Organik Hit Nedir?

Dijital pazarlamacıların uzun bir süredir organik ve doğrudan hit ayrımını en net bir biçimde yaptığını söylemek gerekmektedir. Çoğu durumda organik hit arama motorlarından yapılan ziyaretlerden oluşurken, doğrudan trafik, sitenizin URL'sini tarayıcılarına giren kişilerin ziyaretlerinden oluşmaktadır.

SEO'ya yeni başlayanlar için organik hit, ücretli hit, doğrudan hit gibi terimler kafa karıştırıcı olabilir. Ancak bu karışıklığı kolay bir biçimde ortadan kaldırabilirsiniz. Bu içerikte sizlere organik hit nedir, neden en önemli trafik çeşididir ve organik hit yükseltme konusunda bilgiler sunacağım.

Organik Hit Nedir?

Organik hit, bir arama motorunun organik sonuçlarından gelen ziyaretleri tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Arama motorlarından elde edilen bir diğer trafik çeşidi ise ücretli reklamlarla elde edilen ücretli hit şeklindedir. Bu ikisinin birbirinden farklı olduğunu unutmamak gerekir.

Kullanıcılar bir arama motoruna (örneğin Google'a) bir sorgu yazdıklarında üst sıralarda organik olarak sıralanan sayfaları ve aynı zamanda ücretli reklamları görürler. Reklamları organik sonuçlardan ayırt etmek oldukça kolaydır. Çünkü reklamların yanında "reklam" ibaresi yer almaktadır.

Bir kullanıcı organik sonuçlardan herhangi birini tıklayıp bir siteyi ziyaret ettiğinde, ilgili site için analitik araçlarında trafik organik trafik (organik hit) olarak kaydedilecektir.

Organik Hit ve Ücretli Arama Trafiği Arasındaki Fark

Organik trafik ve ücretli arama trafiği arasındaki temel fark, ücretli trafiğin ödeme ile alınması organik trafiğin ise ücretsiz bir şekilde elde edilmesidir. Bunlar arama motorlarından trafik elde etmenin iki yolunu göstermektedirler.

Arama motorlarından trafik elde etmek için ilk yol sitenizde SEO çalışmaları yaparak arama sonuçlarında üst sıralara yerleşmektir. İkinci yol ise ücretli reklamlar satın alarak sonuçlarınızı organik sonuçların üst kısmına yerleştirmektir. Bunun için Google Ads'ı kullanmanız gerekmektedir.

SEO ile 7/24 ücretsiz trafik alabilirsiniz ancak anlık olarak trafik elde etmeniz mümkün değildir. SEO çalışmaları emek gerektirir ve sonuçlarını almak zaman alıcı bir iştir.

Öte yandan, PPC reklamcılık ile daha hızlı sonuçlar alabilirsiniz. Ancak bir kullanıcı size ait reklamı her tıkladığında ve sitenizi ziyaret ettiğinde ödeme yapmanız gerekecektir.

Organik ve ücretli hit arasındaki bir diğer fark, ücretli trafiğin reklamlar durduğunda duracak olmasıdır. Diğer taraftan sıralamanız yüksek olduğu sürece organik trafik ile organik hit almanız mümkün olacaktır.

Organik Hit Neden Önemlidir?

Organik hit, sitenize ulaşabilecek en önemli trafik türüdür. Ücretli trafik, Facebook trafiği veya diğer sosyal medya ağlarından gelen trafikten daha önemlidir. Bunun sebebi organik hit trafiğinin hedeflenebilir olmasıdır.

Bir arama motoruna sorgu yazan kullanıcıların çok özel bir amacı vardır. Onların sorunlarına çözüm sunabilir veya yanıt verebilirsiniz. Yeni bir müşteri, e-posta abonesi veya takipçi kazanmanız daha olasıdır.

Yukarıdakilere ek olarak, organik hit önemlidir çünkü site güvenini arttırır ve bunun bir takım ek faydaları vardır. Kullanıcılar Google'a ve Google'ın organik olarak en üst sıralarında yer alan sitelerine güvenilirler. Bu, organik bir ziyaretçinin Facebook veya diğer ortamlardan gelen bir ziyaretçiden daha dönüştürülebilir olmasını sağlar.

