İçerik Pazarlama Planınızı Başlatmak İçin 4 İçerik Türü

içerik pazarlama

Bu yazıda neler var?

İçerik Pazarlama Planınız İçin 4 Temel İçerik Türü

İçerik, internetin can damarı gibidir. İçerik olmadan internet, kitapları olmayan bir kütüphaneye benzer. Eğlenceli olmaz ve kesinlikle herhangi bir şey öğrenemezsiniz! İnternet üzerinde işinizin veya işletmenizin pazarlanması ile uğramak istiyorsanız ve sosyal medya hesapları kullanıyorsanız, bu durumda hangi içerik pazarlama planını uygulayacağınızı bilmeniz gerekir.

İnternet ortamında yer alan popüler içerik türleri şu şekildedir:

  • Grafikler: İnfografikler, fotoğraflar, karikatürler, resimler ve istatistiksel görseller)
  • Video: PowerPoint sunumları, animasyonlar ve kısa videolar)
  • Ses: Sesli kitaplar, radyo ve podcast denilen yayınlar)
  • Metinler: Yazıdan oluşan içerikler.

Her bir içerik türünün kendine özgü avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır.

Metin Tabanlı İçerik

Twitter’ın ortaya çıkması ve Tweet denilen mesajların yaygınlaşması ile metin tabanlı içerikler her yere ulaşmaya başladı. Sitelerin tümü metinleri kullanır, nadir olsa bile Flash kullanan siteleri görebilirsiniz. Metin tabanlı içerik arama motorları tarafından fazlasıyla sevilmektedir. Okuyucular tarafından okunması ve arama yapan kişiler için bulunması kolaydır. Metin içeriği oluşturmak diğerlerine göre daha kolaydır. Video kaydedici bir araca veya mikrofona veya pahalı grafik yazılımlarına ihtiyacınız yoktur. Yapmanız gereken sadece yazmaktır. Paragrafları bir arada anlam bütünlüğü içerisinde tutmanız gerekir ancak burada belirtilen diğer içerik türlerine göre metin tabanlı içerik öğrenmek için en hızlısı ve en kolayıdır.

Grafik Tabanlı İçerik

Herkes infografikleri sever. İnfografikler link oluşturma, trafik ve sosyal paylaşım yükseltme konusunda oldukça güçlüdür. İnfografikler veya bilgilendirici grafikler, bilgilerin veya karmaşık verilerin görsel sunumu anlamına gelmektedir. İnfografiklerin en önemli avantajı taşınabilir, okunabilir ve anlaşılabilir olmalarıdır. İnfografikler bir başlığı çok daha ilgi çekici bir hale dönüştürebilirler. İnfografikler, internet ortamındaki tek grafik türü değildirler. Özlü sözler diyebileceğimiz anlamlı sözler resimlere eklenebilir ve daha sonra Pinterest veya Facebook gibi yerlerde paylaşılabilir.

Görseller içerik pazarlama planınız kapsamında önemli bir yere sahipse Pinterest trafik oluşturma konusunda oldukça etkili olacaktır.

Canva gibi araçlar kullanarak güçlü resimler oluşturabilir, bunları paylaşabilir ve mesajlarınızı yayabilirsiniz. Görseller söz konusu olduğu zaman karikatürler oldukça popülerdirler. Bitstrips, kullanıcıyı karikatüre dönüştüren bir uygulamadır. Bu resimler Twitter üzerinde ve diğer blog adresleri üzerinde sıkça kullanılmaktadır.

Meme adı verilen görsel içerikler, sosyal medya ağlarında mesajları hızlı bir biçimde taşımak konusunda etkilidir. Bu tür görsel içeriklerden hoşlansanız veya hoşlanmasanız bile bu içerikler kendini paylaştıracak nitelikte olurlar. Bir hikayeyi anlatmak için görselleri kullanmak etkilidir çünkü görüntüleyen kişiyi derinden etkileyebilirler. Diğer içerik türleri ile bir araya getirilerek verilmek istenen mesaj sürdürülebilir bir biçimde aktarılabilir.

