Google Reklam Ajansı Bulma Rehberi

Doğru Google Reklam Ajansı ile çalışmak, AdWords üzerinden gerçekleştireceğiniz reklam kampanyalarından maksimum verim alabilmek için önemlidir. Herhangi bir ajansla çalışmaya başlamadan önce nelere dikkat etmeniz gerektiğini iyi bilmelisiniz. Bu rehber, reklam ve tanıtım kampanyalarınız için en doğru ajansla çalışmanızı sağlamak amacıyla oluşturulmuştur.

Rehberde yer alan adımları takip ederek bir ajansın çalışmaya değer olup olmadığına karar verebilirsiniz. Adımların hepsi önemlidir. Birini es geçmek bile çalışma verimliliğiniz açısından sorun yaşamanıza neden olabilir. Bazı adımları gerçekleştirmek için ajanslarla iletişim kurup onlardan bilgi almanız gerekebilir. Listenizde yer alan reklam ajanslarından hangisini tercih etmenin doğru olacağını bulmak istiyorsanız okumaya devam edebilirsiniz.

[caption id="attachment_3673" align="aligncenter" width="730"]google-reklam-ajansi Doğru Google reklam ajansı ile çalışmak için detaylı rehber.[/caption]

Görsel Kaynağı: DepositPhotos

1. Ajans Kendini Kanıtlamış Olmalı

Google reklam çalışmalarını yönetecek bir ajans ile anlaşmak istiyorsanız elbette ilgili ajansın kendini kanıtlamış olması gerekir. Etrafta kendine ajans süsü vermiş pek çok yer bulunmaktadır. Bu yerlerin büyük bir kısmı basit AdWords çalışmaları yaparlar ve geriye kalan çalışmaları es geçerek sadece aldıkları paraya bakarlar. Böyle bir markayla çalışmak ister misiniz?

Sizin paranızı kullanıp, sizin için reklam çalışması yapacak bir ajansın sonunda size bir yatırım getirisi sunması gerekir. Kendi başınıza bu çalışmaları yapmak için reklam çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmalısınız. Çalışacağınız ajansın yine benzer şekilde bu bilgiye sahip olması gerekir çünkü başarısız kampanyaların sonucu sizin için baş ağrıtacak kadar ciddi para kaybı anlamına gelecektir.

Bir Google reklam ajansı ile çalışacaksanız öncelikle onlardan çalışmaların verimli olacağına yönelik kanıtlar isteyin. Önceki çalışmaları hakkında bilgi edinin. Mümkünse bu çalışmaları kendi paralarıyla yapmış olmalarına dikkat edin. Çünkü kendi paraları sizin paranızdan çok daha kıymetlidir.

2. Ajansın Kurumsallık Durumu

Google reklam çalışmalarını yönetecek ajans gerçekten kurumsal bir firma mı yoksa bir veya iki kişiden oluşan bir yer mi? Çalışacağınız ajansın tecrübesi ve kullanabileceği kaynakları olmalıdır. Çalışan kişi sayısından sizi tatmin edebilecek büyüklükte bir yer olmalıdır. Bir kişi hastalandığında AdWords kampanyanızın yarıda kalmasına neden olacak firmalardan uzak durmalısınız.

Google reklam vermek veya reklam satın almak açısından iyi bir alan olmasına rağmen bu reklam kampanyalarını yönetebilmek kurumsallık gerektirmektedir. Buna uygun çalışan ajansları bulup onlarla yola devam çok daha doğru olacaktır. Türkiye'de bu işi hakkıyla yapabilecek pek çok ajans bulunmaktadır ama tam tersi kendine ajans imajı vermesine rağmen hiçbir şey yapmayan birçok yer de bulunmaktadır.

Diğer taraftan AdWords'ü artık yalamış yutmuş, her özelliğini ve püf noktasını bilen, sektörde pek çok kişiyle arası iyi olan ve sağlam bağlantılara sahip tek başına çalışan uzmanların varlığı unutulmamalıdır. Bu kişiler istisna bile olsalar bir ajansın yaptıklarından daha fazlasını yapabilecek kabiliyete sahip olabilirler.

3. Ajansın Sunduğu Hizmetler

Çalışacağınız Google reklam ajansı size ne tür hizmetler sunmaktadır? PPC çalışmaları konusunda hizmet sunmaları önemlidir. Bu hizmet kolu doğrudan arzu ettiğiniz kampanyalarla ilgilidir. YouTube reklam çalışmaları yine benzer şekilde ilerler. Ancak bir ajans PPC dışında SEO, arama motoru pazarlamacılığı, SEO, web tasarımı ve sosyal medya pazarlamacılığı gibi birbirinden farklı konularda "uzman" olduğunu iddia ediyorsa o ajanstan uzak durmalısınız.

