SEO Hakkında Bilmeniz Gereken 20 Gerçek

SEO konusunda pazarın oldukça geniş olduğunu bilmelisiniz. Bu geniş pazarda SEO uzmanları tüm sırları kendilerine saklayarak pastadan en büyük payı almak istemektedirler. Ancak kimse Google'ın algoritmasını tam olarak bilmediği için tamamen onun seveceği şekilde çalışmalar yapabilmek pek mümkün değil diyebilirim.

Bunun dışında, bir algoritmanın gerçekte ne olduğu hakkında çok fazla şey bilemeyiz. Algoritma aslında girdilere ve veri noktalarına dayalı olarak istenen sonuçları elde etmenizi sağlayacak bir kurallar dizisidir. SEO uzmanlarının sorun yaşadığı kısım ise tam olarak burasıdır. Algoritmaların ve sistemlerin gerçekte nasıl çalıştığını çok anlayarak hareket etmek onların en büyük hatasıdır.

Genellikle kod ile çalışanlar ve çalışmayanlar arasında bilgi alışverişi konusunda belirli bir sınır vardır. Bugün o sınırların dışına çıkmanızı sağlamak istiyorum. SEO hakkında daha önce duymadığınız birkaç şeyden bahsedeceğim. En azından yazının sonuna geldiğiniz zaman SEO hakkında farklı bir bakış açısı geliştirmiş olacaksınız.

SEO Gerçekleri 1. Bölüm (0-5)

1. Her işletmenin ilk sayfada yer almak gibi bir hayali vardır. Konum, zaman dilimler, arama sorguları ve belirli bir kullanıcının internet ile geçmiş etkileşimlerine dayanarak uyarlanmış bir ilk sayfa söz konusudur. Hepsine ulaşmanız mümkün değildir. Ancak istediğiniz arama profilini oluşturan ögelerin seçimine bağlı olarak en az birini hedef alabilirsiniz.

2. Bir arama profili hayalinizdeki müşterinin neye benzediğidir. Yaş, cinsiyet, cinsel yönelim, demografik bilgiler, coğrafi konum, beğeniler, hoşlanmadıkları şeyler, sosyal medya eğilimleri, geçmiş YouTube beğenileri ve gerçek bir kişiyi diğer özelliklerden bahsedildiğini bilmelisiniz. Arama motorları bu kullanıcılara hizmet vermek için mevcuttur. Hemen hemen herkesin bir arama profiline sahip olduğunu söylemek mümkündür.

3. Bir arama profili için geniş bir ağ oluşturmak ürününüzün teklifini sulandıracak bir girişim olacaktır. Hedefleme durumu ne kadar fazlaysa ve güçlüyse organik arama sonuçlarından dönüşüm elde etme şansınız bir o kadar yüksek olacaktır.

4. Farklı insanların farklı niyetlere sahip olduğunu bilmelisiniz. Bu nedenle genellikle belirli bir içerik türüne ilgi vardır. Oluşturduğunuz içerikleri bu amaçlara uygun olacak şekilde düzenlemelisiniz. Bununla birlikte kullanıcının içeriğe geliş hedeflerini gerçekleştirmelerini sağlamalı ve onların sorunlarını çözmelisiniz.

5. Google'da hiçbir şekilde sıralama elde edemiyorsanız ve neler olduğunu bildiren bir gösterge panosu yoksa sitenizin Google'ın Search Console aracına eklemelisiniz. Google Analytics harika bir araç olmasına rağmen Search Console özellikle SEO çalışmaları için hazırlanmıştır. Sitenizin koduyla ilgili bir sorun varsa, alan adınızın tam olarak nerede, neden ve hangi sebepten ötürü ceza aldığını öğreneceğiniz yer burasıdır. Neyin yanlış olduğu konusunda spekülasyon yapmak yerine buradaki bilgilerden yararlanmak çok daha doğrudur.

SEO Gerçekleri 2. Bölüm (6-10)

6. Botlar için değil insanlar için içerik yazın. İnsanların problemlerine çözüm bulmalısınız. Google, insanları belirli bir soruyu veya sorunu çözen işletmeleri birbirine bağlayarak insanların sorunlarını çözmek istemektedir.

