Mobil Sıralama Faktörü ve Kullanıcı Deneyimi

Geçtiğimiz günlerde yoğun bir biçimde konuşulan bir konu vardı. Google artık site yöneticilerinin tamamen mobil uyumlu davranmasını talep etmeye başlamıştı. Bu atılan adım ile site yöneticilerinin bir kısmı sevinirken, diğer bir kısmı pek memnun olmamıştı.

Yavaş yavaş her şey rayına oturduğunda ise Google’ın söylemlerinin boş olmadığı anlaşıldı. Mobil dostu site testi ile resmileşen durum arama sıralamalarının çalkalanması ile ilk etkisini ortaya koydu. Siteler yavaş yavaş daha fazla mobil dostu olmaya başladılar. Atılması gereken adımlar atıldı. Çözülmesi gereken problemler çözüldü. İşini iyi yapanlar bunun karşılığını arama motorları sonuç sayfasında ilk sayfada yer bularak aldılar. Sonuçta mobil dünyanın çok daha önemli olacağının sinyalleri bize iletilmişti. Biz gerekli önemleri çok daha önceden alıp bu konuda avantajlı olabilirdik.

Google bir şekilde mobil dostu siteleri üst sıralara doğru taşırken aynı zamanda sıralama faktörleri açısından bize ipucu vermiş oldu. Biraz olsun mobil dostu olmayı düşünürsek aslında sitelerimizin arama motoru sıralamasını iyileştirebileceğimizi bize gösterdi. Mobil sıralama faktörü olarak kullanıcı deneyimi konusunun bu açıdan kritik öneme sahip olduğunu düşünmekteyim. Bunun neden böyle olduğunu açıkladıktan sonra neler yapmanız gerektiği konusunda ipuçları da paylaşacağım. Ancak öncelikli olarak neden mobil sıralama faktörü olarak kullanıcı deneyimi konusunun önemli olduğunu anlamalısınız.

mobil uyumluluk

Sıralama Faktörü: Kullanıcı Deneyimi

Kullanıcı deneyimi yeni bir şey değil. Masaüstü sitelerde de önemli bir faktördür. Ancak masaüstü ve mobil site arasında çeşitli farklılıklara sahiptir. Doğası gereği mobil dostu siteler bazı unsurlardan arındırılmış olmalıdır. Bunu başaran siteler de zaten Google’ın arama motoru sonuç sayfasında kendine iyi bir yer bulabilmektedir.

Kullanıcı veya ziyaretçi, sitenizde ne kadar kaliteli vakit geçirirse bu sizin için o kadar iyidir. Bunu sağlamanın yolu ise planlanmış bir kullanıcı deneyimi stratejinizin olmasıdır. Ziyaretçilerin işini kolaylaştıracak her adım kullanıcı deneyiminin iyi olmasını sağlayacaktır. Dolayısıyla bu konuda çok fazla düşünmenize gerek yoktur. Bir şekilde site tasarımına yerleştirdiğiniz element ziyaretçiler tarafından ilgi görmüyorsa “o elementin” sitenizde işinizin olmaması ve kaldırılması gerekir. Bunun en iyi örneğinin yanlış bir biçimde yerleştirilen reklamlar olduğunu söyleyebilirim.

Gelelim kullanıcı deneyimini nasıl iyileştireceğimiz konusundaki ipuçlarına. Burada önemle belirtmek isterim ki, masaüstü siteden daha farklı adımlar atmanız gerekecektir. Maddeler halinde anlatarak okumanızı kolaylaştıracağım ve uygun adımları atarak mobil aramalarda avantaj sahibi olmanız konusunda size bir fırsat sunacağım. Bu konuda garanti veremem ama şansınızın daha yüksek olacağını söyleyebilirim.

Daha Az Reklam: Ne kadar az reklam, o kadar iyi mobil kullanıcı deneyimi. Gayet basit bir yaklaşım. Mobil siteleri masaüstü sistemlerle aynı görmemelisiniz. Duyarlı reklamlar işinizi kolaylaştırır ama kullanıcıyı reklama boğduğunuz an kaybetmeye başlarsınız. Ekranların küçük olduğunu ve okuma deneyiminin kötüye gidecek olmasını hesaba katmalısınız. Reklamları azaltarak sitenizin veya blog adresinizin mobil kullanıcı deneyimini iyileştirebilirsiniz.

Daha Az Dahili Link: Şaşıracaksınız ama evet. Daha az dahili link kullanmanız mobil kullanıcı deneyimi adına çok daha iyidir. Mobilde yanlışlıkla linklere tıklamak çok daha kolaydır. Bu nedenle dahili link sayısını azaltarak kullanıcıları yanlış noktalara yönlendirmekten kaçınabilirsiniz. Kullanıcı yanlış bir dahili linke tıkladığı zaman sayfayı hemen kapatacağı için veriler konusunda yanılgılara düşme olasılığınız vardır. Bunlarla karşılaşmamak için daha az dahili link kullanmanız sizin için çok daha iyi olacaktır.

Daha Az Görsel: İlginçtir ama bundan yıllar önce bir tür görsel şöleni başladı. Görsel olmaz ise şöyle olur, büyük eksiklik, kullanıcının dikkatini çeker ve mutlaka bulunmalı söylemleri herkesin dilindeydi. Aslında hepsi haklı. Görseller çok büyük ilgi kaynağıdır ama mobil için aynı şeyi söylemek mümkün değildir. Mobil kullanıcılar görsellerden hoşlanmaz, hem sayfanın açılış hızını etkiledikleri için hem de yazının okunma durumunu etkiledikleri için. Sitenizde ne kadar az görsel yer alırsa mobil kullanıcı deneyimi açısından o kadar iyi iş çıkarmış olursunuz.

Gereksiz Yazı Elementleri: Masaüstü site görünümünde listeler hoşunuza gidebilir ama mobil için aynı şeyi söylemek yapısal olarak mümkün değildir. Yazı içerisinde çok sık metinleri maddelere ayırıyorsanız bu sizin için çok hoş sonuçlar sunmayacaktır. Bu konuda dikkatli olmayı deneyebilirsiniz.

Büyük Yazı Fontları: Masaüstü site görünümünde yazı fontu büyük veya küçük olsun size sorun çıkarmayacaktır. Mobilde ise ekranın küçüklüğünü düşünürseniz fontların yeterince büyük olması gerekir. Aksi halde yazı okunmayacak ve ziyaretçinin siteden ayrılmasına neden olacaktır. Yazı fontunu iyileştirerek mobil kullanıcı deneyimine katkıda bulunabilirsiniz.

Beş maddede her şeyi anlatabildiğimi umut ediyorum. Siteniz masaüstü ve mobil açısından iki farklı kulvarda yarışmaktadır. Birisi için geçerli olan kural bir diğeri için geçerli olmayabilir. Bu nedenle doğru uyarlamayı gerçekleştirmelisiniz. Ortalama görsel miktarı, ortalama dahili link, ortalama reklam miktarı ve ideal yazı fontları ile bunu sağlayabilirsiniz. Gerisi diğer stratejilerde göstereceğiniz başarıya ve Google’ın takdirine kalacaktır.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

1 Yorum

  1. Emrah Güngör dedi ki:

    Mobil ziyaretçi sayısı her geçen gün artıyor ve bu gibi düzenlemeler gerek google sırası, gerekse takipçilerinden memnuniyeti açısından olmazsa olmaz. Ancak yazıda belirttiğin az resim koyma yerine, resim boyutlarının küçültülmesi bana göre daha etkili olacaktır

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.