İçerik Optimizasyonu İçin Yapılması Gerekenler

Evinizde koltuğunuzda oturup güzel bir içerik hazırladınız fakat bu içeriği optimize ederken çok farklı dünyalara kaydınız. Biz bunu neden yaparız? Optimizasyon işlemi sırasında dikkat etmemiz gereken nokta nedir? Bizlerin, içerik optimizasyonu sırasında göz ardı etmeye meyilli olduğumuz birçok ipucu bulunmaktadır.

Optimizasyon konusunda bu ipuçlarını nasıl kullanacağımıza dair sorulan soruları duyabiliyorum. Fakat ben burada sadece siz optimizasyon uzmanlarının işini kolaylaştıracak ipuçları paylaşıyorum. Aşağıda, optimizasyon işlemi sırasında oldukça faydalı olacak ipuçları bulunmaktadır.

İçerik Optimizasyonu İçin İpuçları :

Kelimelerinizi ana temanızı tanıtırcasına kullanın

Kendinize bir hedef koymadan önce, hedefinizin sebeplerini ve geçmişini bilmeniz gerekmektedir. Bu durum, içerik optimizasyonu konusunda da aynıdır. Fakat eğer sayfanızın geçmişini bilmiyorsanız, yaptığınız birçok işlem hiçbir işe yaramayacaktır. Eğer sayfalarınızın belli bir konuma gelmesini istiyorsanız, bazı temel noktaları bilmelisiniz.

Yukarıdaki tanıtıcı örnekte de olduğu gibi eğer sizler Brezilya filmleri hakkında inceleme makaleleri yazıyorsanız, bulunduğunuz ülkenin değil Brezilya pazarını çok iyi şekilde incelemeniz gerekmektedir.

Gerçek Sebeplerin Farkında Olun

Atalarımızın bu konu hakkında çok güzel bir sözü bulunmaktadır; “İhtiyaç, icatların annesidir.” Bu durum, içerik optimizasyonu konusunda da geçerlidir.  En iyi sonuçları almak için, internet sitenizin amacının farkında olmanız gerekmektedir. Yukarıda da belirtildiği gibi Brezilya filmleri hakkında inceleme makalesi yazarken önce kısa bir hikâye tarzı giriş ve filmin iyi ve kötü yanları yazılmalıdır.

İçerik İlişkisi Çağı

Bu oldukça önemli konunun bir sonraki adımı ise içerik ilişkisi çağıdır;

Bu pazardaki moda olan bir nesne ile mi alakalı? Ya da bu her zaman geçerli olabilecek eğitimsel güncellemenin bir parçası mı? Ya da bu her zaman ilgi çekici olan bir haber mi? ya da bu toplum içerisinde yapılan bir duyuru mu?

Yukarıdaki örnekte, bu konu sadece markette yeni olana kadar görüntülenebilir kategoriye uygun olarak gözüküyor. İnsanlar bu konuyu bildiklerinde, konu arasındaki ilişki azalabilir.

İçeriğinizi Optimize Edin

Optimizasyon uzmanları genellikle optimizasyonun aramalar arasında dolaşan ve süregelen bir hikâye olduğunu söylemektedirler. Aksi takdirde optimize edilmiş bir içeriğin ne gibi bir önemi olabilirdi ki? Öncelikle anahtar kelimelerinizin arasındaki ilişkiyi kontrol edin. Ayrıca sitenize bağlantı eklerken ikinci defa düşünün. Daha sonra amacınızı anlatan bir açıklamayı barındıran ve uygun formatlı bir başlık girin. Ardından ulaşılması kolay olan bir kaç anahtar kelimeyi içeriğinizin içerisine serpiştirin.

En İyisine Karar Verin

Durum ne gerektiriyorsa gerektirsin, en uygun kararları alın. Ünlü sözün de dediği gibi “gerçek karar, sizin uygulamaya koyabildiğiniz gerçeklerle ölçülür. Eğer herhangi bir uygulama yoksa siz doğru bir karar alamamışsınız demektir.” Yukarıdaki söze itimat ederek şimdiki durumu oldukça objektif şekilde görmeye çalışın. Daha önce elde etmiş olduğunuz başarıları kopyalamayın. Şartların değişebileceğini aklınızda bulundurun.

Bu yüzden önümüzdeki zaman SEO konusunda bir noktada takılıp kalırsanız, bu makaleyi inceleyin ve bazı noktalarda yanlış yapıp yapmadığınızı kontrol edin. Fakat bu ipuçlarını sizin içinde bulunduğunuz duruma göre uyarlamak adına kişiselleştirebileceğinizi söylemek istiyorum.

Son Söz

İçerik Optimizasyonu, makalelerinizin Google’daki durumunu görmek isteyenler için olmazsa olmazdır. Yukarıdaki ipuçlarını uygulayın ve içeriğinizin Google SERP’te nasıl yükseldiğini görün.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.