İyi Bir İçerik Stratejisi Nasıl Olmalıdır?

Yazıma dijital pazarlama konusunda kendini kanıtlamış olan David Meerman Scott ' a ait bir söz ile başlamak istiyorum. David Meearman diyor ki: “Çevrimiçi ortamda ne paylaşıyorsanız sizi yansıtır.” Bu söz sadece markalar için değil genel olarak bir sitesi yada bir blogu olan herkes için geçerliliği olan bir ifadedir.

Takipçilerinizin dikkatini dağıtmayan ve onları çeken içerikler oluşturmanın sırları nelerdir? Bir içerik stratejisi başarılı hale gelmesi için neler gereklidir? Hangi adımları doğru şekilde atmamız gerekir? Bu yazımda bunların hepsine cevap vermeye çalışacağım.

icerik-stratejisi-nasil-olmali

Kişisel Olun

İçerik konusunda bir yaklaşım yakalamak isteyen birisi daima şu soruyu kendisine sormalıdır: Kitlem kimler? Kaçınılmaz olarak verilen cevaplar çok geniş çaplı olacaktır. Herhangi bir türde içerik oluşturmadan önce ilk olarak hedef kitlenizin kişiliğini öğrenmelisiniz. Bu sayede potansiyel takipçilerinizin etrafında iyi bir içerik stratejisi gerçekleştirebilirsiniz.

Kişilik öğrenme veya kişilik edinme konusunda yabancıysanız bunu bir tür Facebook profili gibi düşünebilirsiniz. Diğer bir söylem ile sadece hedef kitlesini belirlemek yeterli değildir. Bir çeşit kişiselleştirilmiş strateji oluşturmalı, demografiklere, tüketilen içerik örneklerine, yaş bilgilerine, satın alma eğilimlerine ve stratejinize yardımcı olacak diğer uygun bilgilere bu stratejinizde yer vermelisiniz. Örneğin, “hedef kişi” yerine rastgele bir isim yerleştirelim, Ahmet olsun. Ahmet tüm gün ne yapar? Kimlerle etkileşim kurar? Hangi sosyal ağları düzenli olarak kullanır? Hangi blog sitelerini veya dergileri okumayı sever? Onu neler memnun eder? Ahmet hakkında bunları düşünmelisiniz.

İyi içerik stratejisi belirli bir topluluk düşünülerek oluşturulur. Kişilerin “siz ne değilsiniz” sorusuna vereceğiniz cevap kısmı son derece önemlidir. İçerik oluşturmaya ve onu tanıtmaya başladığınız zaman daha fazla içerik üretmeye gereksinim duyacaksınız. Bu nedenle 2-3 kişiliğe yönelik içerikler oluşturmanız dünya üzerinde yer alan tüm insanlara yönelik içerikler oluşturmaktan daha kolay olacaktır ve başarılı bir içerik stratejisi konusunda daha etkili bir yoldur.

Ödevinize Çalışın

Bir içerik stratejisi geliştirirken yapacağınız en büyük hata büyük ihtimalle herkesin yaptığını yapmaya çalışmaktır. Diğer sitelerin yaptıklarını kendi sitenize uyarlamanız halinde belki başarıya ulaşabilirsiniz ancak bu içerik dünyasında pek geçerli bir durum değil. Bir kişinin içeriğini televizyon kanalı gibi düşünün. Aynı saatte her kanalda aynı yayının yapılmasını muhtemelen istemezsiniz. Kendi yaklaşımınızı geliştirmeli ve insanlara sizin markanızı düzenli olarak takip etme konusunda bir neden sunmalısınız.

Bunu yapabilmek için farklı olmanıza gerek yok, sadece dikkat çekici olmalısınız. Dikkat çekici olabilmek biraz araştırma gerektirmektedir. Hedef kitlenizin düzenli olarak neleri ve ne zaman okuduklarını öğrenmelisiniz ve aynı zamanda sektörünüzdeki içerik alanının temellerini anlamalısınız. Kendi alanınızda neler yazıldığını nitelik ve nicelik açısından incelemelisiniz. Diğer kişi yada sitelerin neler paylaştığına göz atmanız halinde belki nitelik ile belki de nicelik ile onlara üstünlük sağlama şansına sahip olursunuz.

