Hummingbird Güncellemesi ve Yararlanma Stratejileri

Google sürekli olarak algoritmasını güncel tutma eğiliminde olan bir arama motorudur. Algoritmada önemli değişiklikler yaptığı zaman sitelerin arama motorları sonuç sayfasındaki durumlarında dalgalanmalar başlar.

Bu dalgalanmalarda sitesini arama motorları için optimize edilmemiş sitelerin yer değişimleri çok daha radikal olur. Bu radikal değişimleri daha önce Panda ve Penguin güncellemeleri aracılığıyla net bir şekilde görme fırsatımız olmuştu.

Ancak Google tarafından sunulan algoritma güncellemeleri bazen Panda ve Penguin kadar hatta Caffein güncellemesi kadar derinlemesine değişiklikler içermez. Hummingbird algoritma güncellemesi bunlardan birisidir. Güncellemenin amacı kullanıcının arama davranışına çok daha uygun sonuçlar ortaya çıkarmaktır.

hummingbird guncellemesi

Hummingbird güncellemesinin neler getirdiğini görmek için aslında Google’ın bugüne kadar arama motorunu geliştirme sürecine göz atmak gerekmektedir. Yaklaşık olarak 2002 yılından beri Google sinonim adı verilen benzer anlamlara gelen kelimelere en uygun sonucu sunma projesi üzerinde çalışıyordu. Hummingbird güncellemesi ile Google buna çözüm getirmiş oldu.

Teknik anlamdan uzak bir şekilde yorumlamak gerekirse Google artık kullanıcının yaptığı aramanın içeriğini anlayabilecek kadar zeki bir algoritmaya sahip oldu. Hummingbird sayesinde kullanıcının arama davranışını aramanın bağlamı ile bütünleştirerek sonuçlar sunmaya başladı ve resmi olarak yapılan açıklamada belirtildiği gibi Hummingbird güncellemesi ile arama sonuçlarının büyük bir bölümü etki altında kaldı. Ancak bu etki durumu radikal dalgalanmalar getirmedi.

Sitelerini arama motoru için optimize eden kişilerden bazıları aceleci davranarak hemen güncelleme sonrası adımlar atmaya başladılar ve hata yaptılar. Her ne olursa olsun siteniz olağanüstü etki altında kalsa bile öncelikle güncellemenin getirdiklerini tam olarak anlamak gerekir. Hummingbird bu açıdan ders niteliğinde oldu çünkü erken adım atanlar sonra tekrardan düzenlemeler yapmak zorunda kaldılar çünkü Hummingbird güncellemesi resmi açıklamalarda olduğu gibi zamanla etkisini gösterecek bir güncelleme durumundaydı.

Bir site sahibi olarak arama motoru optimizasyonunu tek başınıza üstlenmiş durumdaysanız Hummingbird güncellemesinden faydalanmak ve minimum oranda negatif etkiye sahip olmak için yapabileceğiniz bazı şeyler vardır.

  •  Aklınızda mutlaka net bir hedef kitle bulunmalıdır. Sitenizi oluştururken veya optimize ederken mutlaka hedefinizi doğru görmeli ve bu yöne doğru adımlar atmalısınız.
  • Sitenizin sayfa içi SEO çalışmalarını yaparken takip etmeniz gereken bazı önemli kriterler bulunmaktadır. Siteniz asla zayıf içeriğe sahip olmamalıdır. Site içeriğinin kaliteli olması ve kullanıcıyı doyuracak kadar iyi bilgilere sahip olması gerekmektedir. İçerik oluştururken mutlaka kullanıcı merkezli bir yaklaşım sergilenmelidir. İçeriğin dili zengin olmalı ancak özgün niteliklerle kendini göstermelidir. Mümkünse Schema.org gibi şemalar kullanmalı ve siteniz bunlarla desteklenmelidir.
  • Siteniz için link oluşturma çalışmalarını küçümsememelisiniz. Marka bilinirliği sağlayacak link çalışmalarına yönelmelisiniz. Sitenize referans kaynaklı trafiğin gelmesini sağlayacak link oluşturma stratejilerini düşünmelisiniz. Her şey bununla sınırlı kalmayacaktır. Hummingbird güncellemesinden faydalanmak istiyorsanız markanızın öncülük durumunu düşünecek bir biçimde link oluşturma çalışmaları gerçekleştirmelisiniz.
  • Sosyal medyanın siteniz açısından durumunu gözden geçirmelisiniz. Sosyal medya çalışmalarınızın gerçekten markanızın daha fazla tanınmasını veya görünmesini destekleyecek niteliklere sahip olmasını sağlamalısınız. Bununla birlikte sosyal medya aracılığıyla sitenizin alacağı organik trafiğin durumunu dikkatle takip etmelisiniz.

Hummingbird güncellemesinden pozitif yönde etkilenmek ve maksimum oranda fayda sağlamak istiyorsanız burada belirtilen dört unsur çerçevesinde arama motoru optimizasyonu çalışmalarınızı yeniden gözden geçirmelisiniz. Artık kullanıcının arama davranışı ve aramayı yaparken beklentisini öngörebilecek bir algoritma ile yolculuk ettiğinizi unutmayın.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

2 Yorum

  1. Pinquitte dedi ki:

    Güzel yazı olmuş 🙂 Aslında Google’ı umursamayı unutalı çok uzun zaman oldu ama yine de yazıyı görünce ilgimi çekti. Şimdilik tek yaptığım ve içimden gelen blogu güncel tutmak aslında ama, belki dikkatini çekebilirim Google beyin. Yazılarınızı incelemeye devam edicem, teşekkürler 🙂

    1. Timur Demir dedi ki:

      Ben teşekkür ederim efenim 🙂

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.