RankBrain Algoritmasına Özel İçerik Stratejisi

Google bundan aylar önce makine öğrenimi yapay zeka sistemi RankBrain hakkında site yöneticilerine yönelik bilgiler paylaşmıştı. Google, RankBrain’in bir algoritma olmadığını Hummingbird algoritmasının içerisinde yer alacak bir parça olduğunu ifade etmişti. RankBrain yakın zamanda sıkça duymaya başlayabileceğiniz bir şey olacak çünkü makine kendi başına çok şey öğrenmiş durumda!

Google, RankBrain’i geliştirirken temel hedefi kullanıcılardan gelen sorgulara en uygun cevapları bulabilmektir. Her gün yapılan sorgulardan elde ettiği bilgilerle gelişimini sürdüren bu yapay zeka, kullanıcıların aradıkları içeriklere daha kolay ve daha hızlı ulaşabilmesi görevini üstlenmektedir. Google resmi açıklamasıyla RankBrain’in en önemli üçüncü sıralama olduğunu belirtmiştir.

RankBrain algoritmasına göre içerik stratejisi.

Görsel Kaynağı: DepositPhotos

Tüm bu bilgileri bir kenara bırakacak olursak bugün kafamızı kurcalayan en önemli unsurlardan birisi RankBrain’in görebileceği içerikleri nasıl oluşturabileceğimizdir. Bugün bu soruya cevap bulabileceğiniz derinlemesine bir yazı okuyacaksınız. Sonrasında dilerseniz eski yöntemlere bağlı kalmayı tercih edip ileride sorun yaşamayı göze alabilir veya sahip olduğunuz içerikleri RankBrain ile uyumlu hale dönüştürebilirsiniz.

1. Adım: RankBrain Nasıl Çalışır?

RankBrain ile uyumlu bir içerik stratejisi oluşturmak istiyorsanız öncelikle bu sistemin nasıl çalıştığını öğrenmelisiniz. Makine öğrenimi kelimeleri sizde bir şey çağrıştırmıyor olabilir. En basit anlatım ile RankBrain kendi kendine öğrenen bir sistemdir. Neredeyse bir insanın aklı kadar zekice çalışabilen bu sistem elde ettiği verileri işleyerek günden güne kendini geliştirmektedir.

RankBrain, yazılı veya sözlü bir arama sorgusunu alıp taramış olduğu milyonlarca sayfayla eşleştirir. Bu eşleştirmenin sonucunda arama sorgusunu gerçekleştiren kişinin önüne en uygun sonucu yani içeriği çıkartır. Bu kadar uzun anlattığıma bakmayın çünkü bunların hepsi saniyeler içerisinde gerçekleşir.

2. Adım: İnsan Odaklı İçerik Üretme

Bunu defalarca söylemiş olabilirim. Her içerik stratejisinin temelinde insan olmalıdır. Sırf arama motoru görsün diye içerik oluşturursanız sonuç sizin için hüsrandan başka bir şey olmayacaktır. İçeriğiniz ne kadar anlaşılır ve açık ise insanların onu anlaması daha kolaydır. Dolayısıyla artık arama motorları için de aynı şey geçerlidir.

İçerik üretenler artık hedef kitlelerini daha iyi tanımalıdırlar. Ticaret sitesi yönetenler ve burada içerik oluşturanlar artık potansiyel müşterilerinin neleri beğenip beğenmediğini bilmek ve onlara en uygun kelimelerle hitap etmek durumundadır. RankBrain artık arama sonuçlarını bulup getirme konusunda etkin olduğuna göre içerik oluştururken dikkat etmeniz gereken belirli nitelikler bulunmaktadır.

  • Hedef kitlenin yaşadığı sorunlara cevap verebilecek nitelikte içerik üretmelisiniz.
  • Oluşturduğunuz içeriklerin oluşturulma amacı insanlar ve RankBrain için “kabak gibi ortada” olmalıdır.
  • Oluşturduğunuz içerik sadece “Nedir?” sorusuna cevap vermemelidir. Konu etraflıca ele alınmalı ve tüm detaylara yer verilmelidir.
  • Oluşturduğunuz içeriklerde yararlandığınız kaynaklara özellikle yer vermelisiniz.
  • Anahtar kelimeleri geri plana iterek doğal bir dil yoluyla içerik oluşturmalısınız.

3. Adım: Sesli Aramaları Önemseme

Sesli aramalar artık yavaş yavaş önemli olmaya başlamıştır. İşin iyi tarafı RankBrain bu tür aramaları algılayabilmekte, işlemekte ve kullanıcılara en uygun sonuçları getirmektedir. Dolayısıyla sabit yazı dilinden çok artık konuşma dilini de önemsemelisiniz. Özellikle yerel aramalara odaklanıyorsanız sesli aramalar sizin için çok daha önemlidir.

