İçerik Pazarlamanın Temelleri: Hedef ve Kitle

İçerik pazarlamanın temelleri hedef ve kitle olgularından oluşur. Bu olgular oluşturulacak stratejiler konusunda farklı yaklaşımlar sunmaktadır.

İçerik pazarlama konusunda yeni yeni bilgiler edinmeye başlayan kişilerin en çok merak ettikleri şeylerden birisi nereden başlanması gerektiğidir. Siz içerik pazarlama konusunda henüz yeni biriyseniz ve bu konuda bilgiler edinmeye çalışıyorsanız aynı soruyla karşılaşırsınız.

Aslında başlangıcı karar verip bu işe koyulmayla yapmış olsanız bile içerik pazarlama alanında doğru adımlar atmak için içerik pazarlamanın temelleri konusunda mutlaka bilgi sahibi olmalısınız.

İçerik pazarlamanın temelleri bu alanda çok sık duyabileceğiniz iki farklı olguya dayanmaktadır. Bu olgulardan birisi “hedef”, diğeri ise “kitle” olarak isimlendirilir ve her iki olgu işiniz, firmanız veya stratejiniz konusunda farklı yaklaşımlar sunmaktadır.

İçerik Pazarlama Temel Unsur: Hedef

Hedef veya hedefler içerik pazarlama stratejiniz kapsamında oluşturacağınız içeriklerin belirlenmesi konusunda kilit nokta konumundadır. Her şey, içeriğin işinizi veya firmanızı nasıl destekleyeceğini düşünmeniz ile başlar ve gelişir.

Oluşturulan içerikler işinizi nasıl destekleyecek? Bu soru içerikleri nasıl kullanacağınız ile ilgilidir. Diğer bir tabir ile içerik pazarlama stratejisi oluştururken hedeflerinizi anlamak manasına gelmektedir. Genel olarak birden fazla hedef belirlenebilecek olsa bile tavsiye edilen tutum, her bir hedefi ayrı ayrı düşünmektir.

Marka bilinirliğini arttırmak bir hedeftir. İçerik pazarlama stratejisini bunun için tercih edecekseniz içerikler mutlaka bu hedefi desteklemelidir. Benzer şekilde hedefiniz marka bilinirliğini arttırmaktan ziyade diğer pazarlama yöntemleri için e-posta listesi oluşturmak olabilir. Bu durumda içerik pazarlama stratejisine yaklaşımınız farklı olmalıdır.

Bunların yanında içerik pazarlama stratejisini firmanızın sitesine gelen ziyaretçileri potansiyel müşterilere dönüştürmek için gerçekleştirebilecek olabilirsiniz. Bu durumda stratejik yaklaşımınız yine farklılık gösterecektir. Nitekim, yeni ziyaretçileri potansiyel müşterilere dönüştürmek yerine eski müşterileri tekrar kazanmak istiyorsanız stratejilerinizi bu yönde planlamanız gerekir.

Toparlayacak olursak; içerik pazarlama stratejinizi oluşturmadan önce ilk olarak işinizin veya firmanızın hedeflerini belirlemeli ve ardından oluşturulan içeriklerin bu hedefleri ne şekilde destekleyeceğini ortaya koymalısınız.

İçerik Pazarlama Temel Unsur: Kitle

Firmalar mutlaka bir misyona sahip olurlar. Misyon, firmaların varoluş nedenini açıklayan bir tür bildiridir. Firmalar mutlaka dile getirdikleri misyon ile uyumlu hareket etmelidirler. Misyon oluşturulurken ise hedef topluluk yani “kitle” merkeze alınmalıdır. Kitlenin merkeze alınmasının nedeni ise içerik oluşturma stratejisinin niteliğiyle ilgilidir.

 

İçerik pazarlama stratejisinin hedefinde yer alan kişiler sizin çekirdek kitlenizi oluşturur. Daha basit bir şekilde anlatmak gerekirse içerikler aracılığıyla ulaşacağınız kişiler sizin için çekirdek kitledir ve bu birinci niteliksel unsurdur. İçerikler aracılılığıyla çekirdek kitleye sunacağınız bilgiler ikinci niteliksel unsurdur. Üçüncü niteliksel unsur ise kitleden beklentilerinizdir. Kitleden beklentileriniz içerikten yararlandıktan sonra onlardan yapmak istediğiniz şeylerdir. E-posta aboneliği, içeriği paylaşmak, yorum yapmak, bir şeyler satın almak vb. durumlar bu beklentilerin içerisinde yer alır.

Misyonunuzu oluştururken merkeze alacağınız hedef kitle konusunda ise seçici davranmalısınız. Hedef olarak herkesi seçerseniz bu durumda oluşturacağınız stratejiler başlangıçtan itibaren hatalı olacaktır. Seçici davranmalı ve kitle konusunda sınırlarınızı belirlemelisiniz.

Hedef ve kitle içerik pazarlamaya başlangıç için düşünmeniz gereken temel unsurlardır. Hedef, firmanızın hedefleri kapsamında içeriğin sunacağı desteği ele alır. Kitle ise firmanın misyonu kapsamında hitap edilecek topluluktur. Bu iki temel unsur bu şekilde özetlenebilir.

İçerik pazarlamaya başlangıç aşamasında hedef ve kitle denklemi konusunda siz ne düşünüyorsunuz? Sizce daha farklı nelerden söz edilebilir? Düşüncelerinizi dile getirmek için yorum yapabilirsiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Etiketler:

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.