Metin Yazarlığı Konusunda Etkili Teknikler

Öncelikle blog yazarlığı veya blog adresinizi ayakta tutabilmek için gerçekleştirilen metin yazarlığı konusunda bilmeniz gereken altın bir kural vardır. Bu kural, istediğiniz konuda başarıya ulaşabilmeniz için tek bir yöntemin olmamasıdır. Sizin istediğiniz hem okuyuculara hem arama motorlarına hitap edebilecek metinler hazırlamak ve bunları blog adresinizde yayınlamaktır.

Ancak, bunu yapabilmek için belirli becerilere ihtiyacınız vardır. Beceriler bile tek başına yeterli değildir çünkü pratik yapmadığınız sürece bu başarıyı elde edebilme imkanınız yoktur.

Endişelenmenizi gerektirecek bir durumla karşı karşıya değilsiniz. Metin yazarlığı yapmaktan keyif alıyor olabilirsiniz. Hedeflerinize yönelik yazılar yazmak sizi zorluyor olabilir ama bu konuda kendinizi fazlasıyla geliştirebilmeniz mümkündür. Aşağıda belirtmiş olduğum tekniklerden yararlanarak hazırladığınız yazıları, sosyal medya mesajlarını ve harekete geçirici diğer mesajları oluştururken daha başarılı çalışmaların altına imza atabilirsiniz.

metin yazarligi etkili teknikler

Metin yazarlığı yapmak ve blog adresinizi veya firma sayfanızı bu şekilde başarıya ulaştırmak istiyorsanız bazı kriterleri göz önünde bulundurmalısınız. Etkileyici başlıklar, kısa paragraflar, katılan değer, harekete geçirici mesaj, özgün üslup, okuyucu teşvik etme, zihinsel ve duygusal yaklaşımlar, sunulan faydalar bu kriterlerden en önemlileridir. Bu kriterlerin hepsine kısaca değineceğim ve başarılı bir şekilde metin yazarlığı yapabilmeniz için mutlaka değerlendirmeniz gereken tekniklerle sizi buluşturacağım.

Etkileyici Başlıklar

Başlıklar etkileyici olmadığı sürece yazılarınızı kimseye okutamazsınız. Bu bir sır değildir, altın kural niteliğinde bir durumdur. Eğer gerçek anlamda okunabilir bir yazı oluşturmak istiyorsanız ilk önce etkileyici başlıklar belirleyerek işe başlamalısınız.

Başlıklar belirli bir mesajı ele almalıdır. Okuyucu etkilemelidir. Başlıkları gören okuyucuların ilgili içeriği okuması konusunda istekli olması gerekir. Bunu yapabildiğiniz sürece yazdığınız metinlerin okunma oranını yükseltebilirsiniz. Bu sayede blog adresinizi veya firmanızın sitesini başarıya ulaştırabilirsiniz. Etkileyici başlıklar nasıl belirlerim diyorsanız aşağıdaki yazımı okuyabilirsiniz.

Okumalısın: Yazı Başlığı Belirlemede Altın Kurallar

Başlıklarda olmadık vaatlere yer vermemelisiniz. Eğer başlıklarınızda metinde yer almayan belirli ibareler kullanmışsanız okuyucular bu durumu fark edecek ve size güvenmemeye başlayacaklardır. Bu tür bir güvensizlik oluşturduğunuz zaman kaybettiğiniz okuyucuları geri kazanma ihtimaliniz bir daha olmayacaktır.

Kısa Paragraflar

Bir blog adresinde metin yazarlığı yapıyorsanız bu durumda yazılarınızda yer alan paragrafların kısa ve anlaşılır olmasını sağlamalısınız. İnternet ortamında yayınlanan içeriklerin büyük bir kısmını okuyucular göz gezdirerek okurlar. Bunun anlamı okuyucular her kelimeye dikkat ederek oluşturduğunuz içerikleri okumaya çalışmazlar. İstedikleri bilgiyi elde edebilmek için hızlı okuma gerçekleştirirler.