Google Analytics'te Organik Hit

Organik hit seviyenizi izlemenin yollarından biri Google Analytics kullanmaktır. Google Analytics hesabınıza giriş yapın ve Edinme > Tüm Trafik > Kanallar kısmına gidin.

Rapordaki "Organik Arama" grubuna bakın. Bu, organik hit aracılığıyla yani arama motorlarının organik sonuçları aracılığıyla kaç ziyaret aldığınızı gösterir. Ayrıca, her arama motorundan tam olarak ne kadar trafik aldığınızı görmek için Edinme > Tüm Trafik > Kaynak kısmını ziyaret edebilirsiniz.

Google Search Console'da Organik Hit

Google'dan kaç organik hit aldığınızı ve hangi anahtar kelimelerin hit getirdiğini görmek için Google Search Console aracını kullanabilirsiniz. Google Search Console aracına giriş yapın ve Performans > Arama Sonuçları bölümüne gidin.

Burada Sorgular sekmesini ziyaret edin. Bu sekmeden sitenizin Google organik sonuçlarında hangi anahtar kelimeler için gözüktüğünüzü (gösterimler) ve kaç ziyaret (tıklama) aldığınızı öğrenebilirsiniz.

Organik Hit ve Diğer Hit Kaynakları

Organik hit sitenizin alabileceği tek trafik kaynağı değildir. Sitenizin mevcut durumuna göre analitik raporlarına baktığınız zaman aşağıdaki trafik türleriyle karşılaşmış olacaksınız.

  • Ücretli Arama - Bu, ücretli arama ağı reklamlarından sitenize gelen trafiği göstermektedir.
  • Doğrudan Trafik - Birisi URL'yi bir tarayıcıya yazarak doğrudan sitenizi ziyaret ettiğinde, bu durum Google verilerinde doğrudan trafik olarak kaydedilmektedir.
  • Yönlendirme Trafiği - Birisi başka bir sitedeki bağlantıyı tıklayıp sitenizi ziyaret ettiğinde bu yönlendirme trafiği olarak kaydedilmektedir.
  • Sosyal - Bu, sosyal medya ağlarından (Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest vb.) gelen trafiği ifade etmektedir.
  • Görüntülü - Diğer sitelerdeki ücretli reklamlardan gelen trafiği elde eder. Google Ads'de reklam verirken, reklamları diğer sitelerde gösterme seçeneğini seçmeniz gerekir. Birisi reklamlardan birini tıklayarak sitenizi ziyaret ettiğinde, bu Google Analytics'te Görüntülü reklam trafiği olarak kaydedilir.
  • E-posta - Abonelerinize e-posta göndermek için bir e-posta pazarlama yazılımı (MailChimp gibi) kullanıyorsanız ve yazılımınızı Google Analytics'e bağladıysanız, e-postalarda gelen ziyaretçiler e-posta trafiği olarak kaydedilirler.

Organik Hit Nasıl Yükseltilir?

Daha yüksek organik hit sahibi olmak istiyorsanız arama motorlarından daha fazla ziyaret almanız gerekir. Bunu başarmak için kanıtlanmış beyaz şapka SEO uygulamalarını takip etmelisiniz.

SEO, arama motoru optimizasyonu anlamına gelir. SEO sayesinde arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) daha yüksek sıralamaya sahip olabilirsiniz. SEO bir kere yapılan bir şey değildir. Sürekli üzerinde çalışılması gereken bir süreci ifade etmektedir.

1. Kullanıcıların Okumak İsteyeceği Türden İçerikler Yayınlayın

Bilgi aramak için bir arama motoru kullanan kullanıcıların özelliklerinden biri de çok özel bir niyete sahip olmalarıdır. İşiniz onlara doğru türde bilgi sağlayarak niyetlerine hitap etmektir.

