Mobil Pazarlama Neden Önemlidir?

Tıpkı blog dünyasında olduğu gibi pazarlama dünyasında da bir şeyler hızlı bir biçimde değişim gösterebilir. Değişimden en az etkilenen noktalar ise yola çıkışta yer aldığınız niş ve pazarlama çalışmalarında gösterdiğiniz güncel kalınma çabasıdır. Bunun dışında her şey değişim gösterebilir. Stratejiler, yöntemler, püf noktaları ve diğer unsurların hepsinin bir gün işe yaramadığını fark edebilirsiniz.

Mobil kullanıcıların her geçen gün artış göstermesi neticesinde artık blog dünyasında yerinizi korumak için mecburi olarak mobil platforma yönelmeniz veya mobil platforma önem göstermeniz gerekmektedir. Mobil platformlar bugün çok önemli olmalarına rağmen yarın bu önemlerini yitirebilirler ama ortada unutulmaması gereken bir gerçek vardır. Mobil platform şu noktada avantaj sahibi olmanızı sağlayacak bir yatırımdır.

Bu yazımda mobil pazarlamanın öneminden ve bunun neden gerekli olduğundan söz edeceğim. Mobil pazarlamanın, blog adresiniz ve işiniz için neden önemli olduğunu öğrenmek istiyorsanız yazımı okumaya devam edebilirsiniz.

mobil pazarlama ve onemi

Mobil Pazarlama Tam Olarak Nedir?

Mobil pazarlama için yapılan klasik tanımlama az çok tahmin edebileceğiniz gibi kişisel mobil cihazlarını kullanan kişileri hedef alan pazarlama çalışmalarının bütününe verilen isimdir. Akıllı telefonlar, tabletler, akıllı saatler veya bunun gibi birçok mobil cihaz kullanan kişilere yönelik pazarlama çalışmaları yapıyorsanız bu durumda mobil pazarlama gerçekleştiriyorsunuz demektir.

Mobil pazarlamayı zorlu kılan unsur ise hedeflediğiniz kitlenin ilgi alanlarını belirleme konusunda yaşayacağınız sıkıntılardır. Daha basit ifade etmek gerekirse bazı kullanıcılar e-posta yoluyla yapacağınız çalışmalardan hoşlanırken, bazıları mobil uygulama geliştirerek onlara ulaşmanızı, bazıları QR kodlarıyla beklentilerini karşılamalarını beklemektedir.

Sizin işiniz ise elbette sizin için en çok işe yarayan yöntemi tespit etmek için araştırmaları ve analizleri sürdürüp uygun çözümlerle hedef kitlenize ulaşmaktır. Mobil pazarlamada başarılı olabilmek bunu gerektirir. Bunları yapamam diyorsanız bu alanda başarılı olmanız pek mümkün değildir.

Mobil Pazarlama Neden Önemlidir?

Pazarlama çalışmalarının boyut değiştirmeye başladığı bugünlerde mobil pazarlama kritik öneme sahiptir. Kritik öneme sahip olmasının temel nedeni ise rakiplerinizle aranızdaki farkı ortaya koyacak olmasıdır. Bir düşünün, rakipleriniz mobil platformdaki kitlelere ulaşabilme becerisine sahipken siz neden bundan geri kalasınız? Kalmak ister misiniz?

Mobil platformu bu denli önemli yapan ise hiç kuskusuz insanlardır. İnternet kullanan insanların neredeyse yarısı mobil cihazlar kullanarak bu işlemi gerçekleştirmektedir. Aşağıdan detaylarına ulaşabileceğiniz comScore raporuna göre internete bağlanan insanların %40’ı internete girmek için mobil cihazlarını kullanmaktadır. Bu araştırma 2013 yılına aittir ve bugünlerde rakamların biraz daha yüksek olduğunu tahmin edebilirsiniz.

Araştırma: comScore – Mobile Futre in Focus (http://www.comscore.com/Insights/Presentations-and-Whitepapers/2013/2013-Mobile-Future-in-Focus)

Yukarıdaki araştırma belki tek başına sizi ikna etmeye yeterli olamaz. Ancak etrafınıza bir bakın ve klasik televizyon reklamcılığının geldiği nokta ile bugünün internet reklamcılığının geldiği noktayı bir gözünüzün önüne getirin. İnternet reklamcılığı çok daha farklı yöntemler ile karşımıza çıkmaktadır öyle değil mi? Bu durumda mobil platformu dışarıda bırakamazsınız çünkü internet reklamcılığının önemli bir kısmı mobil platformları da kapsamaktadır.

