Rehber: Google Trends’i Kullanarak İçerik Üretme

Her yıl Google üzerinden belki binlerce, belki milyonlarca arama yapılmaktadır. Bu bilgileri kullanıp bunlardan faydalanmak sizce de iyi bir fikir değil mi? SEO çalışmalarınızı ve içerik üretme gayretlerinizi iyileştirmek istemez misiniz?

Hedef kitlenizin ilgi alanlarını ve davranışlarını daha iyi anlamak istemez misiniz? Bunları yapmanın çok iyi bir yolu var. Google Trends adı verilen hizmetten faydalanarak ihtiyacınız olan cevapları bulabilirsiniz.

Google kendi hizmetini dünya üzerinde aranan başlıklar hakkında fikir veren bir araç olarak tanımlamaktadır. Bu hizmet 2004 yılından itibaren kullanılmaya başlanmıştır. Trendler arama türlerine göre sıralanabilir. Bölgesel, belirli zaman aralığına sahip, belirli kategorilerde aramalar yapabilirsiniz. Bu araç aynı zamanda aynı anda beş arama terimini karşılaştırmanız konusunda size yardımcı olur.

Google Trends içerisinde yer alan faydalı özelliklerden ikisi en trend aramalar ve en iyi başlıklar şeklinde özetlenebilir. En trend aramalar günlük olarak güncellenerek kullanıcıya sunulur. En iyi başlıklar ise Google tarafından güncellenen en çok yapılan aramaları kapsamaktadır ancak bu veriler daha çok ABD’ye özeldir. Google kendisine ulaştırılan geri bildirimleri dikkate alarak bu özelliği geliştirmeyi sürdürmektedir.

google trends trend aramalar

Bu bilgiler içerik pazarlamacılığı konusunda bize nasıl yardımcı olabilir? Bu bilgileri kullanarak içerik oluşturma sürecini iyileştirebilir ve aşağıdaki yöntemlerle maksimum verim almayı başarabilirsiniz.

Anahtar Kelime Araştırmasını İyileştirin

Anahtar kelime araştırması ve sonuçları çalışmalarınıza yön verir. Bu nedenle araştırmayı doğru yapabilmek çok önemlidir. Google Analytics ve Site Yöneticisi Araçları gibi araçları kullanarak anahtar kelime listenizi oluşturduktan sonra bunları Google AdWords kullanarak düzenlemeli ve seçimlerinizi Google Trends kullanarak onaylamalısınız veya yeni bir şeyler bulmalısınız.

Yukarıda da bahsettiğim gibi beş terimi aynı anda birbiriyle karşılaştırabileceğiniz için hangisinin daha iyi olduğuna karar verebilirsiniz.

Yapacağınız kıyaslamalar sonucunda Google Trends size ilgili anahtar kelimeler de sunacaktır. Bu sayede ekstra anahtar kelimelere sahip olabilirsiniz. Üst sıralar sekmesine tıklayarak hangi anahtar kelimelerin yükselişte olduğunu görebilirsiniz.

google trends kullanarak içerik üretmek

Burada dikkat etmeniz gereken durum haber başlıklarının aradığınız anahtar kelime ile bağlantısını belirleyebilmektir. Eğer arama terimleri haber başlıklarında yer alıyorsa bunun geçici bir artış olduğunu görmeniz gerekmektedir.

Site Anahtar Kelime Kontrolü

Periyodik olarak sitenizin hangi anahtar kelimeler için optimize edilmiş olduğunu kontrol edin. Anahtar kelimelerinizi Google Trends’e yerleştirin ve düşüş yaşayanları tespit ettikten sonra bunları değiştirmeye çalışın.

Bununla birlikte dilerseniz bölgesel aramalar gerçekleştirebilirsiniz. Bölgesel bir hizmet sunan yer için çalışmalarınızı yürütüyorsanız bu durumda işinize yarayacak bir seçenektir. Anahtar kelimeleri girin ve arama durumunu bölgesel olarak düzenleyin.

İçerik Fikirleri Bulma

Google Trends aracı sayesinde kısa süreli beyin fırtınaları yapabilirsiniz. Bazı terimleri kafanızda belirledikten sonra ilgili aramaları gerçekleştirin ve kısa zaman içerisinde herhangi bir artış olup olmadığını görün. Ardından yaptığınız aramalarla alakalı terimleri kullanın ve size sunulan öne çıkan terimlerden bazılarını kullanın. İşte kendinize gayet makul seçeneklerden oluşan belirli anahtar kelimeler buldunuz.

Unutmayın yukarıda en trend başlıklardan söz ettim. Bu sizin için mutlaka bir tür joker olmalıdır. Bir blog yazısı veya birden fazla blog yazısı oluştururken bunları kullanmalısınız. Belirlediğiniz başlıklarla ilgili yeni başlıklar tespit etmek istiyorsanız en çok yapılan aramalara göz atın ve sonuçları kullanmaya çalışın.

İçerik Üretme Takviminin Oluşturulması

İçerik takvimi oluşturmak bazen çok zorlayıcıdır ancak Google Trends bu konuda size gereğinden fazla yardımcı olacaktır.

Çıkış yakalayan aramalara yönelik içerikler ürettikçe içerik pazarlama konusunda çalışmalarınızı fazlasıyla iyileştirmiş olursunuz. Belirli dönemlerde yapılacak aramaların fazla olacağını düşündüğünüz zaman rekabet alanına anında dalış yapabilmelisiniz.

Video İçeriği Üretmek

Video içerikleri son zamanlarda oldukça gözdedir. Bunun için kanıt istiyorsanız Google Trends kısmına göz atın. Kitlenizin ihtiyaçları doğrultusunda videolar oluşturmak istemez misiniz? Bence istersiniz ve bunun için planlama yapmalısınız.

video icerik uretmek

Arama kanalı içerisinde hangi terim popüler durumdaysa onu yakalayın ve onunla ilgili videolar hazırlayın. Artık daha fazlasını tespit edebilmek kitlenin sevdiği türden videoları onlara sunmak ile mümkün olacaktır.

Son Sözler

Google Trends sayesinde oluşturacağınız tablolar ve grafikler sitenize kolayca entegre edilebilmektedir. Embed seçeneğini gördüğünüz her noktada ilgili içeriği sitenize kolayca entegre edebilirsiniz. Bu içerikler etkileşim sağlayabilirler ve biraz zaman ayırmanız durumunda kolayca oluşturulurlar.

Google Trends’i daha iyi kullanabilmek için daha birçok farklı yöntemden faydalanabilirsiniz. Google Trends konusunda biraz daha tecrübeye sahip olduktan sonra bu aracı çok daha verimli bir biçimde kullanabilirsiniz.

 

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.