İçeriğin Etkisini Belirleme Planı

İçerik pazarlamanın işe yarayıp yaramadığını saptamak için içeriğin etkisini belirleme planı oluşturarak veri analizi gerçekleştirmelisiniz.

İçerik stratejisinin bir yazı planı dahilinde ortaya konması size içeriği oluşturmak adına bir takım yeterlilikler kazandırır. Ancak gerçekleştirmekte olduğunuz içerik stratejisi, içerik pazarlamanın bir parçasını oluşturmaktadır. İçerik pazarlamanın işe yarayıp yaramadığını kontrol etmeniz işiniz ve pazarlama çalışmalarınız için bir gereksinimdir.

İçerik pazarlamanın çalışıyor olması pazarlama ve iş hedeflerinizi desteklemesi anlamına gelmektedir. Belirlediğiniz strateji size ne kadar fazla destek oluyorsa o kadar başarılıdır. Başarı niteliğini analiz açısından gözle görülebilir hale getirmeniz oldukça güçtür. Bu nedenle içerik pazarlama programını yakın takibe almalı ve elde ettiğiniz verileri analiz etmelisiniz.

İçerik Pazarlamada İçeriğin Etkisini Belirleme Planı

İçeriğin etkisini belirleme planı, ilk adımda verilerin ne sıklıkla toplanacağını saptamak ile başlamaktadır. Yaygın olarak kullanılan veri toplama periyotları haftalık veya aylık şeklinde olur. Ancak bu iki periyottan en verimli sonucu sunan ölçüm periyotu aylık olandır.

Analiz edilecek verilerin hangi sıklıkta toplanacağını belirledikten sonra ne tür verilerin toplanacağını, bir başka ifadeyle takip etmeniz gereken unsurları belirlemeniz ve bunları kayıt altına almanız gerekir.

  • Pazarlama hedefleri: Pazarlamanın hangi hedefle gerçekleştirildiğini içermektedir.
  • Anahtar performans belirleyicileri: İçeriğin pazarlama açısından etkisini belirlemek için takibe alacağınız verilerdir.
  • Performans verilerinin elde edilmesi: Performans verileri elde edilirken uygulanacak planın belirlenmesini kapsamaktadır.
  • Sorumlular: Verileri toplamaktan ve rapor haline getirmekten sorumlu olacak kişi veya kişilerin belirlenmesidir.

Vector flat concept of process social media business and marketing. Startup, business planning and results

Pazarlama hedefleri içerik pazarlama çalışmalarının başlangıcında ortaya koyduğunuz hedeflerdir. Anahtar performans belirleyicileri ise içerik pazarlama çalışmalarınız kapsamında oluşturduğunuz içeriklerin sunduğu desteği belirlemek için göz atacağınız veriler anlamına gelmektedir.

Takip edeceğiniz anahtar performans belirleyicileri seçilecek başlıktan başlığa yani hedeften hedefe farklılık gösterebilmektedir.

  • Marka bilinirliği: Site trafiği, sayfa görüntülenme rakamları ve yönlendirilen linkler gibi veriler marka bilinirliği ile ilgilidir.
  • Etkileşimler: Blog yorumları ve sosyal ağlardaki faaliyetlere yönelik rakamlar ziyaretçilerle veya takipçilerle etkileşim ile ilgilidir.
  • Fırsatlar: Ziyaretçiyi kullanıcıya veya müşteriye dönüştürme fırsatlarıyla ilgilidir. Blog abonelikleri, e-posta abonelikleri ve dönüşümler fırsat verileridir.
  • Kullanıcı sadakati: Kullanıcıların sadakatini ilgilendiren verilerdir ve genellikle kullanıcılar tarafından tüketilen içerik oranıyla ilgilidir.

Veriler sizin seçimlerinize bağlı olarak basit veya karmaşık olacaklardır. Hangi anahtar performans belirleyicisini takip edeceğinizi bilmiyorsanız veya bu konuda kararsız durumdaysanız iki soruya cevap bulmanız gerekmektedir. Anahtar performans belirleyicisinin hedeflerinizi destekleyip desteklemediği birinci sorudur. Elde edeceğiniz verilerin size gelişim sunup sunmadığı ise ikinci sorudur.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.