İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler

İnternetten satış yapmak mevcut markanızı çok daha fazla kişiye ulaştırmak için gerekli adımlardan birisidir. Bir diğer önemli yanı ise yeni bir gelir kaynağı oluşturmaktır. Sürekli satış yapmanız gereken bu mecrada başarılı olabilmek için internetten satış yapmak için gerekenler konusunda bilgi sahibi olmalısınız.

İnternetten Satış: Kuralların Öğrenilmesi

Satın alım yapacak kişilere bir şeyler satmak istiyorsanız onların kurallarını kabul etmelisiniz. Bu aynı zamanda aracı olan büyük mağazalar için geçerli bir durumdur. N11 veya GittiGidiyor gibi adreslerde ürünlerinizi satışa çıkaracaksanız bu platformların kurallarını bilmelisiniz. Aksi bir durumda hesaplarınız bir daha açılmamak üzere blok edilebilecektir.

Ortalama düzeyde satışları hedeflemiş olsanız dahi oyunu kuralına göre oynamanız gerekmektedir. Aynı zamanda müşterilerinizin bilgisine saygı göstermelisiniz. Ürünlerinizde aldatıcı tanıtım bilgilerine yer vermemelisiniz. Tüketiciler ürünlerinizi araştırdıkları zaman farklı platformlarda farklı bilgiler görmeleri halinde sizden alışveriş yapmayı tercih etmeyeceklerdir.

İnternetten Satış: Kazancın Düşünülmesi

İnternetten satış yapmaya başlayan pek çok işletmenin en büyük problemlerinden birisi budur. İnternetten satış yaparken kazançlarını düşünmeden ürünlerinin fiyatlarını düşük göstermektedirler. Farklı bir formül kullanarak hesaplama yapmanız gereken bu alanda her zaman kazanç elde etmeyi ön planda tutmanız gerekmektedir.

Ürünü elde etme, onu saklama ve kargoya verme gibi tüm maliyetleri göz önünde bulundurarak elinizdeki üründen kazanç elde edebileceğiniz bir fiyat belirlemelisiniz. Bu tür maliyetlerin her birisinin başlangıç maliyeti olduğunu unutmamalısınız. Ne olursa olsun bu maliyetleri hesaba katmalı ve kazanç elde etmeye çalışmalısınız.

İnternetten Satış: Beklentilerin Belirlenmesi

İnternetten satış yapmak için tüketicilerin güvenini kazanmak zorundasınız. Onların güveni olmadığı sürece satış yapmanız neredeyse olanaksızdır. Tüketicilerin güvenini kazanmak bir gecede oluşabilecek bir durum değildir. Bu nedenle beklentilerinizi doğru ayarlamalı ve bir gecede başarı beklememelisiniz.

Tüketiciler genel olarak eski satıcılara sadık kalma eğilimindedirler. Yeni bir satıcı olarak sizi tercih etmelerini gerektirecek bir sebep sunmadığınız sürece hizmeti kusurlu dahi olsa eski satıcıları tercih edebileceklerdir. Bu durumda onların güvenini kazanmaya çalışacak adımlar atmalısınız. Bunu sağlamanın en önemli yolu ise onlara kişisel düzeyde yaklaşarak önemli olduklarını hissettirmektedir.

İnternetten Satış: Tanıtımın Önemsenmesi

İnternetten satış yapacaksanız ne olursa olsun tanıtıma bütçe ayırmanız gerektiğini unutmamalısınız. Tanıtım olmadan markanızı veya ürünlerinizi tüketicilerin önüne çıkartma şansınız olmayacaktır. Markanızı cılız bir biçimde ifade etmek yine bu işte başarısız olacağınızın bir garantisi gibidir.

Her zaman sosyal medyayı önemsemeniz gerektiğini bilmelisiniz. Facebook, Twitter ve Pinterest gibi adreslerde yer alıp sosyalleşmenin yollarını bulmalısınız. Bu adresleri kullanarak potansiyel müşterileriniz ile irtibata geçmenin önemini kabul etmelisiniz.

Yeni bir tüketicinin güvenini kazanmak kolay değildir. Bunun içi süreklilik gerekmektedir. Verdiğiniz her mesajda tutarlı olmanız gerekmektedir. Atacağınız en ufak yanlış adım kaybetmenize neden olacağı için çok dikkatli bir biçimde tanıtım stratejisi belirlemelisiniz. İnternetten satış işin içinde çok başarılı olmak için aşırı çaba gösterseniz dahi tanıtım olmadan bu hedefinize ulaşamayacağınızı bilmelisiniz.

İnternetten Satış: Yeniden Yatırımın Düşünülmesi

Elinizdeki sermayenin belirli bir miktarını e-ticaret sitenize yatırmış veya belirli pazar alanında yer almak için değerlendirmiş olabilirsiniz. Bu sizin için internetten satış adına bir başlangıç niteliği taşımalıdır. Çünkü kazandığınızın bir miktarını yeniden yatırıma harcamanız gerektiğini bilmelisiniz.

İnternetten satış yapmak için 10.000 TL yatırım yaptıysanız ve karşılığında 15.000 TL kazandıysanız elinize geçen net 5.000 TL ile yeniden yatırımı düşünmelisiniz. Yeniden yatırım olmadan bu alanda başarılı olmak pek mümkün değildir. Her zaman önünüzde hedeflerinizin olması ve bu hedefler uğrunda yatırımı göze alacak sermayenizin bulunması gerekmektedir.

İnternetten satış yapmaya başlamadan önce kesinlikle hedef ve yeniden yatırım planı yapmanız gerekmektedir. Elde ettiğiniz kazancı nasıl değerlendireceğiniz tamamen size bağlı bir durumdur. Bu konuda hata yapmamak için iyi bir planlama ekibinizin olması gerekmektedir.

