İçerik Pazarlama Stratejisinin Geliştirilmesi

İçerik pazarlama konusunda başarılı olmak istiyorsanız firma, işletme veya iş özelinde kitle merkezli bir içerik pazarlama stratejisi geliştirmelisiniz.

İçerik pazarlamanın hedef ve kitleden oluşan temellerini öğrenmek size başlangıç için gerekli olan bilgiyi sunar ve size başlamak için bir ivme kazandırır. İçerik pazarlamanın temelleri sadece size başlangıç için gerekli bilgiyi sunar ve geri kalanını size bırakır.

icerik pazarlama stratejisinin gelisitirilmesi

İçerik pazarlama stratejisinin geliştirilmesi konusunda kişilerin genellikle yaptıkları basit bir hata bulunmaktadır. Stratejiler oluşturulurken çalışılacak ekipten fikir almak veya daha uzman kişilerden bilgiler almak doğaldır. Fakat stratejiyi geliştirecek olan kişiler öğrendiklerini stratejiye dönüştürme konusunda sözlü anlatımlardan istifade ederler. Bu bir bakıma bir eksikliktir çünkü stratejinin söz ile sınırlı kalması onun etkinliğini ve verimliliğini azaltabilecek bir unsurdur.

İçerik pazarlama stratejisini yazıya aktardığınız zaman etkinliğin yanında birçok farklı avantajlardan yararlanabilirsiniz. İçerik pazarlama içerisinde yer alan unsurları uygulama konusunda daha rahat hareket edebilir ve daha emin adımlar atarsınız. İçerik pazarlamada kullanacağınız taktikleri ve sosyal medya kanallarını daha etkin bir biçimde kullanabilirsiniz.

İçerik pazarlama stratejisinin yazıya aktarılması halinde elde edilebilecek çok daha fazla fayda vardır ama yukarıda belirttiklerim en önemlilerinden bazılarıdır. İster yazıya aktarın isterseniz sözlü olarak stratejiyi geliştirmeye çalışın mutlaka göz önünde bulundurmanız gereken bazı önemli hususlar vardır.

İçerik Pazarlama Stratejisinin Geliştirilmesi: Nelere Dikkat Edilmeli?

İçerik pazarlama stratejisi geliştirirken bir şablonu takip edemezsiniz. Bunun sebebi oluşturulacak stratejinin firmaya, işletmeye veya işe göre eşsiz olmasının gerekliliğidir. İçerik pazarlama stratejisi söz konusu firmanın gereksinimleri ve ihtiyaçları düşünülerek oluşturulmalıdır. Her firmanın bakış açısı birbirinden farklı olacağından sabit bir süreci takip etmek mümkün değildir.

icerik pazarlama stratejisi ve gelistirilmesi

İçerik pazarlama stratejisi geliştirilirken, strateji içerisinde nelerin yer alacağını belirlemek en önemli adımlardan bir tanesidir. Burada basit bir şekilde firmanın kendi ihtiyaçları doğrultusunda bir takım ufak planlar oluşturulmalıdır. Bu planlar arasından en önemlileri için şunlardan söz edilebilir:

  • Yenilik için iş planı: Firma veya işletme, içerik pazarlama gibi yeni şeyleri daha önce kullanmamış olabilir. Bu tip bir durumda yenilik için bir iş planı oluşturulmalıdır. Yenilik daha önce yapılmamış bir şeyi yapmaya çalışmaktır. Bu nedenle bir yatırım getirisinden, en azından garanti bir yatırım getirisinden söz etmek mümkün olmayacaktır. Firmada veya iş içerisinde sizden başka söz sahibi olan kişiler varsa onlara bu durumu anlatmak için bir iş planı oluşturmalı ve herkesin beklentisini aynı tabanda buluşturmaya çalışmalısınız.
  • İçerik pazarlama planı: Yenilik için iş planının ardından içerik pazarlama için bir plan ortaya koymalısınız. Elinizde geliştirilmiş bir strateji olabilir ancak bunu planlı bir şekilde uygulamanız gerekmektedir.
  • Kişiselleştirme: İçerik pazarlama planı kapsamında etkin rol oynayacak ekip çalışanları mutlaka alıcı konumundaki kişilere yönelik bir kişiselleştirme yapmalıdırlar. İçerikler oluşturulurken onların aklındaki sorulara cevap verebilmek ve onların ihtiyaç duyduğu bilgileri sunabilmek merkezde yer almalıdır.
  • Marka hikayesinin anlatılması: Bu adım markanın kullanıcıya tanıtılması ve onun önüne sunulması için önemlidir. Temelde markayı kullanıcıya tanıtırken ne tür argümanlar kullanacağınızı belirlemek ile ilgilidir.
  • İçerik sunma kanalları: İçerik sunma kanallarının belirlenmesi verimlilik açısından gereklidir. İçeriği kitleye ulaştırmak istiyorsanız onların tercih edeceği kanalları kullanmalısınız. Bu konuda sosyal medya kanalları üzerinden ideal bir örnek verilebilir. Hedef kitleniz aktif olarak Twitter kullanıyorsa ancak Pinterest kullanmıyorsa bu durumda Pinterest üzerinden onlara ulaşmaya çalışmak doğru olmayacaktır.

Tüm bu önemli adımlara yönelik planlarınızı oluşturduktan sonra firma veya işletmenin içerisine özgü bir iletişim kanalı oluşturmalısınız. Bunu geliştirilecek pilot programlar sayesinde gerçekleştirebilirsiniz. Testler yaparak farklı seçenekleri değerlendirmeyi düşünebilirsiniz. Sonuç olarak ekibe elde edilecek başarıları göstermeli ve ardından içerik pazarlama programı geliştirmelidir.

Unutmayın, her şeyi kitleye göre düşünmelisiniz. Onların ihtiyaçlarına cevap verebilmelisiniz. Karar aşamasında ihtiyaçları olan bilgiyi her fırsatta onlara sunabilmelisiniz. Bunları gerçekleştirdiğiniz sürece içerik pazarlama stratejisini bir adım ileriye taşıma şansına sahip olabilirsiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.