Mükemmel Blog Yazısı Başlıkları Oluşturmak

Mükemmel bir içerik stratejisi oluşturmak için belirli adımları doğru şekilde atmanız gerekmektedir. Yazılarınızın başlıkları ise stratejinizi başarıya ulaştıracak en önemli etkendir. Doğru başlıkları oluşturmanın yollarını anlatmaya başlamadan önce yazıların başlıkları içeriğinizi okutacak en önemli unsur olduğunu tekrar belirtmek istiyorum.

İçerik Stratejisi ve Blog Yazısı Başlıkları

blog yazisi basliklari

Başlıklara Odaklanın

Yazılarınızı hazırlarken yazı başlığını oluşturmak kaç dakikanızı alıyor? Ben başlığı belirlerken harcadığım zaman 15-20 dakika arasında değişiyor. Araştırmalara göre doğru başlığı oluşturmak için ortalama harcanan süre ise 30-35 dakika aralığındaymış. ‘’Bunun önemi nedir?’’ diye sorabilirsiniz. Bu sayede başlıklar için en iyi kelimeleri seçebilirsiniz. Adımınızı doğru atmalısınız çünkü başlık ilgi çekici olmazsa, yazınız ne kadar iyi olursa olsun yazı trafik çekmeyecektir. Bu konuda kendinize biraz daha fazla vakit ayırmaya çalışın. Bu demek değildir ki başkalarını aldatmaya yönelik başlıklar oluşturun. Ne demek istediğimi aşağıda daha iyi anlayacaksınız.

Yanıltıcı Başlıklar Seçmeyin

Hepimiz artık biliyoruz ve rasgeliyoruz. Haber sitelerinin çoğu insanları sitelerine çekmek için içerik ile hiç alakası olmayan başlıklarla görseller hazırlayıp sosyal medyada insanlara sunuyorlar. Bu sayede çoğu internet sitesi aslında emeline ulaşıyor. Ama siz bu tür yanıltıcı başlıklarla okuyucularınızı en fazla bir kere kandırırsınız ve belirli bir süre sonra kitlenizi yavaş yavaş kaybetmeye başlarsınız.

Blog yazınızın başlığı ne kadar yaratıcı ve ilgi çekici olsa bile içerik ile örtüşmüyorsa onu kullanmamalısınız. Ziyaretçiler ilk seferde sitenizi ziyaret edebilirler ancak yazıda aradıklarını bulamadıkları zaman hemen yazıyı terk ederler. Sitenizi tekrar ziyaret eden kişi sayısı ve dönüşümler düşüş gösterir. Bunların hepsi itibarınıza yansır ve sizin için kötü deneyim anlamını taşır.

Doğru Anahtar Kelimeyi Bulun

Organik trafik dediğimiz olgu her blog ve internet sitesi için en önemli nimetlerden birisidir. Eğer okuyucularınızı aramalar aracılığıyla yakalamak istiyorsanız içeriğiniz için en doğru anahtar kelimeyi seçmelisiniz.

Eğer SEO çalışmalarıyla uğraşıyorsanız yazı başlında doğru anahtar kelimenin yer aldığından emin olun. Ancak bu sayede hedeflediğiniz kişilere veya kitlelere ulaşabilirsiniz. Birden fazla anahtar kelime arasında kararsız kalırsanız analiz araçlarını kullanarak hangi anahtar kelimenin daha çok arandığına göz atabilirsiniz.

Bu konuda size vereceğim en iyi tavsiye rekabet oranı yüksek anahtar kelimeleri kullanmaya çalışın. Otorite sahibi siteler ile aynı anahtar kelimeleri kullanmak sizleri onların önüne atmayacağı için boşa kürek çekmiş olursunuz. Aynı anahtar kelimenin farklı varyasyonları ile okuyucularınızı yakalamaya çalışın.

Anahtar Kelimeyi Başlık İçerisinde Başlangıca Yakın Kullanın

Anahtar kelimenizi başlık içerisinde başta yada başa yakın kullanırsınız, ilgili anahtar kelime ile ilgili arama yapan okuyucularınızı daha kolay yakalarsınız.

