Misafir Yazarlık Tamamen Ortadan Kalktı Mı?

Hepimiz artık ucundan bile olsa Google’ın ürkütücü olabildiğini biliyoruz. 2014 yılında Google, resmi bir duyuru olmasa bile blog yazarlarına ciddi bir uyarı yapmıştı.

Misafir yazarlıktan uzak durulması gerektiğini belirten bu uyarı, bu yöntemle link oluşturmak ve otorite sağlamak isteyen kişileri fazlasıyla etkilemişti. Zaman içerisinde birçok blog yazarı misafir yazarlığı terk etmeye başladı. Sonuç olarak bugün misafir yazarlık “kazançtan çok zarar” anlamına gelen bir yöntem olarak bilinmeye başlandı.

misafir yazarlik

Bu olumsuz hava kısa süre içerisinde blog yazarlarının misafir yazarlığı bırakmasına veya kısmen ondan uzaklaşmasına neden oldu. Bazı profesyonel blog yazarları ve bu işi uzmanlık düzeyinde yapan kişiler ise misafir yazarlığın marka bilinci oluşturmak ve otorite sağlamak için düzenli olarak gerçekleştirilmesini tavsiye etmeye devam etmekteydi.

Google, blog yazarlarına ciddi bir uyarı yapmıştı fakat bunu misafir yazarlığın oyunun kurallarını değiştiren etkisinden dolayı gerçekleştirmişti. Misafir yazarlık anahtar kelime avcılığından uzaklaşıldığı sürece faydalı olmayı sürdüren bir yöntemdir. Bu yöntemden tamamen kopmamak gerekmektedir. Marka bilinci oluşturmak, topluluk oluşturmak ve en önemlisi daha fazla kişiye ulaşmak için ziyaret yazarlığı yapmayı sürdürmeniz gerekmektedir.

Misafir yazarlığın tamamen işe yaramadığını söyleyen ve Google’ın sizi anında cezalandıracağını belirten söylemlere kulak asmamalısınız. Bunu birkaç örnekle açıklamaya çalışacağım. İnternet dünyasının büyük oyuncuları sitelerinde misafir yazarlık yapılmasına izin vermektedir. Örnekler mi? Hep birlikte göz atalım:

➜ Forbes: Forbes, misafir yazarlık yöntemiyle içerik sağlayan ekonomi üzerine yoğunlaşmış büyük bir adrestir. Bu denli büyük bir adresin misafir yazarlığı kabul etmesini nasıl karşılarsınız? Evet, şaşırtıcı. Google her ne kadar misafir yazarlıktan uzak durun dese bile Forbes buna pek aldırış etmemiş gibi duruyor.

➜ Hubspot: Hubspot pazarlama ile uğraşan büyük bir firmadır. Sahip olduğu yazılımlarla pazarlama alanında faaliyet gösteren kişilere veya şirketlere yardımcı olmaktadır. Şaşırtıcı olan durum Hubspot’un misafir yazar kabul ediyor olmasıdır. Düşünün, dijital pazarlamanın merkezinde olan bir firma hala misafir yazarlığa izin veriyor.

➜ Huffington Post: Büyük bir haber ve blog sitesi olan Huffington Post hala misafir yazarlığı kabul etmektedir. Hatta Huffington Post’un başarılı olmasını sağlayan misafir yazarların olduğunu ayrıca belirtmek gerekir. Misafir yazarlık ölüyorsa bu tür blog siteleri nasıl ayakta kalıyor?

➜ Entrepreneur: Büyük bir girişimcilik sitesidir. Hatta girişimcilerin buluşma alanıdır. Sitenin amacı girişimcilere yardımcı olmak ve yol göstermektir. İçeriklerinin bir bölümü misafir yazarların oluşturduğu içeriklerden meydana gelmektedir. Dijital dünya, girişimcilik ve misafir yazarlık. Gördüğünüz gibi hala bir arada yollarına devam ediyorlar.

Belki tanımıyor olabilirsiniz ama Neil Patel, Darren Rowse, Rand Fishkin ve Brian Dean gibi dijital pazarlama alanında etkin isimler misafir yazarlık yapmaya devam ediyorlar. Misafir yazarlık “tamamen” terk edilmesi gereken bir yöntem ise bu isimler markalarını daha fazla kişiye ulaştırmak için neden bu hizmetten hala faydalanmayı düşünüyorlar?

Google bize yalan söylemiyor. Google aslında bizi ürkütmek istemiyor. Google’ın misafir yazarlık kavramı yukarıda belirttiğim adresler ve isimlerin uyguladığı misafir yazarlık kavramıyla ilgili değil. Google, bir blog yazarının bulunduğu niş dışından link almasını sağlayan yazıların artık işe yaramayacağını belirtmek isterken yapması gerekeni yapıyor ve misafir yazarlık tanımını geniş tutuyor.

