Inbound Pazarlama Hakkında Bilgiler

Tüketiciler internette gezinmeyi sürdürdükçe, internet pazarlamacılığı gelişimini göstermeye devam ediyor. İnternet üzerinde iki farklı pazarlama tekniği kullanılıyor ancak klasik pazarlama yöntemlerinin etkisi azalırken, müşteriye önem veren türde yeni pazarlama yöntemleri önem kazanmaya devam ediyor.
Inbound pazarlama

Inbound Pazarlama vs. Outbound Pazarlama

Inbound Pazarlama, müşteriye bir ürünü satın aldırmak yerine müşterinin ilgisini kazanmaya çalışmak için gerçekleştirilen bir pazarlama yöntemidir. Klasik pazarlama yöntemlerinde ise ürün veya hizmet müşteriye doğru itilir.

  • İnteraktif ve çift yönlü bir iletişim söz konusudur. Klasik pazarlama yöntemlerinde tek yönlü iletişim vardır.
  • Müşteriler arama motorları, referanslar veya sosyal medya yoluyla size ulaşır. Klasik pazarlama yöntemlerinde ise basın, televizyon ve reklamlar gibi yöntemler kullanılır.
  • Pazarlamacılar değer sunmak isterler. Klasik pazarlama yöntemlerinde ise pazarlamacılar çok az değer sunarlar.
  • Pazarlamacılar müşteriyi eğlendirmek veya eğitmek isterler. Klasik pazarlama yöntemlerinde ise pazarlamacılar nadiren böyle bir amaca sahip olurlar.

Klasik pazarlama yöntemlerinin reddedilmesi tüketicilerin davranışlarının temelinde gerçekleşen değişimlerin bir sonucudur. İnsanlar artık aldıkları bilgiyi kontrol etmek isterler ve aynı zamanda bilgiyi nasıl elde ettiklerine önem verirler. Klasik pazarlama yöntemlerinde ise kontrol firmada olur.

  • İnsanlar artık bir siteyi sevseler bile uygunsuz reklamlar göstermelerinden ötürü bu siteleri bir daha ziyaret etmeyebiliyorlar.
  • İnsanlar artık reklam amacıyla yapılan aramaları açmıyorlar veya numaraları engelleyebiliyorlar.
  • İnsanlar artık televizyon reklamlarını izlemeden geçebiliyorlar.
  • İnsanlar artık e-posta aboneliklerinden çıkabiliyorlar.
  • İnsanlar artık reklam olduğu belli olan e-postaları açmadan silebiliyorlar.

Inbound pazarlama müşteriler tarafından bulunmaya odaklı bir yöntemdir. Geliştirilen stratejilerde hedef tüketicinin ilgisini çekmek ve onların güvenini kazanmaktır. En etkili Inbound pazarlama taktikleri sosyal medya ve içerik pazarlamacılığı gerçekleştirmektir.

İçerik pazarlamacılığı metinler, e-kitaplar, podcast yayınları, bloglar, videolar ve infografik tarzı içeriklerden oluşur. İlgi çekici, kullanışlı ve öğretici içerikler sosyal medya aracılığıyla paylaşıldıkça kullanışlılık oranı artış gösterir. Sosyal medyada paylaşılan içeriklerin dolaylı olarak erişim ağı genişler. Sitenin içeriği link olarak paylaşıldıkça, sitenin arama motorlarında bulunabilirliği daha kolay olur. Bu sayede sitenin arama motorlarında sıralaması yükselir ve daha fazla trafik sağlanabilir. Sonuç olarak potansiyel satış ve satış rakamları artış gösterir.

Bu sirkülasyonu göz önünde bulunduran firmalar bütçelerini Inbound pazarlama yöntemine uygun hale getirmek için uğraşırlar ve pazarlama yöntemlerinden maksimum verim almak isterler.

  • Yatırımlar artış gösteriyor.
  • Ortalama bütçeler yükseltiliyor.
  • Facebook önemli olarak görülüyor.
  • Blog önemli olarak görülüyor.

Inbound pazarlama yöntemlerinin en büyük avantajı yatırım getirisinin yüksek olmasını sağlamasıdır. Klasik pazarlama yöntemleriyle karşılaştırıldığı zaman Inbound pazarlama yöntemlerinin daha ucuz olduğu görülmektedir. Dolaylı yoldan yani satış üzerinden kazanç yerine doğrudan kazanç söz konusu olmaktadır.

İnternet geliştikçe pazarlama ve pazarlama kanalları değişim göstermeyi sürdürecektir. Artık rahatsız edici reklamlarla dolu pazarlama yöntemleri rafa kaldırılmalıdır. Değer katan ve müşterinin sadakatini kazanan yöntemler ön plana çıkmalıdır.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.