Ödevin ikinci kısmı ise arama motoru sonuçları sayfasında rekabet ettiğiniz diğer sitelerin ne durumda olduğunu gözlemlemektir. Bunu değerlendirebilmek için anahtar kelime araştırması yaparak gerçekte kimlerle rekabet ettiğinizi öğrenebilirsiniz. Temel bir anahtar kelime araştırması yaparak stratejinizi buna göre belirleyin.Daha sonra ise bu konuda daha belirgin ve değerli içerikler oluşturun.

Yapılan bir şeyi yapmak veya onu kopyalamak yerine rekabet ettiğiniz sitelerin yöntemlerini anlamaya çalışın ve kendi yönteminizi ortaya koyun. Diğerlerinin yaptığı çalışmaları aynı şekilde sitenizde gerçekleştirmek size hiçbir şey katmaz.

Sosyal Medya

Oluşturduğunuz her içerik parçası sosyal medyada paylaşılır olmalıdır. Uygun resimler, tweet taslaklarına veya Facebook yazılarına ve blog yazıları için tavsiye edilen bir zaman dilimine sahip olmalısınız. Ancak yazıyı paylaştıktan sonra işiniz bitmiyor, sosyal medya üzerinde oluşturduğunuz başlığı konuşan kişilerle etkileşim kurmalısınız. Tüm sosyal kanallarda iyi olmaya çalışmak yerine geliştirdiğiniz kişiliklere vakit ayırmalısınız. Örneğin oluşturduğunuz kişilik bir bayan ise Pinterest veya Instagram’a yönelmelisiniz. Her sosyal ağda iyi olmaya çalışmayın. Birkaç ana sosyal ağda gerçek anlamda varlık göstermeye çalışın.

Etkili Kişiler ve Medya İlişkileri

Etkili kişiler ve medya, içeriklerini düzenli olarak okuyan ve paylaşan insanlara sahiptirler. Kendi alanınızda sosyal medyada etkili olan kişileri ve blog yazarlarını bulun ve onlarla etkileşim kurmaya çalışın. Eğer gerçekten dikkat çekici bir içerik ortaya koyarsanız, bu sayede bu içeriği daha fazla kişiye ulaştırabilirsiniz. Etkili kişiler ve medyayı kullanarak mesajınızı çok daha hızlı bir biçimde geniş kitlelere ulaştırabilir ve sizi takip eden kitlenin büyümesini sağlayabilirsiniz.

Harekete Geçirici Mesajlarla Sinyaller Yollayın

Harekete geçirici mesajlar sokaktaki tabelalar gibidir. Potansiyel okuyucularınıza sitenizde bir sonraki gidilecek yeri gösterirler. Harekete geçirici mesajlar agresif bir biçimde olmamalı ve insanlara baskı kurmamalıdır. Bunun yerine onlara bir sonraki ilgi çekici teklifi sunmalısınız. Örneğin bir kişi, etkili bir kişinin yönlendirmesi ile yazını okumuşsa yazının sonunda göze sokulur cinsten ''Abone Ol'' gibi ibarelerle  karşılaşmamalıdır. Bunun yerine bu kişi yazılarınızı takip etme işlemini gönüllü olarak yapma taraftarı olmalıdır. Belki bu kişi sizin blog adresinize e-posta veya RSS yoluyla abone olacakken bu rahatsız edici mesajı gördükten sonra fikrini değiştirebilir. Harekete geçirici mesajlar doğru ve düzgün bir biçimde kullanıldığı zaman potansiyel okuyucularınız gerçek bir takipçiye dönüşebilir. Harekete geçirici mesajlar konusunda eğitici ve ilgi uyandırıcı olmalısınız.

İyi bir içerik stratejisi oluşturarak daima hatırlanan ve dikkat çeken bir marka haline dönüşebilirsiniz. Bunu yapabilmek için okuyucularınızın istediği türden yazılar yazmalı, tasarlamalı, geliştirmelisiniz ve ayrıca onları eğiten ve eğlendiren içeriklere odaklanmalısınız.

Umarım faydalı olabilmişimdir. Başka bir yazıda görüşmek dileğiyle.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yapılmış Yorumlar (1)

17 Mayıs 2020, 17:17

Güzel bir derleme olmuş hocam

Yorum Yap