İnternetten Satış: Yedek Planın Bulunması

İnternetten satış yapma işine yeni giriş yapacaksanız bir yedek plana sahip olmanız gerektiğini bilmelisiniz. Zaman zaman taleplerde yaşanan artışlara ve ürün stokları gibi sorunlara karşı ne tür bir yol izleyeceğinizi planlı bir şekilde elinizde bulundurmalısınız. Satın alım yapacak kişiler stokta görünen ürünün stokta olmadığını öğrendikleri zaman anında güven problemi yaşayacak olduğunuzun farkına varmalısınız.

Yedek plan doğrultusunda genellikle tercih edilen yaklaşım bir yardımcı oyuncuyu devreye sokmaktır. Sizinle aynı ürünü satan ama tanıtım konusunda sizin kadar iyi olmayan yerlerle belirli dönemlerde tedarik anlaşması yapabilirsiniz. Böylece tanıtım ve promosyon dönemlerinde ürün stoklarınızda problem yaşamaktan kurtulmayı başarabilirsiniz.

Yedek planının işe yaraması için internetten satış işinin doğasına uygun hareket etmek gerekmektedir. Bu alanda satış yapacak kişiler her gün aynı işleri yapmayacaklardır. Bu nedenle yapılan tüm işlerin yedek plana uyumluluk için kayıt altına alınması son derece önemlidir. Satış işinde hangi adımı atacak olursanız olun mutlaka yedek planın ve normal planın yazılı olmasını sağlamalısınız.

İnternetten Satış: Rekabetin Kabul Edilmesi

İnternetten satış yapacaksanız aşırı rekabetçi bir ortama dahil olacağınızı bilmelisiniz. Özellikle farklı markaların ürünlerini satacak olan bir mağaza olmanız durumunda bu durum etkisini daha fazla gösterecektir. Satacağınız ürünlere veya promosyon yapacağınız ürünlere karar vermeden önce kesinlikle rekabet araştırması yapmaya çalışmalısınız.

Rekabet araştırması mağazanızdaki ürün fiyatlarının rekabetçi seviyede olmasını sağlayacaktır. Böylece fiyatı önemseyen tüketiciler sizden alışveriş yapma cesaretini göstereceklerdir. Her ne kadar fiyat rekabette önemli bir durum olsa bil asla hiç kazanamayacağınız seviyelerde fiyat indirimine gitmemelisiniz. Bu sermayesini henüz yeni kullanmış bir yer için çok verimli olmayacaktır.

Rakiplerinizi sürekli takip etmelisiniz. Onların pazarlama stratejilerini izlemelisiniz. Onların uyguladığı başarılı yöntemleri uygulamanın bir yolunu bulmalısınız. Şirketiniz için uyumlu ve kazançlı olacak pazarlama stratejilerine vakit ayırmalısınız. Özellikle kısa vade, orta vade ve uzun vade olarak farklı planlamalara başvurarak rekabete hazır olmalısınız.

İnternetten Satış: Zaman Ayırmak

İnternetten satış işine başladığınız zaman bu işin başında durmanız gerektiğini bilmelisiniz. Belki birkaç kişiden oluşan bir ekibe sahip olduğunuz için bu aşamada çok fazla problem yaşamayabilirsiniz. Diğer durumlarda ise siteniz ile bizzat yakından ilgilenmeniz gerektiğini bilmelisiniz. Bunun için gün içerisinde minimum 3 saatinizi sitenize ayırmanız gerektiğini bilmelisiniz.

Bu süre zarfında stok yönetimi, sipariş takibi, iade talepleri ve diğer talepler gibi pek çok konuyla ilgilenmeniz gerektiğini unutmamalısınız. Bunların her birisini tek başınıza yapmak zorunda kaldığınızda gün içerisinde harcamanız gereken zaman çok daha fazla olacaktır. Bu nedenle internetten satış işine başlamadan önce bir ekip kurmanız çok daha doğru olacaktır.

İnternetten Satış: Profesyonel Yazılımın Seçilmesi

İnternetten satış yapmak için bir site oluşturmanız gerekmektedir. Bu işe yeni başlayacak biriyseniz kesinlikle bir e-ticaret yazılımı kullanmanız gerektiğini bilmeniz gerekmektedir. Bu konuda en düşük maliyetli yöntemlerin peşinden gidebilirsiniz. İşletmeniz büyüdükçe çok daha farklı platformlara geçiş yapabilir veya var olan platform içerisinde daha elverişli özellikleri satın almayı düşünebilirsiniz.

E-ticaret yazılımı satın almadan önce veya seçim yapmadan önce ihtiyaçlarınızı belirlemelisiniz. İhtiyaçlarınız hitap ettiğiniz müşteri kitlesine göre değişiklik gösterebilecektir. Bu nedenle önceliğiniz pazar araştırması ve kitle araştırması olmalıdır. E-ticaret yazılımı seçerken ödeme yöntemlerine, envanter yönetimine ve kargo yönetimine dikkat etmelisiniz.

Ödeme yöntemleri, kargo yöntemi ve envanter yönetimine ek olarak müşteri desteği konusunda size eşsiz bir deneyim sunacak e-ticaret yazılımlarına yönelmeyi düşünmelisiniz. Müşterilerinizi memnun edebilmeniz için onlara elverişli bir şekilde hizmet sunmanız gerekmektedir. Özellikle iade ve değişim gibi konularda yaşadığı problemleri sistem üzerinden rahatlıkla takip edebileceğiniz türde e-ticaret yazılımları seçmelisiniz.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap