İçerik Yazarlarının Sahip Olması Gereken 5 Kabiliyet

İyi içeriklerin iyi sonuçlar getirdiği artık bir sır değil. Böylesi bir durumda herkes blog adresinde veya ticari sitesinde iyi içerikler üretmeye çalışır. Bazısı başarılı olabilirken bazısı pek başarılı olamaz. Başarılı olanların sahip olduğu belirli kabiliyetler vardır. Bu kabiliyetler sayesinde diğer yazarlardan farklı olup içeriklerinin kaliteli olmasını sağlamayı başarırlar. İşin garip tarafı artık herkes birazcık ucundan bile olsa yazardır. Bir düşünün, blog adresi açtığınız zaman yazıları kim yazacak? Elbette siz yazacaksınız ve artık amatör veya profesyonel bir şekilde yazar olmuş durumdasınız. İçerik yazarlığına ilk adımı attıktan sonra kendinizi geliştirmeniz gerekir. Bu açıdan en büyük yardımcınız araştırmak ve yazmak olacaktır.

İçerik Yazarlarının Kaliteli Olmasını Sağlayan 5 Önemli Kabiliyet

Bir içerik yazarını diğerlerinden farklı kılan en önemli özellik neden yazdığını bilmesidir. Herkes çok iyi yazar olabilir ama içerik yazarı olmak farklı bir şeydir. Siteler için içerik üretmek isteyen kişinin neden yazdığını ve nasıl yazacağını bilmesi şarttır.

Okumadan Geçme:  Kalıcı İçerik Nasıl Yazılır?

1. En İyi Yöntemleri Bilmek

İlk madde tahmin edebileceğiniz gibi basit bir madde. Bir içerik yazarı, yazma konusunda en iyi yöntemleri bilmeli ve bunları kullanabilmelidir. Bu yöntemlerin başında devam eden cümleler kurabilmek gelmektedir. Yazdığınız her cümle paragrafın son cümlesine gelene devam eden cümlelerden oluşmalıdır. Örneğin, paragrafın giriş cümlesini yazdıktan sonra ikinci cümlede kullandığınız dil üçüncü cümlede yazılanı merak ettirmelidir.

Diğer önemli yöntem ise kısa paragraflar oluşturabilmektir. Burada yazdıklarıma iyi bakın, aslında hepsini tek bir paragraf bile yapabilirsiniz. Ancak kim okur? Hangi insan mobil ekranda akıp giden kocaman bir metin blokunu okumayı kabul eder? Hangi insan hiç durmadan birbirini kovalayan cümleleri soluksuz okumaya katlanabilir? Kimse katlanamaz. Bu durumda kaliteli içerik oluşturmak isteyenlerin kısa paragraflarla aralarını iyi tutmaları gerekir.

2. Hikaye Anlatabilmek

“Ali topu at. Ayşe topu tut.” size bunlar bir şeyler hatırlatıyor mu? Aslında bunlar içerik yazarlığının ilk adımlarıdır. Ali topu at yazarken kafamızda top atan bir çocuk canlandırmış oluruz. Ayşe topu tutarken yine kafamızda top tutan bir çocuk canlandırırız. Bu bir hikaye anlatmaktır. Basittir ama öğretici olma konusunda etkilidir.

Hikaye anlatabilmek için yazarken kişisel katkılar yapmalısınız. Yazdıklarınızı bir insanın okuyacağını kabul etmelisiniz. Onlara standart yazı diliyle hitap etmek etkinliğinizi bitirecektir. Bilimsel dil, bilimsel çalışmalara özgüdür. Siz burada yazdığınız yazıyı beğendirmek zorundasınız ve insanlar yazarın kendisinden bir şeyler gördüklerinde o yazıları daha fazla beğenirler.

İşin sırrı bu kadar değildir. İyi bir anlatıcı olmak için iyi bir okuyucu olmanız gerekir. Kelimelerle aranız iyi olmalı, onları sevmelisiniz, onlara saygı duymalısınız. Sizin için üretim maddesi kelimelerdir. Onlara ne kadar alışkın biriyseniz anlatım gücünüz bir o kadar yüksek olacaktır.

Okumadan Geçme:  İçerik Hazırlayarak Para Kazanmak

3. Araştırmacı Olabilmek

İçerik yazarı olmak istiyorsanız iyi bir araştırmacı olmak zorundasınız. İyi bir araştırmacı olmayan kişi hiçbir şekilde iyi bir yazar olamaz. İnsanların bilgi bekledikleri alanda onlara bilgi sunabilmek için araştırmalı, okumalı ve öğrenmelisiniz. Aksi taktirde yazılarınızı yazabileceğiniz bilgilere sahip olmadan sürekli aynı şeyleri anlatırsınız.