Bunu yaparsanız arama motorları robotları, insanlar ve en önemlisi blogunuz için faydalı bir adım atmış olursunuz. Biz insanlar oldukça tembel varlıklarızdır ve okumaya vakit ayırmak istemeyiz. Aradığımız terim başlığın sonunda yer alıyorsa bunu insanların es geçme olasılığı çok fazladır.

Belirlediğiniz anahtar kelimeyi başlangıç kısmına yakın tutarak arama yapan kişilerin onu daha kolay bir biçimde yakalamalarına olanak sağlayabilirsiniz.

anahtar kelime

Başlıklarda Rakamlara Yer Verin

Birçok insan başlıklarda yer alan rakamları veya rakamlı listeleri daha ilgi çekici bulurlar. Bu durum yapılan araştırmalarla belirlenmiştir. Sayı içeren başlıkların yer aldığı yazılar daha fazla ilgi çekmektedir.

Bizzat kendim bu durumu deneyimlemedim ama araştırmalar sayıların yer aldığı başlıkların dolayısıyla bu içeriklerin daha fazla okunduğu yönünde.

Başlıklarda İsimler Kullanmayın

Bu diğer bir araştırma sonucudur. Blog başlıklarında kişi veya marka isimleri yer aldığı zaman bu yazıların daha az trafik çektiği saptanmıştır.

Hedef kitleniz kendilerine yabancı gelen isimlerin yer aldığı başlıkları ilgi çekici bulmuyor olabilir veya bir markanın söz edildiği yazıyı okumaktan hoşlanmıyor olabilir. Bu durumda olası ziyaretleri kaybedersiniz. Yazınız farklı amaçlarla yazılmış olsa bile insanlar bunun bir tür reklam olduğunu düşünebilirler.

O yüzden başlıklarınızda marka isimlerini daha az hatta elinizden geldiğince hiç yer vermemeye çalışın. Bu sizin yararınıza olacaktır.

Doğru blog yazısı oluşturmak için yukarıda bahsettiğim yöntemlerin dışında sizinde bu konu ile ilgli bir fikriniz var ise yorum yazarak benimle paylaşın.

Profesyonel Bloglamalar!

 

 

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

  1. Selahattin Barışkan diyor ki:

    Merhaba Ben Selahattin BARIŞKAN; Yeni başlayan arkadaşlar bu yazıların kıymetini bilmeli. Biz bu işlere başladığımız da böyle bilinçli ve ilgili blogcu bulmak çok zordu. Timur Demir kardeşim, yazınızın genel çerçeveyi çizmesi açısından oldukça değerli bir çalışma. Fakat yaptığım işin gereği markalar üzerine yazılarımı hazırladığım için Marka adı yer alan başlıklar da okutulabiliyor. Yeter ki o başlık için kendinizi arama yapan vatandaşın yerine koyabilmeniz ve sizinde üzerinde durduğunuz O 15-20 Dakikayı bu işe harcamanız.

  2. Furkan Kandemir diyor ki:

    Bir konuya bakmak için sitene giriyorum. Şunu da okuyayım, şunu da okuyayım, diye diye tarayıcının üstü 10-15 sekmeyle doluyor. Gerçekten açtığın her başlık ve yazdığın her makale çok ilgi çekici. Yalnızca ilgi çekici değil, ayrıca çok faydalı. Başarılarının devamını diliyorum.

  3. Muhammet diyor ki:

    Merhaba, bence başlık oluşturma işlemi en sona bırakılmalı! Yazı yazılmalı ve sonrasında yazıya en uygun başlık hem dikkat çekici hemde anahtar kelimeleri içerir şekilde verilmeli. Benim görüşüm bu, şahsen bir yazıyı bitirmeden başlığını girdiğim zaman başlık ile içerik biraz kopuk durabiliyor… 🙂 Bu benim şahsi kanaatim.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.