmış bir meta açıklama daha fazla tıklanma oranına sahip olacaktır. Makalenizin neyle ilgili olduğunu açıklayan bir açıklama yazmalı ve burada uzun kuyruklu anahtar kelimenizi kullanmalısınız. Bunu yaparken aşırıya kaçmamaya özen göstermelisiniz.

İnsanlara oluşturduğunuz makaleye tıklamaları için bir neden sunmalısınız. Özgün olmalısınız, basit davranmalısınız ve okuyucular için dikkat çekici kelimeler seçmeye çalışmalısınız.

5. SEO Uyumlu Makale: Mükemmel Maden

Herhangi bir içeriğin SEO uyumlu olabilmesi için tamamen özgün olması gerekir. İçerik yüzeysel ise uygunsuz bir dilin korkunç kullanımıyla ve inanılmayacak kadar karmaşık bir teknik jargonla yazılmışsa onun SEO dostu olmasını beklememelisiniz. İçerik anahtardır. Yazınızın bir tür mücadele şansına sahip olması yazdığınızın iyi anlaşılır olduğundan emin olmak için onu komple gözden geçirmeyi ihmal etmemelisiniz.

Kaliteli olan içerik oluşturmalısınız. İçeriğin çekici ve canlı, bilgilendirici ve özgün, detaylı ve unutulmaz olması gerekir. Uygulamaya çalıştığınızı SEO içerik stratejisi SEO uyumlu makale olmadan anlamsız kalacaktır.

Her zaman iyi yazılmış ve yalnızca küçük bir katkı sunmayan içerikler oluşturmalısınız. 300 kelimeden az olan bir içerik parçası yazmaktan kaçınmalısınız. İçerik ne kadar uzun olursa sıralamadaki başarınız bir o kadar iyi olur.

Hedeflediğiniz anahtar kelimeyi blog yazınızın ilk 100 kelimesinde mutlaka kullanmalısınız. Sosyal paylaşım butonlarından yararlanmalısınız. Sosyal paylaşım butonları sayesinde arama motorlarına sosyal sinyaller gönderebilir ve markanızı tanıtmayı başarabilirsiniz.

6. Mobil Uyumluluk

Bunu bir uzmana sormanıza gerek yoktur. Anlaşılması oldukça kolaydır. Mobil pazarlama alanının hızla geliştiğinin farkında olmalısınız. Mobil pazarlama yakında her yerde kendini gösterecektir. İnternet kullanıcılarının büyük çoğunluğunda bir akıllı telefon var. Online oyun oynayan insanların yarısından fazla doğrudan mobil cihazlardan gelmektedir. Gelecek budur. Onunla mücadele etmeye çalışmak yerine ona uyum sağlamalısınız.

Akıllı telefon kullanıcıların büyük bir kısmı gün içerisinde mobil internet tarayıcılarını kullanırlar. Ek olarak, Google’ın mobil uyumlu algoritması mobil dostu olan sitelere öncelik tanımaktadır. Zaten mobil dostu bir siteye sahipseniz bu konuda endişelenmenize gerek yoktur. Çünkü mobil uyumlu algoritma sizi çok fazla etkilemeyecektir.

Sitenizin Hızı

Endişelenmenize gerek olmasa bile sitenizin hızı ile ilgili çeşitli sorunlara sahip olmadığınızdan emin olmanız gerekir. Sitenizin kusursuz bir şekilde hızlı olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Kullanıcılar yavaş çalışan sitelerden hoşlanmazlar.

Sitenizin hızını ve hız problemlerini kontrol etmek için GTmetrix.com veya Varvy.com gibi adresleri kullanabilirsiniz. Ayrıca bu araçlarda yer alan ipuçlarını kullanarak sitenizi çok daha kolay bir biçimde optimize edebilirsiniz.

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP)

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar veya bilinen adıyla AMP, içerik için statik içerik oluşturma stratejisine atıfta bulunur. AMP’ın üç ana bölümü vardır.

  • Zengin içerik oluşturmanıza yardımcı olan AMP HTML
  • AMP HTML sayfaları oluşturan AMP JS kütüphanesi
  • AMP HTML sayfalarını önbelleğe alan Google AMP önbelleği

AMP’ın birincil amacı yayıncıların anında yüklenene içerik oluşturmalarına izin vermektedir. Bu nedenle kullanıcı deneyimini en iyi duruma getirme ve genellikle sayfa yükleme işlemindeki gecikmelerden kaynaklanan sıkıntıları önlemedir.