Okuyucuların dikkatini dağıtmamak adına yazılarınızda kısa paragraflara yer vermeli ve onların yazıyı tam anlamıyla okumalarını sağlamalısınız. Anlaşılır yazılar daha fazla okuyucu çekme başarısına sahip olacaklardır. Blog adresinizde metin yazarlığı yapıyorsanız mutlaka bu duruma uyum sağlayarak ilerlemeye çalışmalısınız.

Bu kural sadece içerikleriniz için değil aynı zamanda blog adresinizde metinlerin yer aldığı her alanda geçerlidir. Her şeyi olabildiğince basit tutmaya çalışmalı ve okuyucunun işini kolaylaştırmalısınız.

Okuyucuya Değer Katan İçerikler

Blog adresinizde yer alan içerikler açısından en önemli niteliklerden birisidir. İçerikler okuyucusuna bir değer katmıyorsa o içerik pek bir işe yaramıyor demektir. İlgi çekici başlıklar ve kısa paragraflar okuyucunun yazıyı okumasını sağlayacaktır. Ancak okumaya devam etmesini sağlamak için onlara bir değer katmalısınız. Aksi taktirde yazıyı veya içeriği yarısında terk ederek ilgili içeriğin onlara pek değer katmadığını belli ederler.

Bu sizin açınızdan büyük bir problemdir. Hatta çözüm bulunamazsa başarınızın önündeki en büyük engel olma yolunda ilerleyecek kadar sıkıntı yaratabilecek bir problemdir. Okuyucunun sorularına cevap verebilecek içerikler oluşturmaya özen gösterin ve onlara değer katmaya çalışın. Bu problemle başka türlü başa çıkabilmeniz mümkün değildir.

Açık ve Etkileyici Harekete Geçirici Mesajlar

Blog adresinize okuyucu olarak gelen ziyaretçiden belirli beklentileriniz vardır. Gelen ziyaretçilerin sadık okuyucu olmaları, başka içeriklere göz atmaları, ürün satın almaları, blog aboneliği veya e-posta aboneliği gerçekleştirmeleri bunlardan bazılarıdır. Kendi blogumda da yer alan harekete geçirici mesajlar bu konuya en iyi örneklerden birisidir.

Örneğin; Blogumun sağ tarafında yer alan ve aşağıdaki gördüğünüz e-posta aboneliği ve e-kitap aboneliği bunlara en güzel örnek olarak gösterebilir.

harekete gecirici mesaj abonelik                 harekete gecirici mesaj e kitap

Okumalısın: Harekete Geçirici Mesaj (CTA): Önemi ve Kullanımı

Harekete geçirici mesajları dilediğiniz gibi değerlendirebilirsiniz ama bu mesajları olağan paragraftan dışarıda tutmayı düşünmeniz sizin için çok daha doğru olacaktır. Bir buton oluşturabilir veya bir görsel oluşturarak ilgili mesajı okuyuculara ulaştırmayı düşünebilirsiniz.

Özgün Üslup

Blog adresinizde metin yazarlığı yapıyor olsanız bile yazdığınız her yazıda veya içerikte özgün bir üsluba sahip olmalısınız. İçerikleriniz sadece blog adresinizden değil, çok daha farklı kanallarda dahi yer alabilir. Sosyal medya hesaplarınızı yönetirken blog adresinizde ortaya koyduğunuz üslubu sürdürmelisiniz. Platformdan platforma farklı yaklaşımlar gösterseniz bile yazı dilinizin çok farklı olmaması gerekir.

Okumalısın: Blog Yazılarında Neden Kişiselleştirme Yapılmalı?

Sahip olduğunuz üslup markanızı yansıtmalıdır. Her ne konuda yazıyorsanız yazın oluşturduğunuz içeriklerin bir açıdan marka oluşturma yolunda size katkı sunacağını unutmamalısınız. Çok ciddi bir konuda veya alanda metin yazarlığı yaparken alaycı bir dil kullanmanız doğru olmayacağı gibi rahat olmanız gereken bir alanda çok katı bir dil kullanmanız da doğru olmayacaktır.

