Reklam Yazarlığı Nedir? Reklam Yazarı Nasıl Olunur?

Pazarlama geniş bir alandır. Bu alanda herkes bir şeyleri satabilmek için tanıtım yapma yoluna gider. Reklam yazarlığı pazarlama çalışmalarının önemli bir parçasıdır. Reklam yazarlığı, bir ürünü veya hizmeti ikna edici mesajlarla hedef kitleye ulaştırmakla sorumlu olan kişilerin yaptıkları iştir.

Bir reklam yazarı olmak istiyorsanız öncelikle stresli ortamda çalışmayı kabul etmiş olmalısınız. Reklam yazarı olmak istiyorsanız kısa sürede çok iş yapmayı başarabilmelisiniz. Eğitiminiz iyi olmalıdır. Yazarlık ve pazarlama üzerine iyi eğitim almalı ve okul döneminizde kariyerinize etki edecek faaliyetlerde bulunmalısınız. Kariyerinizi güçlendirecek her fırsata karşı tetikte olmalı ve kendinizi sürekli olarak geliştirmeye özen göstermelisiniz.

Reklam yazarlığı konusunda size belirli tavsiyelerde bulunacağım ama önceliğim reklam yazarı olmak isteyen kişilere bunu nasıl başarabileceklerini göstermektir. Hatta reklam yazarı olmak isteyenlere sahip olmaları gereken niteliklere değinilecek ve reklam yazarı olmak isteyenlere yol gösterilecektir.

✔ Reklam yazarı olmak isteyen bir kişi mutlaka yazmayı sevmelidir. Sözcüklere bayılmalı, onlarla uğraşmayı ve vakit geçirmeyi bir tür eğlence olarak görmelidir. Eğer rekabete girişmeyi istiyorsanız ve kendinizi bu alanda kanıtlama gereği duyuyorsanız yazmaktan memnuniyet duymalısınız.

✔ Reklam yazarı olmak isteyen bir kişi stres altında çalışabilmelidir. Stres altında çalışamayacak kadar kendinizi naif görüyorsanız reklam yazarlığı size göre değildir. Yol yakınken mutlaka geri dönmelisiniz. Baskı altında olduğunuzda veya zaman açısından sıkıntılar yaşadığınızda yeni fikirler üretmeyi başarmalısınız.

✔ Reklam yazarı olmak isteyen bir kişi pazarlama veya yazarlık alanında lisans eğitimini tamamlamış olmalıdır. Reklam yazarlarının büyük bir bölümü eğitim görmüş kişiler arasından çıkar. Bu alanda eğitim görmeden başarılı olabilmenin bir yolu yoktur. Eğer lisans eğitimi almak için çok geç olduğunu düşünüyorsanız kalitesini ispat etmiş sertifikalı eğitimlerden faydalanmayı düşünebilirsiniz.

✔ Reklam yazarı olmak isteyen bir kişi portföyünü üniversite yıllarında oluşturmaya başlamalıdır. Yerel mağazalar için reklam metinleri yazarak işe başlayabilirsiniz. Bu iki açıdan önem arz eder; birincisi gelecek yıllarda çalışmalarınızı başkalarına göstermeyi başarabilirsiniz. İkincisi ise yazma yeteneğinizi test etme şansını elde edersiniz.

 Reklam yazarı olmak isteyen sadece kendi alanlarıyla ilgilenmemelidir. Özellikle internet pazarlamacılığı ve arama motoru optimizasyonu alanlarıyla ilgilenmelidir. Eğer mümkünse bu alanlarda eğitim almaya çalışılmalıdır. Reklam alanında yenilikçi olan her zaman bir adım daha öndedir.

Yukarıda sıraladığım niteliklere sahipseniz bu durumda reklam yazarı olmayı hak ediyorsunuz demektir. Bundan sonrası adım adım portföyünüzü genişletmekle ilgilidir. Bunu yapabilmek için ise biraz fedakarlık yapmanız gerekmektedir.

Portföy Oluşturma: Portföy oluşturmanın en kolay yolu ücretsiz işler yapmaktır. SEO uyumlu işlerde gönüllü olun ve portföyünüzü olabildiğince genişletin. Alacağınız her işin profesyonelliğine dikkat edin. Mutlaka kendinizi güvence altına alın ve size katkısı olacak markalarla çalışmaya özen gösterin. Sahip olduğunuz tüm kabiliyetleri ortaya koyun. Bu kabiliyetleri kullanmaktan asla çekinmeyin.

Siz kabiliyetlerinizi satmaya çalışan bir reklam yazarı adayısınız. Gerekirse çekinmeden bu konularda ısrarcı olun. Bir markayla görüşmek istediğiniz zaman çalışmalarınız sizin için birer örnek teşkil edecektir. Düşük maliyetli bir portföy sitesi kurarak çalışmalarınızı sergileyebilir ve iş görüşmelerinde bir adım öne çıkabilirsiniz.

İş Başvurusu: İş başvurusu konusunda ilk adımı atarken ne yaptığınızın farkında olmalısınız. Bu ne anlama geliyor? İlk olarak giriş seviyesinde işlere başvurarak şansınızı fazla zorlamamalısınız. İş başvuruları konusunda mutlaka büyük şehirleri tercih etmeye özen gösterin çünkü bu şehirlerde dijital ajanslar çok daha fazladır. Giriş seviyesindeki işlere başvurarak iyi bir başlangıç yapabileceğinizi unutmamalısınız.

Testlere Girme: Reklam yazarlığı başvurunuz kabul edilmişse karşılaşacağınız ilk durum bir test aşamasından geçmektir. Bu test aşaması genellikle 1-2 günlük bir test aşaması olur. Yazma kabiliyetinizi ortaya koymanız gereken bu testlerde olabildiğince dikkatli olmalısınız.

Pratik yapmak istiyorsanız tanınmış bir sitede bulduğunuz içeriği taklit ederek 1-2 saat içerisinde benzer bir içerik oluşturmaya çalışın. Aynı şekilde 1-2 saat içerisinde seçmiş olduğunuz belirli ürünler için açıklamalar yazmaya çalışın. Bu pratikler kendinizi geliştirmek için size yardımcı olacaktır.

Tecrübe: Reklam yazarlarının en büyük hayalleri serbest çalışmaktır. Fakat bu kolay elde edilebilecek bir şey değildir. Serbest çalışan bir reklam yazarı olmak istiyorsanız en az 5 yıllık bir iş tecrübesine sahip olmalısınız. Bir markayla 5 yıl çalıştıktan sonra yeni bir iş aramaya koyulabilirsiniz. Eğer 5 yıllık deneyiminiz yoksa bunu aklınızdan bile geçirmemelisiniz.

Gelişim: Reklam yazarlığı gelişime açık olmanızı gerektiren bir alandır. Bunun için sürekli olarak kariyerinize nasıl yön vermeniz gerektiğini düşünmelisiniz. Terfi talepleriniz olmalıdır. Yeni beceriler kazanmaya çalışmalısınız. Yeterli gelmediği noktalarda çok daha fazlasını yapmaya özen göstererek kendinizi geliştirme konusunda inatçı davranmalısınız.

Toparlamak gerekirse, bir reklam yazarı olmak için lisans eğitimine, bir websitesine, bir portföye ve bir özgeçmişe ihtiyacınız olacaktır. Bunlar olmadan reklam yazarı olabilmenizin bir yolu yoktur. Kariyerinize reklam yazarı olarak devam etmek istiyorsanız nelere ihtiyaç duyduğunuzu ve neleri yapmanız gerektiğini çok iyi bilmelisiniz.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap