Harekete Geçirici Mesaj (CTA): Önemi ve Kullanımı

Harekete geçirici mesaj istenilen eylemin gerçekleştirilmesini sağlamak için kullanılan yaratıcı bir yöntemdir. Daha basit anlatmak gerekirse bu sitenizde yer alan bir tür komuttur, “Satın Alın” veya “Buraya Tıklayın” bunlara verilebilecek en ideal örneklerdir.

Birçok dijital pazarlamacı müşterilerinden belirli, ölçülebilir eylemler gerçekleştirmesini ister. Örneğin, okuyucularınızı e-posta aboneliği gerçekleştirmesini isteyebilir veya bir satın alma işlemi gerçekleştirmesini talep edebilirsiniz. Açıkça belirtilmiş bir harekete geçirici mesaj okuyucuyu istenilen eylemi yapmaya yönlendirir.

harekete gecirici mesaj onemi ve kullanimi

Pazarlamacıların, satış yapan insanların, blog yazarlarının, YouTube’da aktif olarak yayın yapan insanların ve diğer birçok kişinin siteleri üzerinden yaptırmak istedikleri bir şeyler vardır. Eğer harekete geçirici mesaj hakkında daha önce bir şey duymadıysanız öncelikle bunun tam olarak ne olduğunu öğrenmelisiniz.

Belki hatırlamıyor olabilirsiniz ancak internette gezinirken harekete geçirici mesajlarla çoğu kez karşılaşmışsınızdır. Bunlar pazarlamanın temellerinde yer alır ve bu sayede insanları hedeflerinize doğru yönlendirebilirsiniz. Harekete geçirici mesaj olmadığı sürece kitle ile etkileşim kurma konusunda sıkıntı yaşarsınız.

Ancak korkmanızı gerektirecek bir durum yoktur. Harekete geçirici mesajınızı iyi bir biçimde düşünerek ve etkili bir biçimde kullanarak hedefinize ulaşabilirsiniz.

Harekete geçirici mesajı tanımlamak için ekstra bir şeyler söylemeye gerek yoktur. Kendi adında yer alan ibareler onu anlatmak için yeterlidir. Harekete geçirici mesaj insanları teşvik eder ve onlara istenilen eylemi yapmaları için yol gösterir.

Harekete geçirici mesajlar oldukça çeşitlidir ancak en sık kullanılanları aşağıdaki yazdıklarımdır.

  • Lütfen yorum yapın: Blog yazıları genel olarak kitleyle iletişim kurmak adına onlardan yorum bırakmalarını istemektedir. Okuyucu içeriğe yorum yaptıktan sonra onlara yeni sorular yöneltebilir ve sohbetin sürmesini sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte onlardan yeni fikirler alabilirsiniz. Yazılarımın sonunda sizlerinde fikirlerini belirtmenizi istemem buna en büyük örnektir.
  • Daha fazlasını öğrenin: Tüm bilgileri aynı sayfada paylaşmak yerine ziyaretçileri ilgili bilgilerin yer aldığı sayfalara yönlendirebilir ve onların daha fazla bilgi edinebilmelerini sağlayabilirsiniz.
  • Lütfen beğenin, yorum yapın ve abone olun: YouTube videoları genel olarak abonelik fikriyle, videoyu beğenmekle veya bir yorum bırakma isteğiyle son bulur. Bazı YouTube kullanıcıları ise kendi kanallarından videoları ekleyerek diğer videolara göz atılmasını sağlayabilirler. Eğer bir sponsor varsa, bu durumda kullanıcıları sponsorun hizmetini ziyaret etmeye yönlendirebilirsiniz.

Belki kulağınıza hoş gelmeyebilir ancak internet sitesi ve blog sahipleri açısından e-posta adresiniz oldukça önemlidir. Siteyi tekrar ziyaret etmenize aldırış etmeden, büyük firmalar sizden e-posta adresini isterler. Bu sayede sizi haberlerden, fırsatlardan veya daha fazla içerikten haberdar ederler.

Harekete Geçirici Mesajı Neden Kullanmalıyım?

İçeriği üreten kişilerin çok az bir kısmının içerikten yararlanan kişilerden beklentisi olmaz. Ancak mutlaka sizi bir blog yazısı yazmaya, bir video oluşturmaya veya ses kaydı yapmaya iten belirli durumlar vardır.

Sitenize bir göz atın ve onun ziyaretçilere nasıl gözüktüğünü görün. Onlardan daha fazla yazıya göz atmalarını mı istiyorsunuz? E-posta aboneliği beklentiniz mi var? Bir ürünü satın almalarını mı istiyorsunuz? Bağış yapmalarını mı istiyorsunuz? Hangi eylemi yapmak istediklerini belirledikten sonra harekete geçirici mesajı oluşturmaya yönelebilirsiniz.

Kendi blogumdan örnek vermem gerekirse. En basit şekilde kullanıcıları e-mail aboneliğine teşvik ediyorum. Bunu yapma sebeplerim ise kendi istekleriyle abone olmuş kişilere aylık bültenler göndererek es geçtikleri yada okumadıkları yazıları tekrar hatırlatıyorum, özel duyurulardan ilk onları haberdar ediyorum, ücretsiz araçları ilk listem ile paylaşıyorum. Böylece takipçi kitlemi rahatsız etmeden onlara faydalı bilgi ve araçlar sunuyorum karşılığında da blogumda dönüşümü sağlıyorum.

Harekete geçirici mesajda kullanıcıları kandırmak doğru değildir. Basit bir şekilde onlara talebinizi iletmelisiniz. Bu şekilde bir yaklaşım gösterdiğiniz zaman her şey daha kolay olacaktır.

Bu noktadan sonra harekete geçirici mesajın ne olduğunu ve onun önemini anlamış olmalısınız. Size yardımcı olabilecek birkaç önemli noktayı da aktarmak istiyorum.

  • Harekete geçirici mesajın yer aldığı içerikle uyumlu olduğundan emin olun. Bir araştırmanın yer aldığı yazıda harekete geçirici mesaj bağış olabilir ama magazinsel bir yazıda harekete geçirici mesaj e-posta aboneliği olmalıdır.
  • Harekete geçirici mesajları kullanırken dikkatli olmalısınız. Birden fazla harekete geçirici mesaj kullanacak olsanız bile dikkatli olmalısınız.
  • Bir ürün hakkında güncelleme bilgisi veriyorsanız bu durumda kitleniz mevcut müşterilerden oluşacaktır. Bu tip bir yazıda harekete geçirici mesajı indirim kuponu olarak kullanmanız tamamen boşa bir çaba olacaktır çünkü onlar zaten ürünü satın almışlardır.

Aslında her şey insanları bir seyahate çıkarmak gibidir ve burada siz rehber konumunda olursunuz. Kiminle konuştuğunuza, onların buraya nasıl geldiğine ve daha sonra nereye gitmek istediklerine dikkat etmelisiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

4 Yorum

  1. Mustafa T. dedi ki:

    Timur hocam öncelikle tesekkur ederim. Yazının gidişatı bana sanki zaten biliyorum ama bildiğim şeyin ne olduğunu hatırlayamıyorum hissi verdi. Yazı ilerledikçe ne olduğunu daha da merak ettim. Ve başlarda çok sıkıldım.
    Ama bilip de uygulamadığım bir şeyi bana hatırlattığın için tekrar teşekkür ediyorum (:

    1. Timur Demir dedi ki:

      Rica ederim Mustafa ben teşekkür ederim az da olsa faydalı olabildiysem ne mutlu bana.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.