Video

Video okuyucularınız veya sizi takip eden kişiler ile bağlantı kurmak konusunda güçlü bir yöntemdir. Bilgi verici bir video, yüksek teknolojik ürünler veya düşünceler videoya dönüştürülebilir ve bu sayede ilgi çekici bir içerik oluşturulabilir. Bu içeriği paylaşılabilir bir hale dönüştürür. Videolar, görsellerden sonra kolay bir biçimde paylaşılan ikinci içerik türüdür.

YouTube’un Google Pluse entegrasyonu sayesinde artık her video yayılma potansiyeline sahiptir. Nitekim, video ile içerik pazarlama hedefinize ulaşmak için görüntülenme rakamlarıyla uğraşmazsınız. Görüntülenme rakamı az olan videolar bile işe yarayabilir ve size yeni fırsatlar sunabilir.

Videoların en büyük dezavantajları zaman alıcı olmalarıdır. Çekim yapmak, düzenlemek ve videoyu biçimlendirmek zorundasınızdır. Öğrenme süreci uzun sürebilir. Teknik bilgilere sahip değilseniz bu süreç beklenenden çok daha uzun olur. Videolar aracılığıyla anlatılan bir konu ufak rakamlarla daha belirgin kazanımlar sunabilir ancak bu videoların oluşturulması, metin içeriklerin oluşturulmasına göre çok daha uzun sürer.

Ses

Apple, iPod’u piyasaya sürdüğü zaman müzik sektörünü yeniden yapılandırmış oldu. Müzik artık kolayca taşınabilir bir hale dönüştü ancak dijital müzik bunu daha erişilebilir hale getirdi diyebiliriz. Müzik zaten taşınabilir bir şeydi, çünkü Sony Walkman gibi cihazlar vardır. İndirilebilir ses dosyaları ve podcast adı verilen yayınlar mesajınızı başkalarıyla paylaşabilmek için oldukça kolay bir yöntemdir. Dinleyiciler ne dinlemek istediklerini kendileri seçerken ve spor salonunda, okula giderken, koşarken veya farklı bir iş ile meşgulken dinleyerek bir şeyler öğrenmek isteyebilirler.

Sesli kitaplar oldukça ilgi çekicidir. Televizyon seyretmek yerine sesli kitap dinlemeyi tercih edebilirsiniz. SoundCloud gibi yerler sesleri blog yazınıza taşıma konusunda size çözümler sunar. Bununla birlikte bu sesleri Facebook, Twitter ve Google Plus üzerinde paylaşabilirsiniz. Sesin dezavantajı ise araç gereç masrafının olması ve dinleyici açısından bir teknik yaklaşım zorunluluğun olmasıdır. Dinleyiciler ne indirmek istediklerini seçmelidirler ve indirdikleri ses dosyasını onu dinleyebilecekleri bir alete yüklemek zorundadırlar.

Video, ses, metin ve grafikler internetin önemli bir parçasıdır. Hangi içeriğin işiniz veya işletmeniz için doğru olduğuna karar vermelisiniz. Unutmayın, oluşturacağınız içerikler ilgili sektör ve hedef kitle ile bağlantı kurabilmelidir. Hepsini denemek hatalı bir yaklaşım değildir. Hatta bunu yapmalısınız ve hangi içeriğin daha etkili olduğuna bu şekilde karar vermelisiniz.

Bir önceki yazımız olan Özgüven ve Özgüveninizi Desteklemek İçin Yöntemler başlıklı özgüven ve özgüveninizi desteklemek için gerekli yöntemler hakkında bilgiler verilmektedir.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

İçerik Pazarlama Planınızı Başlatmak İçin 4 İçerik Türü” te bir düşünce

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.