Bunu yapmak için anahtar kelime araştırması yapmanız ve içeriğiniz ile hangi anahtar kelimeleri hedefleyecek olduğunuzu öğrenmeniz gerekir. Bir sayfanın arama motorlarında organik sıralama şansının olması için belirli bir anahtar kelimeyi veya konuyu hedeflemesi gerekir.

Birkaç anahtar kelimeyi hedefleyen veya hiçbir anahtar kelimeyi hedeflemeyen sayfaların organik hit alması pek olası değildir. Dolayısıyla sitenizdeki her bir sayfanın belirli bir amaca hitap etmesini sağlamanız gerekmektedir.

2. Sayfa Başlığında Alakalı Anahtar Kelimeler Kullanın

Sayfa başlığı en kritik SEO faktörlerinden biridir. Başlık, arama motorları tarafından bir sayfanın ne hakkında olduğunu anlamak için kullanılan en önemli kriterdir. Arama motorları başlığı içerik hakkında fikir edinmek için kullanırlar ve daha sonra ilgili başlığı arama sonuçlarında gösterirler.

İyi bir sayfa başlığı, kullanıcıların tanıyabileceği arama terimlerini içerir. Başlıkların kullanıcıları tıklamaya teşvik edici nitelikte olması önemlidir. Böylece sitenize daha fazla organik hit çekmeyi başarabilirsiniz.

3. Diğer Sitelerden Bağlantılar Alın

Siteniz ile alakalı olan diğer sitelerden bağlantı almaya çalışmalısınız. Alınan bağlantılar nofollow değeri taşımadığı sürece arama motorları tarafından bir güven oyu olarak görülmektedirler. Bu, bir sitenin organik sıralamasını iyileştirecek en önemli nitelik durumundadır.

SEO dünyasında bu tür çalışmalara sayfa dışı SEO çalışmaları adı verilmektedir. Sayfa dışı SEO çalışmaları sayesinde sitenizin bilinirliğini yükseltmeye çalışırsınız. Böylece kullanıcıların güvenebileceği türden bir siteye sahip olmuş olursunuz.

4. Sitenizin Kullanımını Kolaylaştırın

Sitenizin kullanılabilirliği hem doğrudan hem de dolaylı olarak bir SEO faktörüdür. Hızlı yüklenen, mobil uyumlu ve teknik SEO hataları içermeyen siteler geliştirmeniz gerekmektedir. Bunu yapmayı başardığınız zaman herhangi bir arama motorundan organik hit alma şansınız çok daha yüksek olacaktır.

Organik hit önemlidir çünkü hedeflenebilir bir trafik türüdür. Bir arama motorunun organik sonuçlarından sitenizi ziyaret eden kullanıcıların çok özel bir amacı vardır. Hedefiniz bu amaca hitap etmek ve aynı zamanda sitenize gelen kullanıcılara en iyi kullanıcı deneyimini sunmak olmalıdır.

Sonuç

Organik hit terimi, ücretsiz arama sonuçları sonucunda sitenize gelen ziyaretçilere atıfta bulunmak için kullanılır. Organik hit, ücretli reklamların oluşturduğu ziyaretleri tanımlayan ücretli trafiğin tersidir. Organik kabul edilen ziyaretçiler, Google veya Bing gibi bir arama motorunu kullandıktan sonra sitenizi bulurlar.

Sitenizin organik trafiğini yükseltmenin en kolay yolu düzenli olarak kaliteli ve alakalı içerik paylaşmaktır. Ancak bu, yeni ziyaretçi edinmek için kullanılan stratejilerden sadece biridir. Doğrudan organik hit alımını iyileştirmeye çalışan pazarlama çalışmalarının adına SEO denmektedir.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yapılmış Yorumlar (1)

Pınar Yıldız
17 Haziran 2020, 19:34

Bizler Şehirler arası Nakliyat Yapanlar bir firmayız. Bu şekilde güzel paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyoruz. Elinize emeğinize sağlık. Uğraş vererek güzel makale yazmışsınız. Bilgileriniz için teşekkür ederiz.

Yorum Yap