Sağ tarafta yer alan tanıtım yazılarına göz atın. Buna benzer içeriklerin blog adresimin her yerinde olmasını ister miydiniz? Böyle olsaydı blog adresim gerçekten kaliteli olur muydu? Google bunu biliyor ve link almak, marka tanıtımı yapmak, ürün tanıtmak ve sadece bir kez misafir yazarlık yapılmak için atılan adımların kazançtan çok zarar sağlayacağını ifade ediyor. Haklı mı? Haklı ama Google herkesi korkutarak bunu yapıyor.

Birkaç Adımda Etkili Misafir Yazarlık

Birkaç adımda etkili bir biçimde nasıl misafir yazarlık yapabileceğinizi açıklamaya çalışacağım. Bu adımları uygularken kendi markanızı düşünerek hareket etmeniz gerektiğini asla unutmamalısınız. Kendi bulunduğunuz nişin dışına adım atar atmaz Google’ın hedefine gireceğinizi aklınızdan çıkarmayın.

✔ Bulunmak istediğiniz yani misafir yazarlık yapmak istediğiniz sitelerin listesini oluşturun.

✔ Listeye göz atın ve misafir yazarlık kabul edenleri tespit edin ve bu sitelerin ziyaretçi yazarlara ayrı bir sayfa sunup sunmadığını öğrenin.

✔ Bulduğunuz siteleri Buzzsumo’da inceleyin ve en çok hangi içeriklerinin paylaşıldığını öğrenin.

✔ Bu adresleri Twitter gibi sosyal ağlarda takip edin ve kendinizi gösterin.

✔ Zaman içerisinde bu sitelerin sahipleriyle diyalog kurmaya çalışın, kurduğunuz diyaloğu her zaman bir adım öteye taşımaya çalışın.

✔ Araştırmalarınız sonucunda elde ettiğiniz verilere göre onlara içerik tavsiyesinde bulunun ve Buzzsumo üzerinden elde ettiğiniz bilgiler üzerinden ilerleyerek misafir yazarlık yapıp ilgi çekici içerik hazırlama teklifinde bulunun.

Misafir yazarlık yapabilmek için tecrübeli olmalısınız. Misafir yazarlık sadece sizin blog adresiniz veya sadece misafir yazarlık yapacağınız yer ile ilgili değildir. Misafir yazarlık yapmaya başladığınız an iki site arasında bir bağ oluşturmuş olursunuz. Bu nedenle misafir yazarlık yapmaya karar vermeden önce mutlaka araştırmalarınızı iyi yapmalısınız.

Misafir yazarlığın tamamen öldüğünü düşünmeyin. Misafir yazarlık link kazanmak için yapıldığı sürece ölüdür. Aynı niş, benzer kitlelere hitap eden kişiler ve ziyaretçilere değer katmaya özen gösteren kişilerin birbiriyle anlaşarak misafir yazarlık yapmaları sakıncalı bir durum değildir.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

3 Yorum

  1. Aslında Google’ın yaptığı, ortaya koyduğu tepki: misafir yazarlık üzerinden: arama sonuçlarını suistimal edip sadece backlink kazanmayı amaçlayan kişilere. Oysa Google, istiyor ki: blog kavramı ‘dostluktan, bağlantılardan’ güçlenerek büyüsün ve öyle devam etsin.
    Nitekim, İnsanlar misafir yazarlığı ve onun oluşturduğu bağlantıları süreğen hale getirse, Google bu hal ve tavırdan uzaklaşır. Zaten, Timur abi, seninde dediğin üzere, işini iyi yapmaya çalışan, kuralların dışında; kötü işlere bulaşmayan yazarlar yahut büyük ve tanınmış şirketler, Google’ın gazabından etkilenmiyor. Bu yararlı içeriğin için teşekkür ederim. Doğru yolu gösteren bir yazı oluşturmuşsun. 🙂

  2. Murat Yazıcı dedi ki:

    Aslında Google’ ın istediği tek şey doğallık. Ancak o kadar çok hırsa kapılıyoruz ki, üst sıralara yükselmek için, doğallıktan uzaklaşıyoruz her hamlede. Dolayısıyla da Google bizi cezalandırmaya başlıyor. Bence hiç bir şey düşünmeden sadece yazmak gerek, durmaksızın yazmak. Ancak bu hiç kolay değil işte 🙁

  3. Eylos dedi ki:

    Eskiden, 5-6 yıl önce blogumda içerik kastırırken daha fazla trafik için misafir yazar konuk ettim, misafir yazarda oldum. Yüksek trafikte gördüm ama internette sürekli yüksek trafik için deli gibi sürekli içerik eklemek gerekiyor. Bu da maalesef çok yorucu.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.