Google’ın BERT Güncellemesi İçerikleri Nasıl Etkileyecek?

Google, BERT adını taşıyan yeni bir güncelleme yayınladığını duyurdu. Ne düşündüğünüzü az çok tahmin edebiliyorum. Bu güncellemenin gerçekten önemli olup olmadığını düşünüyorsunuz. Bunu öğrenmek için zaman harcamaya gerek olup olmadığını düşünüyorsunuz. BERT’in her 10 arama sorgusundan 1’ini etkileyeceğini söyleyecek olursam belki kararında bir değişiklik söz konusu olabilir.

Okumadan Geçme:  BERT: Google'ın Doğal Dil İçin Yeni Arama Algoritması

BERT, RankBrain’den bu yana piyasaya sürülmüş en büyük güncelleme özelliğini taşımaktadır. Bir başka deyişle, bu güncellemenin sitenizi etkilemesi çok büyük bir olasılık. Trafiğiniz ne kadar büyükse bu algoritmadan etkilenme olasılığınız bir o kadar yüksek olacaktır. Bu güncelleme konusunda SEO çalışmalarında nelere dikkat edilmesi gerektiğine yer vermeden önce algoritma güncellemesinin neler getirdiğine bir göz atmalısınız.

BERT Nedir?

BERT, Google tarafından geliştirilmiş olan bir algoritmadır. Özelliği doğal dili işlemeyi daha iyi anlamaktır. Bunu şu şekilde düşünebilirsiniz: Google’a bir uçuk kodunu gireniz durumunda size genellikle uçuş durumunu gösterir. Bir matematik denklemi yazdığınız zaman bir hesap makinesi gelebilir. Bir hisse senedi simgesi koyduğunuz zaman bir hisse senedi grafiği alırsınız.

Bunlar basit örneklerdir. Daha basit bir örnek için Google’a bir sorgu yazmayı deneyebilirsiniz. Sorguyu yazmaya başladığınız zaman otomatik tamamlama özelliğiyle karşılaşırsınız. Bu durumda yazmayı bitirmeden önce Google ne aradığınızı çözebilecektir. Gördüğünüz gibi Google zaten bunları BERT’ten önce çözmüş durumdaydı. BERT ile bu çözümlemeler bir adım daha öteye taşınmış olacak.

BERT: Nasıl İşleyecek?

Google birkaç örnekle BERT algoritmasının işleyişini anlatmaya çalıştı. Bu örnekleri sizlerle paylaşmaya çalışacağım.

Bir kullanıcının “2019 brazil traveler to usa need visa” şeklinde arama yaptığını düşünelim. BERT’ten önce en üst sırada Amerika vatandaşlarının Brezilya’ya vize olmadan nasıl seyahat edebileceklerini gösteren sonuçlar yer almaktaydı. Ancak arama sorgusunu dikkatli bir biçimde incelerseniz, sorgunun anlamının farklı olduğunu görebilirsiniz.

  • Bu aramada bir insanın Brezilya’dan ABD’ye seyahat etme durumundan söz edilmektedir. Dolayısıyla ona sunulan bilginin bu olması gerekir. İşte BERT güncellemesi bu tür sonuçların çok daha alakalı olmasını sağlayacak. Bir başka ifadeyle Google artık “to” veya “for” gibi kelimeleri dikkate almaya başlayacak.

Şimdi bunu bir diğer örnekle tekrar ele almaya çalışalım. Bir kullanıcının “do estheticians stand a lot at work” şeklinde arama yapması durumunda daha önce “stand” kelimesi “stand-alone” kelimesiyle aynı görülmekteydi. Dolayısıyla getirilen sonuç buna uygun olmaktaydı.

  • Bu aramada bahsedilen durum ise fiziksel anlamda estetikçilerin çok fazla ayakta durup durmadıkları şeklindedir. Dolayısıyla aramayı yapan kişi aslında işin yorucu olup olmadığını öğrenmeye çalışmaktadır. BERT güncellemesi ile ona artık daha uygun sonuçlar sunulmaktadır.

