Kalıcı İçerik Nasıl Yazılır?

İçerikler geleceğin pazarlama tekniklerinin en önemli parçaları durumundadır. Bu artık pazarlama uzmanları tarafından kabul edilmiş bir gerçek konumundadır. Her ne kadar ortada böylesine açık bir durum varken içerik oluşturmak herkes tarafından yapılabilecek bir çalışma olmaktan uzaktır.

Özellikle oluşturulan içeriğin eskimemesi ve akıllardan çıkmaması gerekir. Bu başarıya ulaşmak ise içerik üreticilerinin en çok zorlandıkları noktadır.

kalici icerik

İçerik oluşturmak ve tanıtımları düzenli bir biçimde gerçekleştirmek sonuç almak için yeterli değildir. İstediğiniz sonucu elde edebilmek için ortaya koyduğunuz içerik kampanyasının size link sağlaması, trafik sunması ve sosyal paylaşım getirmesi gerekir. Bu nedenle içerik planlaması yaparken göz önünde bulundurmanız gereken birçok farklı unsur yer almaktadır.

Hedef Kitlesi ve Kitlenin Geçiciliği

İçerik oluştururken kontrol etmeniz gereken farklı noktalar vardır. Öncelikle içerik oluşturulacak alanın tespit edilmesi ve bu alanın sizin için faydalı olup olmayacağının bilinmesi önemlidir. Çeşitli analiz araçlarından faydalanarak belirli bir içerik türünün veya belirli bir alanda yer alan içeriklerin sıkça arandığını görüyorsanız bu noktaya odaklanmayı düşünebilirsiniz. Aranma hacminin yüksek olması söz konusu alanın aktif bir biçimde kullanıcılar tarafından değerlendirildiğini göstermektedir.

Analiz araçları size belirli bir alanda oluşturulmuş en iyi içerikleri bulmanızı sağlar. Bu alanda içerikler sürekli olarak yenileniyor ise o alandan uzak durmalısınız çünkü bu alanda kalıcı içerik üretmeniz pek mümkün olmayacaktır. Stratejik olarak ilerlemeleri ve kalıcı içerik oluşturmak için gerçeklerle yüzleşmeyi ihmal etmemelisiniz.

İçerik üretecek alan ve tür arıyorsanız mutlaka uzun vadede etkisini gösterecek olanlara yönelmelisiniz. Bunu basit bir örnekle açıklayıcı bir biçimde anlatabilirim. Örneğin, Arda Turan ile ilgili içerikler girmek birkaç yıllığına işinize yarayabilir ama bu içeriklerin kalıcı olması söz konusu değildir. Bunun yerine küresel ısınma, çevre kirliliği, gürültü kirliliği gibi sıkça dile getirilen konularda içerikler üretmeniz daha kalıcı ve eskimeyen içeriklere sahip olmanız anlamına gelir.

İçeriklerin Kullanıcılar Açısından Uygunluğu

İçerik üretirken üretilen içeriğin markaya ait olması son derece önemlidir. İçerik mutlaka markadan ve markanın faaliyet gösterdiği alandan izler taşımalıdır. Örneğin, bir temizlik ürünü satan firmaysanız ve blog adresinizde hayvan sağlığıyla ilgili bir şeyler paylaşıyorsanız ziyaretçiler ve kullanıcılar buna tepkisiz kalacaktır. Çünkü bu içerikler onların aradıkları bilgileri onlara sunmamaktadır.

Benzer durum kişisel blog yazarları için de geçerlidir. Oluşturduğunuz blog adresinde ele aldığınız konular teknolojiyle alakalıysa ilgili konuya sadık kalmanız gerekir. Teknolojiden bağımsız içerikler üretmeniz sitenizi ziyaret eden insanların ilgisini çekmeyecektir.

Bununla birlikte kendi alanınızda ilgi çekici bir içerik fikri bulmuşsanız, içeriği oluşturmadan önce kullanıcıların bu içeriğe ne tür tepkiler verebileceğini hesaba katmalısınız. Oluşturduğunuz içerik trafik getirmeli ve aynı zamanda size güven sağlamalıdır. Doğrudan ürün satmaya yönelik oluşturacağınız içerikler insanları kaçıracaktır ve insanlar bir daha blog adresinizi ziyaret etmeyi uygun görmeyeceklerdir. Bu nedenle ürün satışına ve reklamlara odaklanmak yerine doğrudan bilgi sunmaya ve kullanıcılara değer katmaya odaklanmalısınız.

İçeriğin Paylaşım Biçimi

İnsanların bir içeriği sosyal ağlarda paylaşılıyor olması demek o içerikten etkilenmiş olmaları anlamına gelmektedir. Bu durum bir açıdan onlarla iletişim kurma düzeyinizi göstermektedir. Eğer duygusal anlamda onları etkileyebilmiş durumdaysanız içeriğinizi paylaşırlar. Aksi taktirde paylaşım butonunu görmezden geleceklerdir.