Blog adresiniz için sürekli bir şeyler yazmak önemlidir. Yeni şeyler yayınlamak okuyucuları mutlu eder ve onların beklentilerini yükseltir. Fakat sırf yazı yayınlamak için yayınlamak ise onların memnuniyetsiz olmasına neden olur. Bunun bilincinde bir yazar olduğunuz sürece mevcut okuyucuları mutlu edebilirsiniz.

Size ufak bir sır vereyim. Kısa yazıların yazılması, okunması ve yayına hazırlanması kolaydır. Ama… İnsanlar uzun yazıları daha detaylı bulurlar, onları okumaktan daha fazla keyif alırlar ve onları daha çok paylaşırlar. Bu durumu avantaja çevirmek için öncelikle bir sonraki maddeyi okumalısınız.

4. Hedef Kitleyi Tanımak

Basit bir soru soracağım. Lütfen okumaya devam etmeden önce cevaplayın. “Kimin için yazıyorsunuz?”, soruya aşağıdaki cevaplardan hangisini verdiğinizi bilmek istiyorum. Lütfen mümkünse yorum yaparak bu soruya hangi cevabı verdiğinizi bana ulaştırın.

  • Herkese hitap eden bir yazarım. Herkes için yazıyorum. Herkes benim yazdıklarımı okuyabilir.
  • Moda alanında hizmet vermekteyim. Hedef kitlem modayla ilgilenen kişiler. Yazdıklarımı herkes okuyabilir ama sadece modayla ilgilenenler anlayabilir.

İki farklı cevaptan hangisini seçtiğiniz oldukça önemlidir. Çünkü kaliteli bir yazarın her koşulda vereceği cevap ikinci maddede gizlidir. Herkes için yazamazsınız çünkü hedef kitleniz Türkçe bilen herkes olamaz. Kaliteli bir yazarın deneyimli olmasını sağlayan kime yazdığını ve neden yazdığını bilmesidir.

Basketbol seven birisine Barbara Palvin hakkında bilgiler verdiğinizi bir hayal edin. Futbol seven birisine bir aile dizisi olan Seksenler ile ilgili bilgi verdiğinizi düşünün. Örnekler çoğaltılabilir. Herkes, Barbara Palvin için güzel bir kadın diyebilir ama herkes onun Macaristanlı olduğuna, 1993 yılında doğduğuna, gözlerinin kahverengi olduğuna veya katıldığı moda şovlarının neler olduğuna ilgi duymayabilir.

5. SEO Hakkında Temel Bilgilere Sahip Olmak

Artık olmazsa olmaz bir beceridir. En az Jack London veya Sait Faik Abasıyanık kadar iyi hikaye anlatıyor olabilirsiniz ama bunlar yazdıklarınızın bulunması için yeterli değildir. Yazdıklarınızın bulunmasını istiyorsanız arama motoru optimizasyonu konusunda temel bilgilere sahip olmalısınız.

Yazıyı yazarken hangi anahtar kelimeye odaklanmak gerektiğini bilmek, başlık ve alt başlık gibi alanları iyi derecede kullanmak, meta açıklama kısmını yazabilecek kadar vurucu cümleler kurabilecek, içerikte yer alacak görselleri göz alıcı olacak bir biçimde seçmek veya düzenlemek gibi SEO çalışmaları hakkında temel bilgilere sahip olmalısınız.

Bu konuda yapılan en büyük hata tamamen SEO odaklı olmaya çalışarak insanlar için içerik üretildiğini unutmaktır. Bu hataya kaliteli yazarlar düşmezler. Onlar her zaman insanlar için yazdıklarının bilincindedirler.

Okumadan Geçme:  SEO Nedir? WordPress SEO Nasıl Yapılır?

Bir içerik yazarından beklenen çok fazla şey vardır. Bu bir gerçek ve bunu inkar etmek doğru değil. Yazmak zorundasınız, yazdığınızı okutmak zorundasınız, okuttuğunuz içeriği beğendirmek zorundasınız. Bu böyle uzar gider. Bir içerik yazarı olmak istiyorsanız donanımlı olmanız gerekir. Eklemek istediğiniz bir şeyler olduğuna inanıyor musunuz? Öyleyse durmayın hemen yorum yapıp yazının geliştirilmesine yardımcı olun.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.