Metin İçi Reklam Ağı: Infolinks

Infolinks klasik görüntülü reklamcılıktan farklı olarak metin içi reklamlar sunan bir reklam ağıdır. Infolinks, kullanıcıların görüntü reklamcılığa karşı duyarsız olduğu varsayımından yola çıkarak içeriğin içerisine dahil edilmiş içerik odaklı reklamlar göstermenizi sağlar. Bu reklam ağında inFrame, inSearch, inTags ve inText olarak kategorilere ayrılmış reklam biçimleri bulunur.

İnfolinks’i Ziyaret Edin

Infolinks kullanımı kolay bir reklam ağıdır ve bununla birlikte reklam yerleşimi gibi reklam yayınlayacak kişileri strese sokabilecek işlerle sizi uğraştırmaz. Bu reklam ağının en büyük dezavantajı ise reklamların site ziyaretçilerine “istenmeyen/spam barındıran” gibi gözükmesidir. Ayrıca bazı durumlarda ilgisiz alakasız reklamların çıkması söz konusu olabilmektedir.

infolinks-reklam-agi-incelemesi

Infolinks – Kabul Edilme Şartları

Infolinks site başvurusu kapsamında herhangi bir trafik sınırı belirtmemiştir. Ne kadar fazla trafiğiniz varsa sitenizin kabul edilme ihtimali bir yok o kadar yüksek olacaktır. Reklam ağını kullanabilmek için dilediğiniz dilde içerik üretebilirsiniz. Türkçe içeriklerde reklamların alakasız çıkma şansı çok daha yüksektir. Cinsellik ve şiddet barındıran içeriklere sahip siteler kabul edilmemektedir.

Infolinks – Reklam Türleri

Infolinks görüntülü reklamlar ve metin içi reklamlar sunmaktadır. Reklam yayınlayanlar tıklama başına maliyet üzerinden para kazanabilmektedirler. Infolinks kabul edilme şartlarında belirtilen türden içerikler hariç her türlü içeriği destekleyebilen reklamlar sunabilmektedir.

 InFrame – Sitenizde kullanılmayan boş alanlarda görüntülü reklamcılık yöntemiyle reklamlar sunar. Bu reklam türünü klasik görüntülü reklamcılıkla bağdaştırabilirsiniz.

✔ InFold – Kullanıcıların yaptığı aramaları göz önünde bulundurarak ekranın üst kısmında görünebilen reklamlar çıkarır. Arama motorlarından yoğun miktarda trafik alanların tercih edebileceği bir reklam türüdür.

✔ InTag – Kişiselleştirilebilir bir reklam türüdür ve içerikle doğru orantılı veya uyumlu anahtar kelimelerle reklam gösterir.

✔ InText – Bu reklam ağının en önemli reklam yöntemidir. İçerikte yer alan kelimelere eklenen reklamlar ufak pencere şeklinde ziyaretçinin karşısına çıkarılır.

✔ InScreen – Ziyaretçiler sayfalar arasında geçiş yaparken karşılarına çıkan ve ekranın bir kısmını kapsayan reklamlardır. En kaliteli reklamlar genelde bu reklam türünde yer alır.

✔ InArticle – Video veya doğal reklam olarak ziyaretçinin karşısına çıkar. Reklamlar ziyaretçinin ilgi alanı ve içerikle uyumlu olacak şekilde gösterilir.

Infolinks Kullanım ve Reklam Uygulama

Infolinks’in kullanımın oldukça kolay olduğunu belirtmiştim. Bir reklam birimi oluşturmak istiyorsanız size sunulan kodu sitenizin HTML dosyasının en alt kısmına eklemelisiniz. Bu kodu ekledikten sonra Infolinks sitenizde reklam göstermeye başlayacaktır. Bu yöntem ilk adımda inText reklamlar için geçerlidir. Dilerseniz inArticle, inFold, inScreen, inFrame ve inTag reklam türlerini de kontrol paneli üzerinden aktif hale getirebilirsiniz.

Infolinks Google AdSense ile uyumlu bir biçimde çalışmaktadır. Bunun anlamı, her iki reklam ağını da aynı anda kullanabilecek olmanızdır. Dikkat etmeniz gereken en önemli nokta Infolinks reklamlarının Google AdSense reklamları gibi gözükmemesini sağlamaktır. Eğer bu tür bir yöntem uygularsanız Google AdSense hesabınızın yasaklanması söz konusu olabilir.

Infolinks mobil sitelere destek sunabilmektedir. Reklam birimleri mobil ile uyumlu olduğu için mobil cihazlardan sitenize bağlanan kişilere reklam gösterme konusunda herhangi bir sıkıntı yaşanmayacaktır. Ayrıca Infolinks’in WordPress sitenizde kullanabileceğiniz bir eklentisi bulunmaktadır.

Infolinks – WordPress Eklentisi

Infolinks Official Plugin adını taşıyan Infolinks WordPress eklentisi sayesinde hesabınızı daha işlevsel bir biçimde kullanabilirsiniz. HTML kodlarına dokunmadan bu reklam ağının sitenizde reklam göstermesini istiyorsanız eklentiyi yükleyerek ayarlarınızı bu eklenti üzerinden yapabilirsiniz.

Infolinks Official Plugin sayfasına giderek eklentiyi hemen indirebilir veya WordPress yönetici paneli üzerinden eklentiyi yükleyebilirsiniz. Oldukça güçlü bir reklam ağı olan Infolinks’in geliştirdiği bu eklentiyi kullanarak hesabınızla daha etkileşimli bir biçimde çalışabilirsiniz.

Infolinks Ödemeler

Infolinks reklam verenlerin ödediği miktardan %70 kesinti yaparak reklam yayınlayan kişiye ödeme yapmaktadır. Örneğin, Ahmet bir reklam veren olsun. Bir tekstil firmasının pazarlama sorumlusu olan Ahmet, Infolinks ile çalışarak bir reklam bütçesi oluşturdu. 1000 tıklama bedeli karşılığında Infolinks’e 100 TL ödedi. Infolinks bu 100 liranın 70 lirasını kendisine 30 lirasını ise reklam yayınlayan kişilere ayırır. Böylece Ahmet’in verdiği reklamın tıklama başı maliyet 0,03 TL olur. Ahmet’in verdiği reklam sitenizde her tıklama aldığında 0,03 TL hesabınıza eklenir.

Infolinks PayPal, Payoneer, Havale ve Western Union ile ödeme yapabilmektedir. Diğer reklam ağları düşünüldüğü zaman standarda yakın ödeme yöntemlerini reklam yayıncısına sunmaktadır. Infolinks’ten ödeme alabilmek için hesabınızda minimum 50$ yer alması gerekir.

50$ ödeme alabilmek için sitenizin yaklaşık olarak 75.000-100.000 arasında bir sayfa görüntülenmesine ve bu görüntülenme düzeyinden azami miktarda tıklama alma performansına ulaşması gerekmektedir. Bu nedenle sitenizin aylık olarak minimum 10.000 sayfa görüntülenmesine sahip olması işinizi kolaylaştırabilir.
Infolinks kurulum kolaylığı, metin içi reklam fırsatı ve 50$ minimum ödeme imkanı sayesinde ön plana çıkan bir reklam ağıdır. Ancak reklam gösterimi konusunda çok başarılı olmadığı için tıklama oranı düzeyinizin düşük olması kaçınılmazdır. Yabancı bir niş siteniz varsa Infolinks kesinlikle işe yarar kazançlar elde etmenizi sağlayabilir fakat Türkçe sitelerde aynı başarı pek söz konusu değildir.

 

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

3 Yorum

  1. Poyraz Sahin dedi ki:

    En kötüsü de acaba türkçe dil desteği mi geldi diye merak etmişken hala bizi sistemlerine dahil etmemeleri oldu.

    Teşekkürler ayrıntılı yazınız için

    1. Timur Demir dedi ki:

      Aslında kullanışlı birçok reklam ağı var. İş Türkiye ve Türkçe olunca maalesef eksik kalıyoruz.

  2. Bizim Türkiye’de reklam gelirleri hâlâ daha istenilen seviyelerde değil maalesef. Her şeyin ucuzuna talip olmamızdan kaynaklanıyor bu da.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.