İçeriklerle Kitlenizi Nasıl Etkilersiniz?

İçerik üretmek size kolay gözükebilir. Hepimiz bir çırpıda çok fazla içerik üretmeye çalışabiliriz. Bunu kendinizi test etmek için ortaya koyabilirsiniz veya daha farklı adımlar atabilirsiniz. Çok içerik üretmeniz çok iyi olduğunuz anlamına gelmez. Çok iyi olduğunuzu ortaya koyan tek konu içeriklerle kitlenizi etkileme becerinizdir. Bu durum düşünüldüğü kadar kolay değildir.

İçerik oluşturmanın temel amacı hedef kitleyle etkileşim halinde bulunmak ve onlarla olan ilişkinizi güçlendirmektir. Araştırmaya ve yazmaya çok fazla vakit ayırmanız durumunda beklentileriniz yüksek olur. Bu beklentiler istediğiniz düzeyde olmazsa moraliniz bozulabilir veya istemsiz olarak mutsuz olabilirsiniz.

ilgi cekici iceriklerle kitlenizi etkilemek

Bunlar sizi etkileyecek meseleler olsa bile ortada ciddi bir soru vardır. İçerikler, içerik planınız, içerik kampanyanız hatta içerik stratejiniz beklentilerinizi karşılamıyorsa ne yapmalısınız? Bu soruya cevap verebilmek demek yolunuza devam edebileceğiniz anlamına gelir. Ancak cevap veremezseniz olduğunuz yere çakılı kalırsınız.

Duygular, duygular ve duygular…

Kendinizi ne kadar zorlarsanız zorlayın duygularınız karar verme konusunda ve tecrübeleriniz konusunda sizi etkileyecektir. Bir korkuya sahip olduğumuz zaman ondan kurtulamayız ve kısa sürede onu takıntıya dönüştürebiliriz. Bir şeylerden aşırı mutluluk duyuyorsak sürekli olarak bunu yapmaya çalışırız. İnsanların büyük bir kısmı bu şekilde hareket eder. Tersini düşünmek doğru olmayacaktır.

Bizi etki atlında tutan duygular kısa sürede düşüncelerimizi etkilerler. Mantıklı kararlar vermeye çalışsak bir problem ortadadır ve duygusal açıdan kendimizi nötr hale dönüştürmeyi başaramadığımız sürece etki altında kalmaya devam edebiliriz. Duyguları nötr hale dönüştürdüğümüz zaman ise en doğru kararları almaya yönelebiliriz.

Duygular başlangıcı yapar. Hafızamız devamını getirir. Hisler davranışlarımızı etkiler. Bu üç durum hemen hemen her insanda ortaya çıkabilir çünkü insanın doğası böyledir. Hedef kitleniz ile etkileşim kurmak istiyorsanız öncelikle onlarla duygusal bir bağ kurmanız gerekir. Duyguları geri plana attığınız zaman etkileşimi ve çekiciliği tamamen devre dışı bırakmış olursunuz. Sonuç olarak elinize başarı değil, başarısızlık geçer.

Oluşturduğunuz içeriklerle mutlaka hedef kitlenizi içeriğin duygusal etkisine çekmeye çalışmanız gerekir. Bu anlamda ilgi çekicilik yani içeriğin duygusal anlamda merak uyandırması hedef kitleniz üzerinden istediğiniz cevabı alabilmeniz anlamına gelir.

Tam olarak insanları etkilemek için neler yapabiliriz? İçeriklerde nelere yer vermemiz gerekir? Nasıl bir yazı stili ortaya koymalıyız? Bunlar kafanızda dolanan sorulardan bazılarıdır ve eminim bunlardan daha fazlasını düşünüyor olabilirsiniz. Ben birkaç tanesini cevaplamaya çalışarak size yardımcı olmaya çalışacağım.

İlgi Odaklarına Ulaşım

Her metin yazarının bir yeteneği vardır. Bu yetenek onun yazma stiliyle tamamen iç içedir. Bazısı basit bir hikayeyi mükemmel derecede ilgi çekici kılabilir. Bazısı çok zor anlaşılan bir konuyu en basit haliyle size anlatabilir. Bazısı ise çözüm bulamadığınız konuda size en pratik yöntemi sunacak kadar bilgilidir. Yazarlar farklıdır. Her yazarın kendine has bir üslubu ve tarzı vardır.

