Nitelikli Yazının Tanımı: Ziyaretçiye Değer Katmak

Bir blog yazarı olarak blog adresinize içerik eklemek istediğinizde ilk olarak çeşitli fikirlerle boğuşursunuz ve sonuç olarak bu fikirlerden birini seçip içeriği yazmaya koyulursunuz. Bu doğal döngünün içerisinde kolayca gözden kaçabilen ama sizin için son derece değerli bir unsur vardır.

Bu unsur içeriğin yani yazının kullanıcıya kazandırdığı değerdir. Bu değer olmadan başarılı bir blog yazarı olamazsınız. Bu değeri sunmaya başladığınız zaman kendinizi geliştirdiğinizi düşünebilirsiniz ve mutlu olabilirsiniz.

nitelikli yazının tanımı

Bloglar için ziyaretçi çekmenin türlü türlü yolları vardır. Her birini denemeye çalıştığımdan emin olabilirsiniz. Birçoğu benim işime yaradı, birçoğu ise işe yaramasının aksine beni yanlış yönlendirmeyi başardı. Günü geldi yaptığım onca şeyin hiçbir işe yaramadığını öğrendim. Çünkü basit bir hata yapıyordum. Yazıyordum ama yazdıklarım sadece beni mutlu veya tatmin ediyordu. Karşıdaki kullanıcıyı yani blog adresimi okuyan kişiyi hiç düşünmemiştim. Bir gün, bir yazının şaşırtıcı biçimde ilgi çekici olduğunu fark ettim. Bu yazı beni mutlu etmemişti ama ilginç bir biçimde ziyaretçilerin ilgi odağı olmuştu.

O gün blog yazarlığı kariyerimin en önemli günlerinden birisiydi. Büyük bir yanlıştan geri döneceğim ve kendimi doğru yola doğru yönlendireceğim gündü. Oturup gün içerisinde on tane yazı yazsam bile birisi dahi ziyaretçiye katkı sağlamazsa hiçbir anlamının olmayacağını net bir biçimde anlamıştım. Gün içerisinde bir yazı yazıp ziyaretçinin kafasındaki soruyu cevaplamayı başardığımda ise hedefime ulaşmış olacağımı öğrenmiştim.

Yazı Hedefi: Ziyaretçinin Sorusu

Bir blog yazarı olarak yazı yazmak istediğinizde tüm fikirlerinizin arasında hep aynı soruyu sormalısınız. “Hazırladığım yazı ziyaretçinin sorusuna cevap verebilecek mi?” sorusunu sürekli olarak düşünmelisiniz. Evet, çok kaliteli ve hatta oldukça kapsamlı bir yazı yazacak olabilirsiniz ama ziyaretçinin sorusuna cevap veremediği sürece bu yazının bir anlamı olmayacaktır.

Blog yazarlığı açısından bu duruma yazı hedefi denmektedir. Basit bir biçimde yazıyı neden yazdığınız ve hangi kitleye ulaştırmak istediğiniz yazının hedefidir. Bu hedefe ulaştığınız zaman yazıyı başarılı bir biçimde tanıtmış ve dönüşüm ağına sokmuş olursunuz. Dönüşüm sonucunda ziyaretçiden istediğinizi alabilmek ise oluşturacağınız yazının sonunda ona sunacağınız seçeneklerle ilgilidir.

Örneğin, bir ziyaretçinin dikkatini çekmeyi başardıktan sonra yazı içerisinde hedefiniz harekete geçirici mesaj ile buluşmalarını sağlamaktır. Harekete geçirici mesaj, ziyaretçiden yazıyı okuduktan sonra yapmasını istediğiniz davranıştır. Bu davranış yazıyı sosyal medyada paylaşmak olabileceği gibi bir başka yazıyı okumaya yönlendirmek ve hatta reklama tıklamak bile olabilir. Bir blog yazarı olarak hedefiniz ziyaretçinin bunlardan birisini yapmasını sağlamaktır çünkü blog adresinizin dönüşüm hedefi bunlardan birisidir.

Dönüşüm hedefleriniz kendi yaklaşımınıza göre farklılık gösterebilir. Bunda bir sorun bulunmamaktadır. Sorun olan kısım ziyaretçinin istediği bilgiyi ziyaret ettiği yazıda sunmayı başarıp başaramadığınız ile ilgilidir. Ziyaretçinin sorusuna cevap verebilmeyi başarmışsanız ziyaretçi dönüşüm hedefleriniz konusunda size destek olacak ve blog yazarı olarak başarılı olmanıza katkı sağlayacaktır.

Bir blog yazarı olarak başarının peşinden gitmek istiyorsanız yazacağınız yazıların bilgilendirici, sorgulayıcı ve ziyaretçinin sorularına cevap verebilecek nitelikte olmasına özen göstermelisiniz. Bunlar olmadığı sürece başarılı bir blog yazarı olamazsınız. Blog adresiniz dönüşüm hedeflerini gerçekleştiremediği için beklentilerinizi karşılayamaz ve sonucunda blog yazarlığından vazgeçebilirsiniz.

Bugün nitelikli yazının tanımı üzerine bilgiler vermeye çalıştım. İçinizden bazıları bu unsurları taşıyan örnek bir yazın var mı? diye soruyordur. Evet tabi ki var. Aşağıdaki görsele tıklamanız yeterli olacaktır. Hepinize profesyonel bloglamalar.

örnek gorsel

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 375 içerik

23 Yaşında Muğla doğumlu olan yazar, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Mühendisliği son sınıf öğrencisi ve aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümü öğrencisidir.

İlginizi çekebilir

Blog Yazarlığı 17 Yorum

En İyi 5 Ücretsiz Blog Açma Sitesi

Bloglama veya blog yazarlığı yapmak oldukça faydalıdır. İnsanlarla düşüncelerinizi, fikirlerinizi, başarılarınızı ve tecrübelerinizi paylaşmak istiyorsanız blog yazarlığı sizin için idealdir. Blog yazarlığı bazı kişiler tarafından alternatif para kazanma yöntemi olarak

Blog Yazarlığı 0 Yorum

Ticari Siteler İçin Bloglama Stratejileri

Yeni başlayanlar için bir blog adresi, ürünlerini veya hizmetlerini halka açık bir biçimde tanıtabilme imkanı sunmaktadır. Birçok yeni başlayan aydan aya ve hatta günden güne beklenti içine girerek bir sonraki

Blog Yazarlığı 0 Yorum

Blog Adresinize Growth Hacking İçin İpuçları

Bloglama içerik pazarlama stratejisinin önemli bir parçasıdır ancak bu tez canlı bir şey değildir. Memnuniyet, zaman, kararlılık ve düzen gerektirmektedir. Tüm bu gereksinimler doğal gibi gözükse bile zaman en zorlayıcı

1 Yorum

  1. Emir
    Eylül 02, 15:12 Cevapla

    Teşekkürler çok iyi bir yazı olmus artık bende yazılarımı yazarken dikkate alacagım bu yazdıklarınızı.

Yorum Yazmak İster Misiniz?