Popüler Blog Yazarlığı Yolunda Yapılan Hatalar

Birçok blog yazarı başlangıçtan itibaren popüler olmaya çalışır ve bu yönde bir şeyler yapmak için uğraşır. Ancak tam anlamıyla istediklerini yapamadan popüler olmaya çalışan yazarlar sonucunda kendilerini büyük bir boşluk içerisinde bularak gerilemeye başlarlar.

Her zaman hiçbir şey katmadan bir şeyleri kaldırmaya çalışmak kolaydır. Başarı peşinde koşan bir blog yazarı olarak düşmemeniz gereken bazı hatalar vardır. Popüler olmak isteyebilirsiniz ama bu hatalar sizi popüler yapmaktan çok geriye doğru götürür.

populer blog yazarligi 2

Blog açtım demek kolaydır ama içini doldurmak zordur. Blog adresinizi ne amaçla kullanacağınızı bilmiyorsanız bu büyük bir hatadır. Bu hatadan uzaklaşmak için ise mutlaka ne yapmaya çalıştığınız konusunda net bir yol izlemelisiniz. Blog adresinizde yer alacak bilgiler mutlaka net olmalıdır. Ancak bu sayede okuyucuların dikkatini çekebilirsiniz çünkü okuyucular ne yazdığınızı bildikleri sürece sizi takip ederler.

Nitelikli Okuyucu Kazanamamak

Bir blog adresini açıp kısa yoldan ziyaretçi çekmek için çekilişler ve yarışmalar gerçekleştirebilirsiniz. Bu çekilişler sonucunda siteye on bin kişi bile gelse sadece birkaçı kalıcı olabilir. Dolayısıyla bir sirkülasyon sağlamak zorunda kalırsınız ve bu maddi açıdan sizi zorlar. Yapmanız gereken az ama öz okuyucu kitlesine sahip olmaktır. Nitelikli okuyucular daima sizi takip etmeyi sürdürürler.

Popüler Olana Bağlı Kalmak

Popüler olan içeriklere ve başlıklara bağlı kaldığınız zaman insanları memnun edemezsiniz. Bunun sebebi anlık olarak çok fazla kullanıcı çekebilecek içeriği yazmak demek sürekli bu yönde çalışmalar yapmak demektir. Bu noktada dikkat etmelisiniz çünkü asla istediğiniz konularda yazabilme şansına sahip olamazsınız. Bir okuyucu gelip her şeyi sizden öğrenip sonra tekrar gelmeyecektir. Aksine diğer blog adreslerini de takip edecektir.

Rakamlara Takılı Kalmak

Blog adresi açan her kişinin takıntısı rakamlardır. Rakamlar yüksek olduğunda sevinen, az olduğunda üzülen çok kişi tanırım. Bu yanlış bir yaklaşımdır. Sizi takip eden okuyucular zaten sınırlıdır. Bu okuyucuları başlangıçtan itibaren kazandığınız zaman sizi sürekli takip ederler. Dolayısıyla rakamlarda yaşanacak ani azalmalar ve artışlar ile ilgilenmek yerine hedef kitle için değerli olan yazılar yazmaya çalışmalısınız.

rakamlara takili kalmak

Yorumları Cevaplamamak

Günlük olarak blog adresiniz ne kadar yorum alıyor bir fikrim yok ama gelen yorumlara cevap yazmadığınız zaman başarılı olmayı beklememelisiniz. Size gönderilen yorumlar teşekkür içerikli olsa bile bunlara teşekkür etmeye çalışmalı ve okuyucuların gönlünü kazanmalısınız. Aksi taktirde çalışmalarınız bir yere ulaşamayacaktır.

Başkalarından Esinlenmek

Yazılar oluştururken başkalarından esinlenmeye çalışabilirsiniz. Bu gayet doğal bir durum ama esinlenme olayının ucunu biraz kaçırdığınız zaman komple her şeyi yok etmiş olursunuz. Günün birinde yazacak hiçbir şey bulamadığınız zaman başkalarına göre hareket etmek veya o an popüler olana yönelirsiniz. Bunu yaptığınız zaman kendi kendinize zarar vermiş olursunuz. Bu tip bir durumla karşılaşmamak istiyorsanız mutlaka kendinize bir içerik takvimi oluşturmalısınız.

Başkalarının Yazılarına Değinmemek

Bir blog yazarı olarak başkalarının yazılarına değindiğiniz an kendinizi güçsüz ve niteliksiz hissediyorsanız yanlış düşünüyorsunuz demektir. Diğer blog yazarları ile aranızda bir bağ olmayabilir ama oldukça başarılı bulduğunuz çalışmaları mutlaka blog adresinize taşımalı ve okuyucularınızla paylaşmalısınız. Bunu yapmadığınız zaman kendinizi kandırmaktan başka bir şey yapmamış olursunuz.