Okuyucu Teşvik Edici Mesajlar

Blog adresinizde metin yazarlığı yapıyorsanız hazırladığınız içerikleri dikkatlice okumaya çalışmalısınız. Bu içeriklerde nelerin eksik olduğunu bulmalısınız. Eksikliklerin büyük bir kısmı sunulan bilgiyle alakalı değilse bu durumda okuyucuyu teşvik edici mesajlara yönelmeniz gerekecektir.

Okuyucu teşvik edici mesajlar, yazı içerisinde hareket eden okuyucunun okuma eylemini devam ettirmesini sağlayacak ve ısrarcı olduğunuzu ortaya koyacak kelimeler veya ifadelerdir. “Okumaya devam ederek nelerle karşılaşacağınızı kendiniz görün.” gibi mesajlar okuyucu teşvik edici mesajlardır.

Zihinsel ve Duygusal Yaklaşımlar

İlgi uyandıran içerikler hem zihnimize hem de kalbimize etki ederler. Düz ve somut ifadelerle ortaya konmuş yazılar ile soyut ifadelerin dahil edildiği yazıları yan yana getirdiğiniz zaman birinin diğerine göre daha fazla okunacağını tahmin etmeniz zor olmayacaktır. Duyguların yer aldığı içeriklerin hem okunması daha keyiflidir hem de okuyucunun zihninde daha farklı bir izlenime sahip olur.

Okumalısın: Sıradan Yazılar Blog Adresinize Değer Kazandırmaz

Duygular çok değerli yaklaşımlar olsa bile gerçek verilere dayanan içeriklerin çok daha etkileyici olduğu durumlar ile karşılaşabilirsiniz. İşinizi şansa bırakmamak için ortaya koyduğunuz düşünceyi olabildiğince istatistiksel verilerle desteklemelisiniz. Böylece zihinsel ve duygusal yaklaşım ortaya koyarak bir içerik oluşturmuş olabilirsiniz.

Faydalı ve Kullanışlı Bilgiler

Blog adresiniz için oluşturmuş olduğunuz içeriğin okuyucuya fayda sağlaması gerekir. Bu fayda unsurunu çok dikkatli bir biçimde ele almalısınız çünkü okuyucunun oluşturduğunuz içeriği okumasının temel nedeni kendisine faydalı olabilecek bilgilere ulaşmaktır.

Faydalı ve kullanışlı bilgileri ön plana çıkartmak için onları listeler halinde sunmayı veya onlara başlıklarda yer vermeyi düşünebilirsiniz. Her ne şekilde yaklaşım ortaya koyacak olursanız olun okuyucuların bu bilgilere kolay bir biçimde ulaşabilmesini sağlamalısınız.

Blog adresiniz için metin yazarlığı yapacaksanız burada yer alan teknikleri veya ipuçlarını size fayda sağlayacak şekilde kullanmaya çalışmalısınız. Bu tekniklerden faydalanarak blog yazarlığında ve aynı zamanda metin yazarlığında kendinizi geliştirebilirsiniz.

Okumalısın: Metin Yazarlığı ve İçerik Yazarlığı Arasındaki Farklılıklar

Metin yazarlığı konusunda sizlere püf noktaları anlatmaya çalıştım. Metin yazarlığı konusunda aklınıza takılan sorularınızı ve makale ilgili olumlu olumsuz fikirlerinizi konu altından yorum yaparak benimle paylaşabilirsiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Etiketler:

14 Yorum

  1. Emrah Güngör dedi ki:

    Timur senin yazılarını okurken sanki profesyonel bir editör tarafından hazırlanmış bir derginin bir sayfasını okuyormuşum hissine kapılıyorum. Gerçekten anlaşılır ve kaliteli yazılar yazıyorsun..

    Bahsettiğin konular içerisinde dikkat etmediğim nokta kısa paragraflara yer vermemem. Yazıyı okurken de fark ettim, kısa paragraflar okumayı daha da kolaylaştırıyor. Bu konuya dikkat edicem. Teşekkür ederim.