Başka siteler veya kişiler için yazıyorsanız, yazarken kendi kendinizi sabote etmelisiniz. Çünkü kendiniz ve hedef kitleniz için yazdığınız gibi onlar için yazamazsınız. Okuyucular akıllı ve zekidir. Okudukları yazının tadını bir başka yerden aldıklarını kolayca hatırlayabilirler.

Yazarlığınızı her ne şekilde sürdürüyorsanız sürdürün mutlaka unutmamanız gereken durum ilgi çekicilik ve kitle arasındaki bağlantıyı oluşturmaktır. Bunun için yapmanız gereken işe yarar bir şablon oluşturmak ve buna bağlı kalmaktır. Yazıyı yazmaya başlarken soruyla başlayıp merak uyandırabilirsiniz. Ardından hikayelere ve kurgusal anlatıma başvurarak okuyucunun memnuniyet durumunu yükseltebilirsiniz. Ardından konuyla ilgili bulgularınızı ortaya koyarak güven oluşturabilirsiniz.

OkumalısınMetin Yazarlığında Etkili Teknikler

Bu üç adımlı şablon dahi hedef kitle ile etkileşiminizi sıkı tutmanız açısından yeterli olacaktır. Bu nedenle birçok noktada ana başlık ve ilk paragrafın çok büyük bir öneme sahip olduğu ifade edilir. İçerik oluşturma konusunda kabiliyetli olan kim varsa bu iki unsurun önemine vurgu yapacaktır.

Duygu ve Problem Eşleştirmesi

İnsanlar problemlerden hoşlanmazlar. Problemler stres, sinir ve bir anlamda tedirginlik anlamına gelir. İçerik üreten yazarlar olarak problemler ise bizim için velinimet anlamına gelir. Çünkü olası problemlere çözümler üreterek insanları etkileyebilme olasılığımız vardır.

Zor olan kısım probleme çözüm bulmak değildir. Zor olan kısım probleme neden olan duygusal durumun yakalanmasıdır. Bunun için insanları anlamalısınız. İnsanların neyi istediğini ve neye yöneldiğini tahmin edebilmelisiniz. İnsanların duygusal anlamda neyi beklediklerini iyi düşünmelisiniz.

Bir problemin ortaya çıkmasını sağlayan neden dalgınlık olabilir. Dalgınlık zaman içerisinde üzüntüye dönüşür. Üzüntü ise keder ile sonuçlanır. Bu örneklemeden anlayabileceğiniz gibi keder kendi başına ortaya çıkmaz. Öncesinde üzüntü vardır ve onun öncesinde dalıp dalıp gitmeler yer alır. Dikkat dağınıklığı ve dalgınlığı bir arada yaşarsanız hoşnutsuzluk, itiraz etme ve reddetme gibi sonuçlarla karşılaşabilirsiniz.

Bir şeyi beğenmek isterseniz önce onu kabul etmeli ve ardından ona güvenmelisiniz. Kabul etme ve güven olmadığı sürece bir şeyi beğenmek söz konusu olmayacaktır. Bu sebepten ötürü nice pazarlama çalışmalarının merkezinde insanların güvenini kazanmak yer almaktadır. Önce sunulan hizmetin insanların ihtiyaçlarını karşılaması, ardından sunulan hizmetin kullanışlı olması gerekir. İnsanlar ancak bu şekilde size güvenebilir.

İçerik açısından bakacak olursanız öncelikle insanların ihtiyaçlarına yani “arama sorgularına” karşılık verebilmelisiniz. Daha sonra ise insanların sitenizde buldukları içerikleri “kullanışlı bulmaları” gerekir. Bu iki adım tamamlandığı zaman ortaya beğenme ve kabul etme çıkar. Bunun sonucunda ise söz konusu insanlar sadık okuyucuya veya düzenli okuyucuya dönüşürler.