Oluşturduğunuz içerikten faydalanan kişilerle duygusal iletişim kurmanız için onlara ilgi çekici şeyler sunmalısınız. Bilmedikleri konularda bilgiler vermelisiniz, onları etkilemeli ve daha fazlasını öğrenme konusunda onları teşvik etmelisiniz. Bu sayede onların okudukları içerikleri paylaşmalarını sağlarsınız. Eğer başarılıysanız ve biraz da şanslıysanız normal bir kullanıcıdan sadık bir okuyucuya dönüşmekten çekinmeyeceklerdir.

İçeriğiniz son derece paylaşılabilir olsa bile kullanıcıların paylaşım konusunda işlerini kolaylaştırmalısınız. Örneğin, yazı başında veya yazı sonunda sosyal paylaşım butonlarına yer vermelisiniz. Bununla birlikte paylaşımların sosyal medya ağları arasında farklılık göstereceğini unutmamalısınız. Twitter paylaşımlarında kısa URL’lere yer vermeyi düşünmelisiniz. Facebook paylaşımlarında ise görsel ve bilgi kombinasyonunu sağlamalısınız.

Yukarıdaki bilgilerden faydalanarak oluşturacağınız içerikleri kalıcı bir hale dönüştürebilirsiniz. Kendi halinizde bir blog yazarı olsanız dahi içerikleriniz mutlaka kalıcı olmalı ve zaman içerisinde önemini yitirmemelidir. Bunu aklınızda tuttuğunuz sürece bir blog yazarı olarak başarıya ulaşmanız daha kolay olacaktır. Eğer bir markayı temsil ediyorsanız bu durumda ürün veya hizmetlerinizi satma konusunda daha avantajlı olursunuz çünkü kullanıcılara değer katarak onların güvenini kazanmış olursunuz.

Yazar hakkında

Timur Demir
Timur Demir 380 içerik

23 Yaşında Muğla doğumlu olan yazar, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Mühendisliği son sınıf öğrencisi ve aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümü öğrencisidir.

Yazara ait tüm içerikler →

İlginizi Çekebilecek Yazılar

İçerik Pazarlama 0 Yorum

İçerik Pazarlamada Sosyal Medya Planı

İçerik pazarlamada sosyal medya bir araçtır. Bu aracı etkili bir biçimde kullanmak için güçlü bir sosyal medya içerik planı oluşturulmalıdır.

İçerik Pazarlama 9 Yorum

Blog Yazısının İdeal Uzunluğu Ne Olmalıdır?

İnternet dünyası içerikle güçlenmektedir. Her ne kadar ortada böyle bir gerçek olsa bile kaliteli içeriğin keşfedilmesi için ekstra emek sarf etmek gerekebilir. Blog yazarları bunu fırsata çevirmeye çalışır ve kaliteli

İçerik Pazarlama 1 Yorum

Verimliliğinizi Arttıracak 6 Adet İçerik Pazarlama Aracı

İçerik pazarlama zaman alıcı olabilmektedir. Yapacağınız iyi bir plan ile daha etkili olabilirsiniz ve bunun en önemli parçası doğru araçları kullanabilmektir. Aşağıda yer alan 6 adet içerik pazarlama aracı ile

5 Yorum

  1. Ahmet Cem Aktaş
    Ocak 22, 19:20 Yanıtla

    Gerçekten yararlı bir yazı. Bizim insanımız bir yazıyı sosyal medyada çok paylaşmaz. Bunun için büyük efor sarf etmek gerekiyor.

    • Timur Demir
      Ocak 22, 20:35 Yanıtla

      Sosyal medyada paylaşılır bir yazı aslında birçok etmeni içine alıyor. Öncelikle popüleriteniz olmalı. Sıkı takipçi kitleniz olmalı ve bunun yanında içeriğinizde paylaşmaya değer olmalı.

  2. Muhammet Kavlakcı
    Ocak 23, 19:52 Yanıtla

    Tüm blogcuların dikkat etmesi gereken konulara açıklık getiren tarzınız, gerçekten başarılı Timur Bey.

  3. önce bana sor
    Ocak 27, 14:14 Yanıtla

    Her yazıyı klavyeye alan okunma arzusu ile çıkıyor bir yola ancak her durum ve şart gibi belli literatür ve kuralları bilmek daha genel anlamda uzmanlık gerektiren bir alanda gelişmek gerektiriyor. Zamanını bu konuda harcayan kişiler başarı gösterdiklerinde normal kullanıcıların onlar yapıyor ben yapamıyorum şeklinde kendilerinede haksızlık etmemeleri gerekmektedir.

  4. Bey Amca
    Haziran 14, 18:26 Yanıtla

    Günümüzde bir çok blog çöp yazılar içerisinde boğulurken böyle bilgilendirici yazılar bulmak oldukça zor. Kalıcı içerik hakkında bir yazı bu kadar kaliteli bir şekilde yazılabilirdi. İçerik kimi insanlar için çok basit bir kavram olarak görünüyor. Fakat derinlere indiğimiz zaman devasa büyüklükte bir bütündür içerik. Blogları blog yapan içeriktir. Kabaca bir tabir vardır; “Önemli olan iç güzelliği” gibisinden. İşte kalıcı içerikte böyledir. Sitenin görünümü bir yana asıl önemli olan içerisindeki içeriğin güzelliğidir.

Bir Yorum Bırakın