İletişim Kurmamak

Başkalarıyla iletişim kurmaktan çekinen bir blog yazarı başarıya çok uzaktır. Kendi çevrenizde, belirlediğiniz niş veya nişler çevresine ve hatta ülke genelinde kendini kanıtlamış blog yazarlarıyla iletişim kurarak onlara kendinizi tanıtmalısınız. Bu sayede onların okuyucularına ulaşma şansını elde edersiniz. Bu okuyucuların birkaçını bile kendi okuyucularınız arasına katsanız kazançlısınız demektir.

blog ve iletisim

Günü Kurtarmaya Çalışmak

Bir gün içerisinde aklınıza yazacak bir şeyler gelmediği zaman muhtemelen zayıf bir içerikle günü kurtarmaya çalışırsınız. Bu durumda kendinizle çelişmeye başlar ve kalitenizi düşürmüş olursunuz. Sizin hedefiniz kalite olmalıdır. Bir yazının kaliteli olacağını düşünmüyorsanız o yazıyı yayınlamaktan kaçınmalısınız.

Kıyaslamalarla Uğraşmak

Günün birinde kendinizi başka yazarlar veya adreslerle kıyaslamaya başladığınız zaman hata yapmaya başlıyorsunuz demektir. Kıyaslama yaptığınız yerler sizden daha fazla maddi güce ve el becerisine sahip olabilir. Onlarla yarışmak için kendinizi zorlamanız demek yok yere efor sarf etmeniz anlamına gelir. Sonucunda ise kendinizi belirlediğiniz hedef doğrultusunda giden yoldan çıkmış olarak bulursunuz.

Gelen Her Teklife Evet Demek

Blog adresiniz ufak bir başarı gördükten sonra birileri sizinle iletişim kurup size teklifler sunabilir. Bu tekliflerin her birine anında evet demek size başlangıçta eğlenceli gelebilir ama zaman içerisinde daha büyük fırsatları tepiyor olabilirsiniz. Bu nedenle gelen teklifleri iyi değerlendirdikten sonra kabul etmeye çalışmalı, diyaloglara devam etmeli ve beklentinizi karşılayacak adımlar atmalısınız.

Kişiselleştirmeden Uzak Kalmak

Bir blog adresiniz başarıya ulaştıktan sonra o adreste tanıtım yazıları almaya başlayabilirsiniz. Bu tanıtım yazılarını alırken kendi üslubunuzu kullanmanız gerektiğini unutmamalısınız. Size gelecek içeriklerin bir bölümü tanıtım haliyle yani sıradan veya ticari bir üslupla oluşturulacaktır. Bunları kendi üslubunuzla yoğurmadan okuyucuya sunarsanız hata yapmış ve onları soğutmuş olursunuz.

Kullanıcı Deneyimini Es Geçmek

Blog kariyeriniz boyunca yapacağınız en büyük hata kullanıcı deneyimini es geçmektir. Bunu yaptığınız an önceliğinizi değiştirdiğiniz belli olur. Kullanıcılar onları düşünmeyen blog adreslerinde fazla kalmak istemezler. Bu nedenle mutlaka kendi blog adresinizi takip etmeli ve kullanıcı gözünden blog adresinizde her şeyin yolunda olup olmadığını kontrol etmelisiniz.

Takip Kanallarını Kısıtlamak

Ne kadar iyi blog yazarı olursanız olun okuyucularınıza uygun takip kanalları sunamadığınız zaman kendinizi başarılı sayamazsınız. Okuyucular sizi farklı sosyal medya ağları üzerinden takip etmek isteyebilirler. Bu durumda onlara gerekli imkanı sunmanız ve ilgili sosyal ağlarda hesaplara sahip olmalısınız. Fakat hata yapmamaya çalışın, çünkü her sosyal ağda yer almak uğraşmanız gereken alanları fazlalaştıracaktır. Bu yüzden her sosyal ağda olmak yerine kitlenin çoğunlukta olduğu sosyal ağlarda yer almaya çalışın.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

  1. Burak Göç diyor ki:

    Özellikle de tanıtım yazısı kısmına iyi değinmişsiniz. Tanıtım yazılarını blog yazarlarının ya kendileri kaleme almalı yada bu yazıları ana sayfadaki yayın akışı içerisinde göstermeyecek şekilde ayarlamalıdır. Buna maalesef en kaliteli bloglar dahi düşüyor. Bir bloga giriyorum içerikler bomba derken beni su borusu reklamı karşılıyor.

  2. Kağan Uslu diyor ki:

    Dediklerinizle çok haklısınız hocam.Tanıtım yazısı konusunda çok haklısınız en azından tanıtım yazıları alsalar bile alakalı içeriklerle alabilirler bence

  3. Emrah Güngör diyor ki:

    Nitelikli okuyucu kazanma ve yorumlara cevap yazmama popüler blog yazarlarında sık karşılaştığım bir durum. Cevap yazılmasını beklediğim bir yoruma cevap yazılmayınca ben soğuyorum o blog yazarından, bir daha takip edesin gelmiyor, takip listemden çıkarıyorum. Bir anlamda okuyucuya saygı göstermedir yorumuna cevap yazmak. Ben bu konuya özellikle dikkat ediyorum…

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.