Tahmin edebileceğiniz gibi mobil platformda en çok kullanılan cihazların başında cep telefonları gelmektedir. Cep telefonları bugünlerde akıllı telefonlar olarak nitelendirilmektedir. Buradan sonrası iki farklı başlıkta ele alınabilir. Birincisi blog yazarlarının mobil pazarlamaya yaklaşımı, ikincisi ise işletmelerin mobil pazarlamaya yaklaşımı olarak nitelendirilebilir. Bu ayrımın yapılmasının temel sebebi blog yazarının “internete bağlanan” kişileri hedeflemesi, işletmelerin ise “internete bağlanan ve bağlanmayan” kişileri hedeflemesidir.

İşletmeler kısa mesaj (SMS) pazarlama çalışmalarına yoğun bir biçimde ilgi göstermektedirler. Bunun sebebi mobil pazarlamanın burada çok daha fazla etki göstermesidir. Bu nedenle firmalar kısa mesaj ile bilgilendirmelere yönelmekte ve olabildiği kadar size kampanyalarla ilgili bilgiler göndermektedirler. Kısa mesajla yapılan mobil pazarlama çalışmalarının getirisi çok daha büyüktür. İşletmeler bu durumun farkında olduğundan sadece internete bağlanabilen kişileri hedeflemeyi göze alamazlar.

Bir blog yazarı olarak ise sizin kısa mesaj yöntemiyle pazarlama çalışmalarına dahil olmanız pek anlamlı olmayacaktır. Siz yazılarınızı internet üzerinden paylaşmaya, internet üzerinden yaymaya ve okutmaya odaklanmaya çalışmaktasınız. Bu sebepten ötürü kısa mesaj yöntemiyle pazarlamadan daha farklı alanlara yönelmelisiniz. Bu konuda ipucu istiyorsanız mobil uygulamaları örnek gösterebilirim. Mobil uygulamalar insanların işlerini kolaylaştırdıkları sürece cihazlarında yüklü dururlar. Bunlardan birisi sizin uygulamanız olabilir mi? Olabilir ama öncelikle okuyucunuza kendinizi ispat etmelisiniz.

Mobil pazarlamanın günden güne etkisini arttıracağından emin olabilirsiniz. Bir blog yazarı olarak kendinizi ön plana çıkarmak istiyorsanız mobil pazarlamanın uygun yöntemlerini kullanmaya özen göstermelisiniz. Bir işletme olarak atacağınız adımlar daha stratejik ve kişiselleştirilmiş olmalıdır. Sırf ürün satmak için bir kişiye göndereceğiniz kısa mesajın veya e-postanın karşılık bulamama olasılığı vardır. Mobil pazarlama gerçekleştirirken stratejilerinizi çok daha iyi belirlemeniz gerektiğini unutmamalısınız.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

  1. Çağrı diyor ki:

    Mobil pazarlama henüz markalar tarafından yeterince anlaşılmamış bir alan olarak görüyorum. Tıpkı bir zamanların sosyal medyası gibi bu mecradaki fırsatları akıllı pazarlama stratejileri ile avantaja dönüştürecek markalar kazanan taraf olacaktır.

  2. Yılmaz diyor ki:

    İnternet ya da digital sektör için mobil elbette gelecek demektir. Ancak biraz daha hakim olduğum “e-ticaret’te mobil” üzerine küçük bir yorum yapacak olsam şöyle olurdu herhalde; her ne kadar mobil bir artış içerisinde de olsa satışlar çok büyük bir genellemeyle desktop üzerinden olmaktadır. Ürünü mobil ya da tablet üzerinden inceleyip, desktop’tan alışverişi sonlandıranların oranı azımsanmayacak derecede yüksektir. Burada önemli olan verileri iyi analiz etmektir. Mobil’e tam uyumsuz site yapısı, ödeme sayfalarının mobil üzerinden hata vermesi, küçük ekranlar, düşük internet hızı, güvensizlik duygusu vs. son kullanıcıyı desktop’a iten ana sebepler olarak sayılabilir… diye düşünüyorum 🙂 Teşekkürler.

  3. Damla diyor ki:

    Timur hocam yazılarınızı dikkatlice okuyor sizi sürekli takip ediyorum. Dünya’da teknoloji mobile doğru gidiyor. Markaların ve internet girişimcilerinin mobile yatırım yapmasıda bu verilere istinaden artış göstermeye başlamalı. İçerik çok güzel. Teşekkürler.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.