Problem ve Çözüm Eşleştirmesi

İnsanlar karşılarına çıkan problemle ilgili yaşadıkları sıkıntıları kısa sürede tedirginliğe ve endişeye dönüştürürler. Bu probleme uygun çözümü bulana kadar endişe ve tedirginlik ortadan kalkmaz. Bu nedenle oluşturulan içeriklerin insanların problemlerine çözüm üretebilmesi gerekir. Eğer ortaya bir çözüm koyamazsanız oluşturduğunuz ilgi çekicilik kısa sürede ortadan kalkacaktır.

Ortaya koyduğunuz fikirler, düşünceler veya yöntemler bir problemin çözümü konusunda insanlara yardımcı olmuyorsa oluşturduğunuz içeriğin insanlar açısından bir değeri olmayacaktır. Bu değersizlik durumunda ise bir yazar olarak beklentileriniz karşılanamaz çünkü insanları duygusal anlamda etkileme konusunda başarısız olmuşsunuzdur.

Etkileşim ve Sonraki Adım

Hedef kitlenizin ilgisini çekmeyi başardıktan sonra bir sonraki etkileşim adımlarının ortaya çıktığını görebilirsiniz. İnsanlar yazılarınızı paylaşırlar, yorum yaparlar, beğenirler ve sizi sosyal medyada takip etmeye başlarlar. Bunu kitlenize yeni katılmış birisinden isteyemezsiniz. Bunun sebebi söz konusu kişilerin sizinle yeni tanışıyor olmasıdır.

Hedef kitlenize yeni katılan kişiler yazınızı paylaşma, yazıya yorum yapma, yazıyı beğenme gibi adımları atmazlar. Çünkü onlar sizi yeni yeni tanımaya başlarlar. Bunu sadece sadık okuyucular gerçekleştirirler. Onlar sizin onlara değer katma konusunda çabanızı karşılıksız bırakmazlar.

Bu gerçekleri göz önünde bulundurarak oluşturduğunuz her içerikte mutlaka bir sonraki adımı düşünüyor olmalısınız. Oluşturduğunuz içeriklerin bir sonraki adımı “etkileşim” veya “ilgi çekmek” olamaz. Başlangıçta insanlara değer katmayı düşünmelisiniz. Bu onlara istedikleri bilgiyi sunmak için gereklidir ama son aşamada elde etmek istediğiniz dönüşümü düşünmek zorundasınız.

Sizin için oluşturulan içerik dönüşümü sağlayan en önemli adımdır. Bunun için içeriğin hem insanların sorunlarına cevap verebildiğinden hem de onları dönüşüm konusunda ikna edici derecede etkileyici olduğundan emin olmalısınız.

Örnekleme ve Hikayeleştirme

Son adımda size örneklerden ve hikayelerden bahsedeceğim. Bir yazıda ortaya koyduğunuz fikri desteklemek için bir takım unsurlara ihtiyacınız olacaktır. Bunlar tahmin edebileceğiniz gibi değindiğiniz kaynaklar veya araştırmalar olabilir. Fakat bunlar tek başına yeterli değildir.

Örnekleri güçlü hale dönüştürmelisiniz. Bunun için örnekleri hikayeleştirme yoluna gitmelisiniz. Bu bir anlamda sizi zorlayacaktır fakat doğru bir biçimde uygulandığında maksimum sonuçlar elde edebilmeniz anlamına gelecektir. İnsanlar hikayelerden hoşlanırlar. Gerçek veya kurgu fark etmeksizin insanlar bunları okumayı severler.

Ortaya koyduğunuz bilgileri hikaye biçiminde anlatmaya çalışırsanız sizin için sonuç hüsran olabilir. Hikaye biçimde anlatmanız gereken belirli noktalarda yer vereceğiniz örneklerdir. Bu konuda bir ayrım yapmayı ihmal etmemelisiniz.

İlgi çekici bir içerik oluşturmak o içeriği okuyacak kişiyi duygusal anlamda etkilemeniz anlamına gelmektedir. Yukarıda bahsettiğim adımları takip ederek arzu ettiğiniz ilgi çekici içeriği oluşturabilirsiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.