SEO Çalışmalarında Hizmet Anlayışının Önemi

SEO çalışmaları yapmak bireysel veya kurumsal anlamda herkes tarafından gerçekleştirilebilir. Kimisi işini daha profesyonel yapar kimisi ise bu işe yeni başlamıştır ve henüz emekleme aşamasındadır. Kurumsal anlamda ise çok daha büyük tecrübeler ve uygulamalar gerekir. Ancak kurumsal açıdan SEO söz konusu olduğunda ise hizmet anlayışı faktörü devreye girmektedir.

seo calismalarinda hizmet

Kurumsal çalışan firmaların büyük bir bölümü SEO çalışmalarını pazarlama çalışmaları kapsamında ele alırlar. Bu doğru bir yaklaşım gibi görünebilir ama ihtiyaç duyan markanın neyi hedeflediğini bilmeden ortaya konması pekala mümkün değildir. Hizmet anlayışı dendiğinde aklınıza uygulama ve yöntemlerin belirlenmesinden çok iletişim, raporlama ve markayla ortak hareket etme gibi unsurlar gelmelidir.

Kurumsal çalışma yapan firmaların bir kısmı iletişimi e-posta yoluyla sınırlı tutar. E-posta önemli bir iletişim aracıdır ama gerektiğinde anlık mesajlaşma veya arama hizmetlerinden de faydalanmak gerekir. Burada temel problem SEO hizmetleri kapsamında hizmet sunarken müşterinin her şeye karışmasından çekinmek gibi bir yaklaşımın bulunmasıdır. Yaklaşım yanlış değildir ama aynı zamanda doğru da sayılmaz. Müşteri neyin yapıldığını veya nelerin uygulandığını her zaman bilmek ister. Bu bir sır değildir. Sır olmadığı gibi hizmeti sunanların müşteriyi anlama konusunda atmaları gereken önemli bir adımdır.

Raporlama işi ise müşteri ile iletişim konusuyla biraz bağlantılıdır. Bu bağlantılı olma durumu raporların anlaşılır olması ve bu konu dahilinde bilgisi olmayan kişilere raporda yazılanların aktarılması ile ilgilidir. Bir raporun anlaşılır olması için içerisinde yer alan bilgilerin mutlaka okuyan kişi tarafından anlaşılır olması şarttır. Bunu sağlamak ise hizmet veren yerin sorumluluğundadır.

Markayla hareket etme ise hizmeti sunan kişinin olmazsa olmaz kriterlerinden birisidir. Kurumsal çalışmalarda markayla birlikte hareket edilememesi demek başlangıçtan itibaren başarısız olunacağının belli olması demektir. Bu nedenle çalışılan markanın iyi anlaşılması ve taleplerine uygun şekilde karşılık verilebilmesi gerekir.

SEO çalışmalarında hizmet anlayışı konusunda daha birçok şey söylenebilir ama yukarıda yer alan üç unsur hizmet anlayışının genelini kapsayan yaklaşımlardır. Bunlar olmadığı sürece hizmet anlayışının iyi olduğunu söyleyebilmek pek mümkün olmayacaktır. Bu unsurları taşıyan kişi ve kurumlarla çalışmanızı kendi adıma tavsiye ediyorum.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.