İçerik Pazarlamada SEO: Temel Nitelikler

İçerik pazarlamada SEO, içeriklere daha fazla değer kazandırmak ve içerikleri kitlelere daha kaliteli bir biçimde ulaştırmak için önemlidir.

İçerik pazarlama sadece içerik üretmek ve bunun üzerine planlar veya stratejiler geliştirmek değildir. İçerik pazarlama stratejinizi bu düşünce etrafında şekillendirmeniz halinde başlangıç aşamasından itibaren büyük bir hataya düşmüş olursunuz. Çünkü, oluşturacağınız strateji ve gerçekleştireceğiniz çalışmalar bu düşünce etrafında şekilleniyorsa başarıya ulaşmanız pek mümkün değildir.

İçerik pazarlama stratejinizin başarıya ulaşmasını istiyorsanız belirli önemli noktalara iyileştirici dokunuşlar yapmanız gerekmektedir. Bu sihirli dokunuşlar içeriğin daha iyi tanıtılmasıyla ilgilidir ancak bu sefer hedefinizde sadece kitle değil, aynı zamanda arama motorları olacaktır.

Bu yazıda neler var?

İçerik Pazarlamada SEO

Üretilen içeriğin arama motorları için daha okunabilir veya daha kolay bulunabilir hale dönüştürülmesi çalışmalarına arama motoru optimizasyonu veya bilinen kısa adıyla SEO denmektedir. SEO kapsamında içerik pazarlamayı ilgilendiren durum ise yapılacak optimizasyon çalışmalarının içeriğe biraz daha fazla lezzet katmasıdır.

İçerik pazarlama içerisinde birçok ayrı plan ve strateji gibi SEO çalışmaları da içerik pazarlama ile birlikte değerlendirildiğinde etkisini göstermektedir. Fakat diğer çalışmaların aksine SEO çalışmalarını özel kılan bir durum vardır. SEO çalışmaları bir zorunluluk değildir ve çalışmaların iyi bir biçimde okunması gerekmektedir.

icerik pazarlamada seo temel nitelikler

İçeriği oluştururken SEO için içeriği gözden geçirmenin herhangi bir dezavantajı yoktur. SEO size çalışmalar kapsamında daha fazla erişim olanağı sunacaktır. Nitekim, çalışmaların getireceği bu tür bir faydaya körü körüne bağlı kalmamak gerekir. İçeriği oluştururken önceliğiniz daima kitle olmalıdır. Eğer elde edilen verileri yanlış okursanız başarıya ulaşacak bir stratejiyi yarı yolda terk etmiş olursunuz. Hedefiniz daima kitle olmalıdır, hedefiniz daima kitlenin aklındaki sorulara cevap verebilmek olmalıdır.

Verilerden söz etmişken SEO çalışmalarının bütünün bir parçası olduğu dile getirilmelidir. Verilerin sonucunda trafik aldığınız kaynakları önem veya değer durumlarına göre sıraladığınız zaman aslında SEO çalışmalarını yoğunlaştırmanız gereken alanları ortaya çıkarmış olursunuz.

SEO çalışmalarınızı yoğunlaştırmanız gereken alanları belirlerken eğer mümkün ise kendinize ek bir kanal oluşturmaya çalışmalısınız. Arama motorları sizin için süreklilik sunan kaynaklardır. Bunlar birincil kaynaklar olarak daima hesaba katılmalıdır. Ancak ikincil kaynaklar açısından elinizde Facebook üzerinden gelen trafikler varsa SEO çalışmalarınızı sosyal medya çalışmalarınıza dahil etmeyi düşünebilir ve eğer mümkünse kendinize farklı bir kaynak daha oluşturmaya çalışabilirsiniz.

Peki bu neden önemlidir? Arama motorları algoritma değişikliğine gittikleri zaman sitenizin trafik rakamlarında dengesizlikler yaşanabilir. Aynı şey Facebook üzerinden gelen trafik için geçerlidir. Facebook sizin için daimi veya tutarlı olarak sayılabilecek trafikler sunmayabilir. Bu durumda elinizde size trafik sağlayabilecek ek kanallar sayesinde varlığınızı sürdürebilirsiniz.

Kısacası, organik arama üzerinden gelecek trafik önemlidir ancak e-posta üzerinden gelen trafik, diğer sitelerden gelecek uygun yönlendirilmiş trafik, sosyal medya üzerinden gelen trafik gibi farklı trafik alanları önem arz etmektedir.

SEO çalışmaları sosyal ağlardan gelen sinyallerden etkilenmektedir. Önceden bu etki çok daha düşük seviyelerdeydi ancak arama motorlarında gerçekleştirilen algoritma güncellemeleriyle sosyal sinyaller her geçen gün daha fazla önem kazanmaya başladığını söylemek mümkün. Bu nedenle sosyal ağlarda yer alacak olumlu yöndeki varlığınızın başarınızı etkileyeceğini unutmamalısınız.

SEO çalışmalarının sonuçları uzun vadeli olacaktır. Tıpkı içerik pazarlamada olduğu gibi optimizasyonun faydaları da uzun vadede elde edileceğinden sabırlı olmak gerekir. Bununla birlikte elde edilen faydaların daha uzun süre etki göstereceği bilinmelidir.

Anahtar kelime SEO içerisinde yer alan önemli bir unsurdur ve içerik pazarlama açısından da önemlidir. İçerik oluştururken kitlenin beklentilerini karşılamak, onların aklında bulunan sorulara cevap verebilmek ve bu kapsamda araştırmalar yapmak gerekmektedir. Bir içerik oluşturmak istiyorsanız konuyla ilgili anahtar kelimeleri iyi araştırmalısınız ve bu anahtar kelimeleri oluşturacağınız içerik içerisinde kullanmaya özen göstermelisiniz.

SEO sadece bunlardan oluşan bir çalışmalar bütünü değildir. Çok daha teknik, detaylı ve kapsamlı nitelikler vardır ancak içerik pazarlamada SEO açısından bu nitelikler bilinmesi önemlidir. Temel hedef ise daima içeriği kullanıcıya ulaştırmak olmalıdır.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.