Sesli aramalara yönelik içerik oluşturmak oldukça zordur. Yapmanız gereken standart içeriklerde sesli aramalarla yapılabilecek sorguları düşünüp belirli kelimeleri kullanmaktır. Konuşma dilinde dil bilgisi kurallarının geçerli olmayacağı bu konuda işinize yarayacak en önemli ipucudur.

4. Adım: Bağlantıların Önemi

Linkler yani bağlantılar RankBrain için son derece önemlidir. Her yıl bir şehir efsanesine dönen bağlantılar önemsizdir söylemlerine aldırış etmeyin. Bağlantılar arama motorları açısından her zaman önemli unsurlar durumunda olacaklardır. İşin sırrı ise bağlantılar arama motoru sıralamasında en önemli üç sıralama sinyalinden birisidir. Dikkat ettiyseniz RankBrain de benzer niteliğe sahiptir.

Oluşturduğunuz içeriklerde bağlantıların olması söz konusu içeriği hem insanlar hem arama motoru açısından çok daha değerli kılmaktadır. Yüksek otoriteye sahip sitelere bağlantı vermekten geri kalmamalısınız. İçerik oluştururken sektörünüzde söz sahibi olan yerlere bağlantı ekleyerek arama motorlarının içeriği daha iyi anlamasını sağlayabilirsiniz.

Elbette kafanıza göre bağlantı eklemesi yapmanız doğru olmayacaktır. Hangi bağlantıların gerçekten sizin için faydalı olacağını bilmek istiyorsanız aşağıdaki maddeleri dikkatlice okumalısınız.

  • Bir bağlantının alan adı otorite skoruna göz atmalısınız.
  • Miktar yerine daima kaliteyi tercih etmelisiniz.
  • Koyduğunuz bağlantı hedef kitlenize hitap etmelidir.
  • Kullandığınız bağlantı yazının konusuyla ilgili olmalıdır.

5. Adım: Anahtar Kelimeleri Düşünmeyi Bırakma

Artık anahtar kelimeler çok fazla işe yaramamaktadır. Bazı sorguların anahtar kelimeyle yapıldığı doğrudur ama arama sorgularının artık insanlaştığını kabul etmelisiniz. Anahtar kelimeden ziyade aranan terimlerin sıklığını göz önünde bulundurmanız gerekir.

RankBrain bu konuda kendine özgü bir yönteme sahiptir. Bir kullanıcı arama sorgusunu gerçekleştiğinde RankBrain girilen terimler ile içerikte yer alan anlamca birbirine en yakın kelimeleri yakalamaya çalışır. Yaptığınız sorguda “azaltmak” kelimesi yer alıyorsa Google size “düşürmek” veya “küçültmek” kelimelerin yer aldığı ama aradığınız konuya yönelik en uygun içerikleri getirebilir.

Bu çalışma yönteminden ötürü artık arama sorgusunu tek başına kullanmak yetersizdir. Aynı anlamda kullanılabilecek kelimelere içerikte yer verecek bir biçimde içerik stratejisi oluşturmalısınız. “Satışları yükseltmek” arama sorgusu temel önceliğiniz ise “satışları artırmak” bir diğer önceliğiniz olmalıdır. Çünkü iki sorgu da aynı kapıya çıkmaktadır.

Sona Doğru: Eski İçerikleri Gözden Geçirme

Yukarıda yer alan tüm bilgilerden yola çıkarak sitenizde yer alan içerikleri gözden geçirmelisiniz. Geleceğin makine öğrenimi şeklinde oluşturulan sistemlerde olduğunu unutmamalısınız. Sahip olduğunuz içerikleri akıcı anlatım, uygun arama sorguları, benzer arama sorguları, hedef kitlenin merak ettiği konular ve en önemlisi onların karakteristiği gibi unsurları baz alarak yenilemelisiniz.

En önemli notu sona saklamayı uygun gördüm. Asla RankBrain için yazmamalısınız! İçerikleriniz insanlar için olmalıdır.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

1 Yorum

  1. Samet Tutal dedi ki:

    Çok ilginç gerçekten kullanmasını bilene çok faydalı olacağını düşünüyorum. Dediğiniz gibi insanlar şimdi özgün içerik olarak düşündüğü yazıları paylaşıp karşılığında birşy bekliyorlar.Tartışacak çok konu var aslında herneyse, bu yeniliği bildirdiğin için sana teşekkür ederim.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.