    1. Timur Demir dedi ki:

      Güzel yorumun için ben teşekkür ederim Emrah. Okuma konusunda maalesef biraz eksik kaldığımız için ziyaretçiler daha kısa ve öz paragrafları tercih ediyorlar. Bu yüzden en mantıklısı.

  2. Mustafa KELLECİ dedi ki:

    Emeğinize ve yüreğinize sağlık yine güzel bir paylaşım okudukça okuyası geliyor insanın yazmak güzeldir. Teşekkürler.

    1. Timur Demir dedi ki:

      Ben teşekkür ederim Mustafa Bey iyi okumalar.

  3. hAsan55 dedi ki:

    bir şey soracam. yanlış yere yazıyosam özür dilerim öncelikle. ben youtubedan para kazanmak istiyorum. şimdi internette gördüğüm yazıları kopyalayıp yapıştırarak video yapıcam. bu yazısını aldığım kişinin hakkına mı girmiş oluyorum. sonuçta bir bilgiyi paylaşıyosun. o kişide bu bilgiyi bilerek doğmadı başkasından öğrendi.

      1. hasan55 dedi ki:

        Peki telif hakkı iddaa edememesi için ne yapmam gerek. Sonuçta doğru bilgi tektir. Bir makale okursun ondan etkilenirsin aynı şeyleri yazarsın.

        1. Timur Demir dedi ki:

          Siz bana ”İnternette gördüğüm yazıları kopyalayıp yapıştırarak video yapacağım. Bu yazısını aldığım kişinin hakkına mı girmiş oluyorum.” diye sordunuz. Bende buna evet dedim. Direk olarak ”kopyalayıp almak” bundan söz ettiniz. O makaleyi o sitede başka bir yerden kendi yorumlarını katarak oluşturmuş olabilir. Sizde kendinizden bir şeyler katarak yeni bir makale oluşturma şansınız var ise bu şekilde yapabilirsiniz. Ama bu durum tamamen tartışmaya açıktır. Siz kendinizce savunmanızı ”Sonuçta doğru bilgi tektir. Bir makale okursun ondan etkilenirsin aynı şeyleri yazarsın.” şeklinde yapıyorsanız bu tamamen sizin görüşünüz. Bir blog yazarı olarak hep şunu söylüyorum, üretken değiliz üretken olmadığımız içinde hep bu şekilde bir makaleyi 10 defa re-write ederek kullanıcılara sunuluyor. Bunun kimseye yararı olmayacaktır emin olun.

  4. Mehmet Alemdar dedi ki:

    Merhaba Timur Demir,sanırım benim gibi yeni blog yazarları için çok degerli bilgiler bu içerikler.yazılarınız gerçekten ögretici ve değer katıyor,yazılarınızı zevkle okuyorum bu değerli içerikleriniz için teşekkürler.

    1. Timur Demir dedi ki:

      Merhaba Mehmet Bey. Değerli yorumunuz için ben teşekkür ederim. Faydalı olmayı başarabiliyorsam benim için büyük mutluluk.

  5. Hasan dedi ki:

    Teşekkür ederim Timur Bey verdiğiniz bilgiler için.

    1. Timur Demir dedi ki:

      Rica ederim Hasan Bey. Umarım doğru adımı atabilirsiniz.

  6. Mustafa KELLECİ dedi ki:

    Bir işi severek yapmıyorsanız, ne o işten nede kazanılan paradan hayır gelir. Önce sevmek gerek, sevgide parayla değilde üretkenlikle oluyor bu mecrada. Emeğe saygı için insanlara faydalı olunacak konular bulmalı ve üretken olmalıyız. Hizmet önceliktir bu işlerde. Sanal alem demeyin hak her yerde haktır, ya burada ödersiniz yada öbür tarafta. “İnsanların güvenini kaybetmektense, para kaybetmeyi tercih ederim” (RB)

  7. Usluk dedi ki:

    Yani gerçekten güzel bir konuya değinmişsiniz özellikle etkileyici başlık kısmını okurken vaadlerde bulunmayın demişssiniz orada tebessüm ettim zira bazı başlıklar seçim vaadi gibi, “-Bunu yaparsanız şöyle olur” falan 🙂

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.