Buna verilebilecek bir diğer örnek ise oldukça basittir. Bir kullanıcının “can you get medicine for someone pharmacy” aramasına getirilen sonuç daha çok reçete oluşturmakla ilgili olmaktaydı. Ancak burada kullanıcının arama niyeti çok daha farklıdır.

  • Bu aramada kullanıcı bir başkasının yerine reçete alıp alamayacağını öğrenmek istemektedir. Dolayısıyla ona sunulan sonuçların bu soruya cevap verebilecek nitelikte olması gerekir. BERT güncellemesi ile yapılan aramaya yönelik daha uygun sonuçlar sunulmaktadır.

Tabi bunların yapılan tek değişiklik olduğunu düşünmemek gerekir. Google aynı zamanda öne çıkarılmış snippet kısmını güncellemiştir. Bu algoritma güncellemesinin getirdiği yeni değişiklikler arama yapanlar için daha fazla ilgi çekici sonuç anlamına gelmektedir. Kısacası sonuçların hemen hemen herkes için daha iyi bir deneyim yarattığını söylemek mümkündür. Peki, SEO çalışmaları açısından BERT algoritma güncellemesine nasıl yaklaşmak gerekir?

BERT: SEO Stratejinizi Değiştirme Zamanı

Bir arama yaparken genellikle insanların kullandığı üç farklı sorgu türü vardır:

  • Bilgi
  • Gezinme
  • İşlemsel

Bilgi sorgulama kilo vermek isteyen biri gibidir. Kısacası bu kişilerin “nasıl kilo verilir” sorgusunu yaparak aramaya başlamaları çok doğaldır. Bu aramayı gerçekleştirdikleri zaman karşılarına farklı diyetler gibi çeşitli sonuçlar çıkabilir. Oradan belirli bir diyeti aramaya başlayabilir. Örneğin, Atkins diyeti şeklinde arama yapmaya başladığını düşünebilirsiniz.

Kullanıcı kendisi için en doğru çözümün bu diyette yer aldığını düşünüyorsa “Atkins diyeti yemek kitabı” şeklinde bir işlemsel arama sorgusu gerçekleştirecektir. SEO çalışmalarını yapan taraf olarak bizi burada ilgilendiren durum ise BERT’in doğrudan dönüşüm hunisi içerisinde yer alan ilgili anahtar kelimeleri etkilemesidir.

Artık sıralamanızı korumakla kalmayıp aynı zamanda yarışmada ön plana çıkan taraf olmak istiyorsanız takip edebileceğiniz en basit çözüm oluşturduğunuz içeriklerde çok spesifik olmaktır. Genellikle, bilgi ile ilgili anahtar kelimeler için oluşturmaya çalıştığınızda süper uzun olan içerikler oluşturmaya çalışırsınız. Evet, uzun içerikler Google’da çok daha iyi sonuçlar alabilmektedirler. Ancak algoritmaların kelime sayısına değil kaliteye odaklandığını bilmeniz gerekmektedir.

Google’da etkili olmak istiyorsanız artık temelde harika, benzersiz, kullanışlı ve ilgi çekici içerik oluşturmaya odaklanmanız gerekmektedir. Dolayısıyla, takip edilecek yeni konuları bulmak için bir araç kullandığınız zaman içeriğin aşırı derecede spesifik olduğundan emin olmanız gerekmektedir. Bunu bir örnekle açıklamak mümkündür.

  • Fitness konusunda bir işiniz varsa ve “hap almadan nasıl kilo verilir” şeklinde bir blog yazınız varsa içeriğiniz diyet takviyelerine veya diyet haplarına odaklanmamak zorundadır. Bunun yerine tüm alternatif yöntemleri tartışmalıdır. BERT artık sizden bunu isteyecektir ve arama sıralamasında yer almak istiyorsanız bunu sağlamanız gerekmektedir.