7. Sosyal ağ için optimize çalışmaları ile arama motoru optimize çalışmalarının birbirinden farklı olduğunu bilmelisiniz. Birincisi, oluşturduğunuz içerikle farklı bir bakış açısı altında etkileşime giren çok farklı insanlarla ilgilidir. Arama motorlarına gelince, çoğu zaman insanlar çeşitli cevaplar bulmak için arama yapmaktadırlar. Rastgele ilerlemeleri söz konusu değildir. Onlara potansiyel olarak neler önerdiklerine odaklanmaktadırlar. Bunun için dikkatinizi içeriğe vermelisiniz.

8. SEO çalışmalarının %90 oranında içerik ve %10 oranında teknik konularla ilgili olduğunu bilmelisiniz. Zaten WordPress kullanıyorsanız teknik bölüm tamamlanmış demektir. SEO'da en önem şey içeriktir. Çünkü sıralama elde ettiğiniz şey ve kullanıcıların aradı şey budur. Ne kadar fazla içeriğe sahipseniz, Google'a potansiyel bir müşterinin istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için neler yapabileceğinizi söyleme şansınız bir o kadar yüksek olacaktır.

9. SEO, Google reklamlarından farklıdır. Evet, sitenize ödeme yaparak hemen hedeflenmiş trafik göndermeniz mümkündür. Ancak bu, bir arama sonuç kümesindeki ilk sayfada sıralama almaktan çok farklı bir işlemdir. Gerçek anlamda SEO için içeriğinizi yazmaya yardımcı olacak bir içerik oluşturucu dışında hiçbir şey için ödeme yapmazsınız.

10. İçerik söz konusu olduğunda anahtar kelimeleri fazla düşünmemelisiniz. Fikir ve konuları düşünmelisiniz. İnsanların gerçekten okumak istedikleri şeyleri yazmalısınız. İşin püf noktası bir konu seçmek, etrafına birkaç yazı yazmak ve bir sonraki ilgili makaleye geçmektir. Yayıncılık planınızda doğru adımlar atarsanız organik ve alakalı trafikler elde etmeyi başarabilirsiniz.

SEO Gerçekleri 3. Bölüm (11-15)

11. İyi bir içerik akılda kalıcı olmalıdır. Herkes bir şeyler yazabilir ancak birçok insan amacı doğrultusunda yazmakta zorlanır. Sağlam blogları incelediğiniz zaman genellikle içerikleri için bir özet sunduklarını görürsünüz. Anahtar kelime yoğunluğu, iyi yazmanın akış üzerindeki etkisini net bir biçimde gösterecektir. Anahtar kelime yoğunluğunun SEO konusunda önemli ölçütlerden biri olduğunu unutmamalısınız.

22. Web ortamında ise harika bir SEO değeri vaat eden kodları kopyalayıp sitenize yapıştırmak gibi bir hataya düşmemelisiniz. Bu ne yaptığınızı anlamadan hareket etmeniz anlamına gelecektir. Ayrıca sitenizin sıralamasına zarar vermiş olacaksınız. Üstelik bunu yaptığınız zaman sadece sitenizin sıralamasına değil sitenizin kendisine de zarar vermiş olursunuz.

23. SEO çalışmalarında kötü amaçlı yöntemler kullanmaya ve hızlı çözümler bulmaya çalışmamalısınız. Bu işe yaramayacaktır. Google her zaman bir adım önde olacaktır. Hile yapmaya çalıştığınız zaman sizi yakalayacak ve cezalandıracaktır. SEO zaman içerisinde sonuç alabileceğiniz bir şeydir. Bu yüzden onu zaman içerisinde kaliteyi ön plana çıkartan bir oyun olarak düşünebilirsiniz.

24. Sosyal medya paylaşımı son sıralamanızı etkilemektedir. Ancak sosyal medya paylaşımlarında olduğu gibi bu sıra, platformun izleyicilere gönderileri nasıl sunmaya devam ettiğine bağlı olarak zamanla değişim gösterebilecektir. İşletmenizin için güncel paylaşımlar yapıyorsanız bu durumda sürekli rafta kalacak bir ürün sunabileceksiniz. Ancak daima etkisini gösterebilecek içerikler zamana dayalı değildirler. Google ise kullanıcılara sunmak için en alakalı ve en son yayınlanan kombinasyonu bulmaya çalışacaktır.

25. İçerik sunarken daima göz önünde bulundurmanız gereken önemli bir gerçek vardır. Kalitenin tutarlılığı her zaman ihtiyacınız olan en önemli araç olacaktır. Bu, SEO uzmanlarının size sunacağı ve size pazarlayabileceği tüm araçlardan çok daha kullanışlı ve etkilidir.