AMP HTML’yi oluşturmak, temel HTML bilgisine sahip biri için oldukça basittir. Hızlandırılmış sayfaların nasıl oluşturulacağı konusunda talimatlar veren çok sayıda online eğitim ve kodlama örneği bulabilirsiniz. WordPress kullanıyorsanız bunu basit bir eklentiyle halledebilirsiniz.

7. Google Search Console

SEO konusunda çalışmalarınızı ilerletmek istiyorsanız bu aracı mutlaka kullanmanız gerektiğini bilmelisiniz. Bu araç, sitenizin yapısını optimize etmek için kullanabileceğiniz farklı özelikler sunmasının yanında aynı zamanda hassas bilgilere ulaşmanızı sağlayabilecek bir araçtır.

Bu araç eskiden Google Site Yöneticisi adını taşırdı. Şimdi buna Google Search Console adı verilmiştir. SEO çalışmalarınızda daima kullanmanız gereken önemli bir araçtır. Çünkü size birçok aracın ücretli bir şekilde sunacağı avantajları ücretsiz bir şekilde sunmaktadır:

  • Hangi anahtar kelimelerin sitenize trafik çektiğini öğrenebilirsiniz.
  • Bozuk sayfalar gibi tarama hata bildirimlerini alır ve böylece sorunları kısa sürede çözebilirsiniz.
  • Sitenizin link profilini kontrol edebilirsiniz.
  • Mobil kullanılabilirliği kontrol edebilirsiniz.
  • Disavow aracını kullanarak spam linklerle bağınızı koparabilirsiniz.
  • Sayfalarınız için yapılandırılmış veriler oluşturabilirsiniz.
  • Bir site haritası gönderebilir ve site haritasını kontrol edebilirsiniz.
  • Site bağlantılarını kontrol edebilirsiniz.
  • Mobil deneyimi geliştirmek için zengin ipuçları bulabilirsiniz.

Tüm bunlara ek olarak pek bilinmeyen bir özelliği daha vardır. Başlık etiketinizi ve meta açıklamalarınızı değiştirdiğiniz zaman yaklaşık bir veya iki ay boyunca Google Search Console aracını kullanarak onları takip etmelisiniz. Ardından değiştirilen sayfalarda tıklama oranının değişme durumunu kontrol edebilirsiniz.

8. Dahili Linkler ve Harici Linkler

Mümkün olduğun sürece çeşitli dahili linkler oluşturmaya çalışmalısınız. Bunlar size okuyucularınızın okuması için değer yaratma ve bilgi ekleme gibi avantajlar sunacaktır. Arama motorunun sitenizi anlamasını kolaylaştıracak bir iç link yapısı oluşturmalısınız.

Bunu yaparken asla yazdıklarınızla alakalı olmayan yazılara link çıkışı yapmayı düşünmemelisiniz. Kullanıcıları yeniden yönlendirmenin anlamlı olduğu yazılara link çıkışı yapmalısınız. Bunun dışında çeşitli kategorilerden yararlanarak link çıkışları yapabilirsiniz.

Link çıkışlarında miktarı kalite ile güçlendirmelisiniz. Harici linkler sitenizin güvenli ve otoriter olduğunu göstermek açısından önemlidir. Almış olduğunuz linkler doğrultusunda sitenizin daha üst sıralarda yer alabilmesi güvenli ve otoriter bir kaynak olarak görülmesinden kaynaklıdır.

9. Görseller

Kullanıcıları içerik içerisinde düzgün bir şekilde yönlendirebilmek için yazılarınıza görsel eklemeyi unutmamalısınız. Stratejik olarak yerleştirilmiş ve özenle seçilmiş görüntüler aktardığınız mesajı güçlendirebilecektir.

Ayrıca, görüntülere her zaman uygun alt niteliklerini eklemelisiniz. Hem alt etiketleri hem de başlık etiketleri arama motoru örümceklerine karşı mesajınızı güçlendirir ve sitenizin genel erişilebilirliğini geliştirir. WordPress kullanıyorsanız alt etiketleri eklemek ve yazı içerisindeki görselleri optimize etmek oldukça kolaydır.

Sonuç

SEO uyumlu makale yazmak için bu yolları takip etmek işinizi kolaylaştıracaktır. Çünkü SEO uyumlu makale sayesinde oluşturduğunuz içerikleri çok daha geniş bir kitleye ulaştırabilirsiniz. En uygun teknikleri dikkate alır ve sitenizi bu doğrultuda optimize ederseniz arama motorlarında daha fazla popülerlik kazanabilirsiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.