Buradan çıkarılacak sonuç aslında biraz daha farklı olabilmektedir. Google artık anahtar kelime yoğunluğu gibi bir şeyle uğraşmanızı istememektedir. Çünkü bu algoritma anlamında artık pek bir anlam ifade etmeyen bir yaklaşımdır. Google, yazdığınız içeriği artık çok daha iyi anladığı için anahtar kelime yoğunluğunu gelecekte çok daha az önemli olacaktır.

BERT: Algoritmanın Avantajı Nedir?

Bahsettiğim gibi bir konunun etrafında oldukça spesifik bir içerik oluşturmaya çalışmanız gerekmektedir. Artık sıralama elde etmek 10.000 kelimeden oluşan ve neredeyse 50 farklı konuyu ele alan upuzun bir sayfa oluşturmakla ilgili değildir. Bir araştırmacının sorusunu olabildiğince çabuk cevaplamak ve rekabete kıyasla daha fazla değer sağlamakla ilgilidir.

Bir başka ifadeyle, bir sorgu için artık rekabete girmek istiyorsanız daha açık olmanız gerekmektedir. Sadece 300 kelimeye sahip bir içerikle bile sıralama elde etmeniz mümkündür. BERT çok daha spesifik sorgular için çok daha spesifik sonuçları kullanıcılara göstermektedir. Tek yapmanız gereken kullanıcının sorgusunu olabildiğince iyi bir şekilde cevaplamak ve rakiplerinize göre daha iyi bir sonuç sunmaktır.

Açık konuşmak gerekirse bundan artık uzun biçimli içeriklerin işe yaramadığı sonucunu çıkarmamalısınız. Her SEO çalışmasında her ne kadar uzun biçimli içeriklere odaklanılsa bile yapılan hata temel anahtar kelimelere çok fazla odaklanmak ve hepsini tek tek ele almaktır. Bu nedenle içerik uzun ve kapsamlı olmaktadır. BERT ile uyumlu olmak istiyorsanız yapmanız gereken uzun kuyruklu anahtar kelimelere daha fazla odaklanmaktır.

Sonuç

Arama trafiğiniz en son güncellemeden bu yana biraz düşmüş olsa bile bu iyi bir şeydir. İyilik bunun neresinde diye düşünebilirsiniz. Ancak arama yapanların sitenize gelip sonradan geri düğmesine basmasından çok daha iyidir. Çünkü bu tür sorgularla gelen trafikten artık dönüşüm elde etmeniz pek mümkün görünmemektedir.

BERT güncellemesi biraz trafik kaybetmeniz anlamına gelebilecektir. Ancak söz konusu trafiğin kullanıcı ölçümlerinizi bozduğunu ve hemen çıkma oranınızı etkilediğini hesaba katmalısınız. BERT size aşırı odaklanmış özel içerikler oluşturma fırsatı sunmaktadır.

Trafik kaybetmiş olabilirsiniz ama şimdi yapmanız gereken sıralama elde edebileceğiniz arama sorgularına odaklanmaktır. Bunu nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız basit bir biçimde Search Console’a girmeli ve Arama Sonuçları kısmına bastıktan sonra tarih değerini değiştirmelisiniz. Tarih kısmını trafik değeri kaybetmeye başladığınız zaman göre ayarlamalısınız. Ardından “Sorgular” sekmesine tıklamalı ve sonuçları “Farklılık” değerine göre sıralamalısınız.

Yaptığınız bu işlemlerin ardından odaklanmanız gereken anahtar kelimeleri daha yakından incelemeye başlayabilirsiniz. Tek yapmanız gereken farklılık oluşturan anahtar kelimeleri Google’da aramak ve öne çıkan sonuçlarla kendi sitenizdeki ilgili sayfaları gözden geçirip tekrardan optimize etmektir.

Neil Patel’in de yazısını da buradan okuyabilirsiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.