SEO Gerçekleri 4. Bölüm (16-20)

26. Teknik anlamda yaklaşacak olursak bir blog ihtiyacınız olan bir şey değildir. İnsanların aramaları ve coğrafi gereklilikleri konusunda çok spesifik oldukları hizmet sektöründe yer alıyorsanız bir siteye sahip olmanız yeterli olacaktır. Bununla birlikte, hala sıralama için çeşitli içeriklere ihtiyacınız olduğunu bilmelisiniz. Sadece resimlere değil aynı zamanda kelimelere de ihtiyaç duyacağınızı unutmamalısınız. Bunun sebebi, Google'ın henüz resimlerle nasıl düzgün şekilde başa çıkılacağını çözememiş olmasıdır.

27. SEO aslında bir pazarlama içeriğinin yazılı versiyonudur. Tutarlı bir kampanyanız varsa trafik çeken tüm kanallarla eşleşecek tutarlı içeriğe de sahip olmalısınız. Kullanıcılar doğrudan Google'a girmemiş olsalar bile Gmail hesaplarına giriş yapmışlarsa Google bir siteyi ziyaret ettiklerini bilecektir. Reklamlar için yeniden hedefleme yapabilmenin yolu budur. Oyunda yeni olmanız durumunda Google'ın bu şekilde sitenizden haberdar olduğunu anlayabilirsiniz.

28. Her zaman orijinal içerik oluşturmalısınız. Asla içerik çalmak gibi bir hata yapmamalısınız. Google ne zaman içerik çaldığınızı bileceği için sayfanızı sıralamaya dahil etme konusunda çekimser kalacaktır. Geri dönüştürülmüş içerik, Google'ın olumsuz gördüğü durumlardan biridir. Ancak, herhangi bir nedenle yinelenen içeriğe sahip olmanız gerekiyorsa Google'ı bu konuda çeşitli etiketlerle bilgilendirmiş olduğunuzdan emin olmanız gerekmektedir.

29. Bazı platformlar, URL'leri özelleştirme konusunda size çeşitli imkanlar sunacaktır. SEO değerinizin iyi olmasını istiyorsanız alan adınızın kategorisine, ardından isteğe bağlı ikinci bir kategoriye ve ardından bir anahtar kelimeye göre yapılandırma yapmanız gerekmektedir. Yazı başlığınızın en iyi şekilde düzenlemeniz gerekmektedir.

30. Meta etiketler, 2009 yılında Google tarafından resmi olarak duyurulduğu gibi gerçek sıralamayı etkilemezler. Ancak, arama motorundan gelen tıklama oranını etkilemektedirler. Bu durum, son kullanıcı tarafından değerlendirilen belirli bir sayfanın alaka düzeyini olumlu yönde etkileyebilecektir. Bunu çeşitli durumlarda kullanmayı düşünebilirsiniz.

Sonuç

SEO kısaca böyle bir şeydir. Dahası vardır ama bunlar SEO konusunda bilmeniz gereken en önemli gerçeklerdir. İyi bir içerik birikimine sahipseniz ve hala sıralama değilseniz birilerinin koda bakma zamanı gelmiş demektir. Ancak, mükemmel bir kodun içerik eksikliğini çözmeyeceğini bilmelisiniz.

Sitenizin SEO için ayarlanmamış olsa bile tutarlı ve alakalı içeriğe sahipseniz sıralama yapmanız oldukça kolay olacaktır. Bu yüzden, sıralama görevinizi göz ardı etmemelisiniz. Önce diğer dijital pazarlama stratejilerine odaklanabilirsiniz. Ancak ne olursa olsun ziyaretçileri sitenize çekmeye çalışmalı ve onları dönüşüme dahil etmelisiniz.

Google her zaman sitenizin ne ile alakalı olduğunu bilecektir ve aynı zamanda neyle ilgili olduğunu anlamak için botlar gönderecektir. Sıralama elde etmenin amacı dönüşüme dahil olma olasılığı yüksek olan ziyaretçiler elde etmek olduğunu unutmamalısınız. Bu nedenle, botların isteyeceğini düşündüğünüz şey için değil içerikleri ve sitenizi bu sebebe uygun şekilde oluşturduğunuzdan emin olmalısınız.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap