Metin Yazarlığı ve İçerik Yazarlığı Arasındaki Farklılıklar

İçerik yazarlığı ve metin yazarlığı arasındaki en büyük farklılık yazım amacının altında yatmaktadır. Metin yazarlığı reklam ve pazarlama tanıtımı uğruna yazmak anlamına gelir. İçerik yazımındaki amaç ise çevrimiçi hedef kitlenin dikkatini çekmek ve onları bilgilendirmektir.

metin yazarligi ile icerik yazarligi

Metin Yazarlığı ve İçerik Yazarlığı

Metin yazarlığı içerik yazımı ile alakalıdır ancak daha ilgi çekici bir biçimdedir. Böylece hedef kitlenin ilgisini anında çekebilmektedir. Ancak metin yazarlığının gerçekleştirmesi gereken daha büyük bir görev vardır çünkü bir markanın, ürünlerinin veya hizmetlerinin gerçek anlamda kelimelerini satmak manasına gelmektedir.

İçerik Yazımı

İçerik yazımı, işletme, pazarlama, ticari ilişkiler vb. önemli amaçlar doğrultusunda belirli değere sahip içerikler oluşturmak anlamına gelmektedir. İçerik yazımı çoğu kez potansiyel müşterileri çekmek ve bir markanın ürünü veya servisi hakkında onlara bilgi vermek amacıyla kullanılır. Blog adresleri, makaleler, basın bültenleri vb. yöntemler kullanılarak gerçekleştirilebilir.

İçerik Yazımı İçerik Pazarlama İle İlgilidir

İçerik yazımı, iyi pazarlanabilecek bir içerik hazırlamaktır. Kısaca belirtmek gerekirse en ideal tanım bu olacaktır. İçerik yazımı, markanız için yapacağınız içerik pazarlama faaliyetlerinde size yardımcı olur. İyi bir içerik hedef kitleye ulaşır ve görevini yerine getirmiş olur.

Pazarlamada size yardımcı olacak iyi bir içerik yazımı için şu ipuçlarını değerlendirebilirsiniz:

  1. Onları doğru elementler ile yazın. Amaç, yapı, biçim vb. oldukça önemlidir.
  2. İçeriğin özü zengin bir deneyim olmalıdır.
  3. Düz ve açık olmasını sağlayın.
  4. Argümanlarınızı (Kanıt) destekleyin.
  5. İçeriğiniz ile hedef kitlenizde güven sahibi olun. Özgün ve samimi gözükün.

Markanız hakkında bir şeylerden söz edecekseniz açık bir dil kullanın. Bu sayede hedef kitlenin sizinle anında etkileşim kurmasını sağlarsınız. Eğer ayrıntı gerekliyse detaylara yer verin. İnsanların sizi otomatik olarak algılayabileceğini düşünmeyin ancak doğrudan onlarla konuşmaya da çalışmayın.

Metin Yazarlığı

Metin yazarlığı içerik yazımının gizli bir bileşenidir. En genel tanımı bu şekilde yapılabilir. Metin yazarlığı, tamamen markanızı sunabilmeyi hedefleyerek yüksek değere sahip ve ilgi uyandıran içerik oluşturmak anlamına gelmektedir. Metin yazarlığının en önemli hedefi bir fikri satmaktır ancak içerik yazımında bunu hedeflemez, aksine hedef kitlenin markanızı anlamasını sağlamaya çalışır ve ilgi oluşturmaya çalışırsınız.

Metin yazarlığı geçmişte reklamcılığın bir parçasıydı. Ancak bugünlerde metin yazarlığı kalıp değiştirerek hedef kitle ile etkileşim kuracak ve etkili bir biçimde satışa dönüşebilecek bir hal aldı. SEO metin yazarlığı belirli arama terimlerini hedef alır ve bu sayede arama motorlarında daha verimli sonuçlar elde edilmesini sağlar.

Metin Yazarlığı Markalaşma İçindir

İçerik, en iyi neden için yani markalaşma için oluşturulmalıdır. İçeriğiniz markalaşmaya değer kattığı sürece başarı şansı çok daha yüksek olur. Markalaşma ise hedef kitlenize markanızın ne olduğunu anlatmak demektir.

İçerik yazımında olduğu gibi içeriğiniz hedef kitlenin ilgisini çekmelidir. Ancak metin yazarlığı bir adım daha ileriye giderek hedef kitlenin ilgisini çekerek onları istenilen faaliyeti gerçekleştirmeye yönlendirmelidir.

Metin Yazarlığının Nitelikleri

Metin yazarlığı hedef kitle ile etkileşim kurma gücüne sahiptir. Popülerlik kazanmasının nedeni budur. İyi bir içeriğin sahip olması gereken bazı nitelikler vardır. İçeriğiniz sayesinde hedef kitlenize bir deneyim sunarsınız. Metin yazarlığı bu tecrübeyi zenginleştirmeli ve yükseltmelidir.

Aşağıdaki ipuçlarından yararlanarak metin yazarlığı kapsamında etkili bir içerik oluşturabilirsiniz.

  1. İlgi çekici ara başlıklar kullanın.
  2. Açık ve net kelimeler kullanın.
  3. Hedef kitleniz ile sohbet edin.
  4. Hedef kitlenizi bir faaliyet gerçekleştirmek için teşvik edin.
  5. Markanızın güvenini oluşturun.
  6. Şatafatlı olmaktan uzak durun.
  7. Artık kullanılmayan kelimelerden, jargon, deyim ve klişelerden uzak durun.
  8. Basit kelimeler kullanın. Hedef kitlenizin aklını karıştıracak zor sözcükler seçmeyin.
  9. Abartılı konuşmaktan kaçının. Bazı şeyleri hedef kitlenizin hayal gücüne bırakın.

Bir ürün veya hizmet satan bir marka konumundaysanız sadece içerik yazımı yaparak yol alamazsınız. Uzun vadede metin yazarlığına da yer vermeli ve satış hedeflerine ulaşabilmek için metin yazarlığını değerlendirmelisiniz.

İçerik yazımı ve metin yazarlığı arasındaki en büyük farklılık yazım amacının altında yatmaktadır. Bilgiyi hedef kitlenize içerik yazımı ile aktarırsınız ancak markanız hakkındaki değeri metin yazarlığı ile ortaya çıkarırsınız.

Metin Yazarlığı Her Şey Değildir!

Metin yazarlığı her şey değildir. Sadece markalaşma ve reklam hedefiyle bir yere varamazsınız. Sadece metin yazarlığına odaklanmak iyi bir fikir değildir. Bu işe yaramayacaktır çünkü daima satış yapma şansına sahip olmazsınız.

Kelimeler yardımıyla ne kadar fazla satış yaparsanız sizden vazgeçecek hedef kitlesi bir o kadar fazla olacaktır. Sürekli satış yapmayı veya satış yapılmasını kimse sevmez. Bugünün müşterileri artık sizin ne söylediğinizi anlamaya çalışırlar ve size inanırlar. Onlarla doğru açıdan bağ kuramadığınız sürece marka bilinirliği oluşturamazsınız.

Site içeriği yazarken hedefiniz sadece arama motorlarında gözükmek olmamalı. Müşterileriniz ile daima ana hedefleriniz konusunda konuşamazsınız çünkü sizi reddederler.

İçerik Yazımını İhmal Etmeyin

Pazarlamacılar, müşterilerin pazarlamanın büyük bir parçası haline dönüştüğünü artık kabul ettiler. Çünkü zorlayıcı pazarlama trendleri nedeniyle hedef kitleler ilginç şekilde hızlı bir gelişim gösterdiler. Müşteriler artık daha kapsamlı araştırmalar yapabiliyor ve rakipleriniz dahil olmak üzere sitelerde daha dikkatli bir biçimde geziniyorlar.

İçeriğiniz iyi bir görüntülenme rakamına sahip olsa bile bu konuda daima özverili olmalısınız. Peki neler yapabilirsiniz?

  1. İçerik yazımı konusunda güçlü olmalısınız. En iyi çalışma ortamlarında bunu değerlendirmeli ve işletmenin hedeflerine fayda sağlayacak şekilde gerçekleştirmelisiniz.
  2. İster içerik yazımına, ister metin yazarlığına odaklanın, ana hedefiniz markanızı ön plana çıkarmak olmalıdır.
  3. Pazarda rekabete girişmeye çalışmayın. Hedef kitlenize rekabetten uzak içerikler sunmaya çalışın.

Hem içerik yazımı hem de metin yazarlığını beraber değerlendirmeye çalışmalısınız. Markanızı tanıtırken kelimeler oldukça etkilidir. Bu nedenle metin yazarlığı ve içerik yazarlığı markanız ve işletmenizin pazarlama faaliyetleri açısından oldukça değerlidir. Bunun için metin yazarlığını etkili bir biçimde içerik yazımına dahil etmelisiniz.

Metin yazarlığı ve içerik yazarlığı ile ilgili farklılıkları sizlere anlatmaya çalıştım. Konuyla ilgili soru ve görüşlerinizi konu altından yorum atarak bildirebilirsiniz.

 

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

  1. Nazlı Kaya diyor ki:

    Bir kaç arkadaşım ücret karşılığı makale yazarlığı yapıyor. Aslında güzel bir iş hem para kazanıyorlar hemde kendilerini geliştiriyorlar. Teşekkürler yazı için.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.