Hashtagleri Daha Verimli Kullanmak

Twitter kendine kolay bir biçimde yer buldu çünkü insanlar Facebook durumlarını arkadaşları dışında kimseyle paylaşamıyordu. Bununla birlikte, geliştiriciler insanların durumlar paylaşmasını ve herkesin bunları görmesini sağlayacak bir projeyi hayata geçirdiler. Bugünlerde ise Twitter hayatımızın bir bölümünü meşgul eder hale dönüştü.

hastaghleri daha verimli kullanmak

Birçoğumuz Twitter’ı farklı amaçlarla kullanırız ancak herkes bir konunun varlığından haberdir. Hashtag adı verilen şey Twitter kullanıcılarının büyük bir bölümü tarafından bilinmektedir ve bunu kullanın veya kullanmayın bu şey şimdilik aktif durumda. Hashtag aslında çok güçlü bir araçtır ve bunu etkili bir biçimde kullanmak için biraz farklı düşünmek gerekir. Hashtag sadece eğlence amacıyla oluşturulmaz. Hashtagler, paylaştığımız mesajlar ve verdiğimiz bilgileri tanımlayıcı ögelerdir. İlgili bir konu hakkında yüksek kaliteli ve eşsiz içeriği kolay bir biçimde bulmak bu sayede mümkün olabilmektedir.

Bireyler ve firmalar marka bilinirliği sağlayabilmek adına sosyal medya pazarlama servislerini kullanırlar. Farklı kanallar aracılığıyla gerçekleştirdikleri planlar ile markalarının bilinirliğini yükseltmeye çalışırlar ve bu kanallara Facebook, Twitter, Google Plus, YouTube ve Pinterest dahildir. Bu kanallarda kullanılacak hashtagler içeriğin daha güçlü olmasını sağlar ve içeriği daha kolay keşfedilebilir yapar.

Hashtagleri Daha Verimli Kullanmak İçin Yöntemler

Sosyal çalışmalarınızdan maksimum verim almak istiyorsanız hashtag kullanımı konusunda kendinizi geliştirmelisiniz. Aşağıdaki beş ipucu bu alanda kendinizi geliştirebilmeniz için size yardımcı olacaktır.

1. Doğru kelimeyi seçin.

Hashtaglerin temel amacı içeriğini yönetmek ve onu daha bulunabilir hale dönüştürmektir. Örneğin, bir kişi istediği bir konu hakkında haberlere bakmak istiyorsa bunu hasthag yardımıyla arayacaktır.

Hashtagler genellikle tamamen odaklanmayla ilgili olurlar, yapıları basit olur ve genellikle sıkça kullanılan sözcüklerden seçilirler. Bu sayede en etkili mesajı iletebilirler.

2. Tedbirli kullanın.

Hashtagler içerikte yer alan her kelime için kullanılamazlar. Her seferinde bir hashtagi kullanmak kitlenin okuma kabiliyetini düşürecektir. Bu okuyucular tarafından hoş karşılanmayan bir durumdur. Daima içerikte üçten fazla hashtag kullanmamaya çalışın. İyi oluşturulmuş ve üzerinde düşünülmüş hashtagler görünürlüğü arttırma konusunda size yardımcı olur ve kitlelerin ilgisini çeker. Hashtagleri ne kadar tedbirli kullanırsanız, sosyal medya yoluyla bir o kadar fazla takipçi kazanırsınız. Hashtagler bir tür harekete geçirici mesaj şeklindedir, gerçekçidirler ve kontrollü bir şekilde kullanıldığında daha fazla ilgi çekerler.

3. Seçici olun.

Aktif diyaloglara dahil olmak için öne çıkan başlıkları kullanabilirsiniz. Sizinle bağlantılı olmayan öne çıkan başlıklara katılmayı düşünmemelisiniz ancak sizinle ilgili olan hashtaglere dahil olabilirsiniz. Kullanıcılarla etkileşim sağlamak ve onları memnun etmek için bu tür başlıklar çok önemlidir fakat hashtag konusunda seçici olmalısınız. İçeriğinizi fazla rekabetçi olmayan başlıklara koymalısınız. Yüksek rekabet ortamının bulunduğu hashtagler yerine daha az rekabet olanları tercih etmelisiniz.

4. Tutarlı ve güncel olun.

Hashtagleri linkin neresine koyduğunuz pek önemli değil sadece bu konuda tutarlı olun yeterli. Hashtagler sohbet odalarına dönüşebilirler, insanlar burada vakit geçirirler ve belirli bir hashtag altında birbirleriyle sohbet edebilirler.

Hashtagleri etkili bir biçimde kullanmanın diğer bir yolu ise canlı bir takım etkinlikler için başlıklar oluşturmaktır. Çok küçük etkinlikler bile olsalar gerçekleşen etkinlikler için başlıklar oluşturarak erişim rakamlarınızı yükseltebilirsiniz.

5. Uygun anahtar kelimeler seçin.

Twitter, Google Plus, Instagram ve hatta Facebook, hashtagleri kullanarak tüm mesajları ve tartışmaları bir arada tutabilirler. Birileri bir konuda bilgi arıyorlarsa sizin hashtagleriniz bu insanlara bir takım mesajlar ulaştırabilirler. Sektörle veya markayla ilgili anahtar kelimeler kullanarak daha fazla insana ulaşabilirsiniz. Hatta insanlar sizin hashtaglerinizi takip etmeseler bile bu gerçekleşebilir. Bu pazarlamacılar tarafından sıkça kullanılan bir yöntemdir. Doğru anahtar kelime seçilerek markayla alakalı hashtagler seçerler.

Etkili iletişim kurmak herkes için önemlidir. Marka yönetimi konusununda ise hashtagleri kesinlikle göz ardı edemezsiniz. Onları tedbirli ve akıllıca kullanın. Böylece hashtagler sayesinde çok daha güçlü mesajlar paylaşabilirsiniz

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.