Sizin aradığınız nitelik, ajansın tamamen PPC çalışmaları etrafında şekillenen hizmetlerle dolu olmasıdır. Bunu sunan reklam ajanslarıyla güvenle çalışabilirsiniz. Fakat birbirinden farklı ve ayrı ayrı uzmanlıklar gerektiren alanlarda hizmetler sunan yerlerle çalışmak sizin için vakit kaybı olacaktır.

4. Ajans Hakkında Yapılan Yorumlar

Artık insanlar bir konu hakkında fikirlerini belirli ortamlarda özgürce dile getirebilmektedirler. Bu açıdan çalışacağınız ajans hakkında neler yazıldığını ve neler söylendiğini önceden incelemelisiniz. Bu incelemeler sonucunda zaten ajansın nasıl bir çalışma prensibine sahip olduğunu öğrenmiş olursunuz.

Özellikle söz konusu ajansın yöneticisi düzenli aralıklarla toplantılara, konferanslara ve seminerlere katılıyorsa bu o ajans hakkında güvenilir bir sinyaldir. İşinde uzmanlaşmış olan bir markanın yöneticileri ancak bu denli ciddi adımlar atabilir. Bu tür izlenimleri takip ederek ajans hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Ajansların kötü olduğunu gösteren unsurlar nelerdir? Ansızın e-posta adresinize düşen bir mesajda size Google reklamları konusunda yardımcı olabileceklerini söyleyen bir şeyler yer alıyorsa altında imzası bulunan ajanstan uzak durmalısınız. Size nasıl hizmet sunacaklar? Sizin taleplerinizi nereden biliyorlar? Beklentilerinizi nasıl öğrendiler? Bunlar sorulması gereken önemli sorulardır. Bunların herhangi birine sizden bilgi almadan cevap veremeyecekleri için söz konusu ajansın amacı pazar payını yükseltmekten başka bir şey değildir.

5. Sonuçların Raporlanması

Google reklam ajansları sizin Google AdWords ve Google Analytics hesaplarınıza erişim sağlayarak hizmet verirler. Bunun anlamı oldukça açıktır. Sahip olduğunuz istatistiksel verileri görebilirler ve bu verileri sizin kampanyalarınızı iyileştirmek için kullanmalıdırlar. İşini en iyi şekilde yapan reklam ajansları bunu zaten ilk toplantılarında dile getireceklerdir.

Bu hususta dikkat etmeniz gereken ilk nokta elde edilen verileri raporlamak için ne tür bir yol izleyecekleridir. Raporlar günlük, haftalık veya aylık ne şekilde olacaktır? Raporlarda sadece veriler mi yer alacak yoksa önemli veriler hakkında yorumlara yer verilecek mi? Ajans raporu anlayabilmeniz için elinden gelen gayreti gösterip detaylara değinecek mi? Bunları çalışmak istediğiniz reklam ajanslarına sormalısınız. Sonuç olarak, olumlu cevap aldığınız reklam ajanslarından birini tercih etmeyi düşünebilirsiniz.

6. Anahtar Performans Göstergeleri

Bu konuda kıyaslama yapmak yeterli olacaktır. Anahtar performans göstergeleri kampanyaların performansını ölçmek için olmazsa olmaz niteliklerden birisidir. İşini bilen Google reklam ajansları eylem başına maliyet, dönüşüm hacmi ve kazanç gibi değerlerden bahsederken; işinde iyi olmayan reklam ajansları gösterimler ve tıklanma rakamları gibi değerlerden bahsederler.

Sadece bu soruyu yönelterek dahi reklam ajansları arasında bir eleme yapabilirsiniz. Onlarla iletişim kurun ve anahtar performans göstergeleri konusunda bilgi edinin.

7. Hesabınızla İlgilenilmesi

İyi bir Google reklam ajansıyla çalışmak istiyorsanız hesabınızla kimin ilgileneceğini öğrenmelisiniz. Hesabınızla ilgilenen kişinin yetkinlikleri ve kabiliyetleri konusunda bilgi sahibi olmalısınız. Çünkü, hesabınızla ilgilenmesi gereken kişinin PPC çalışmaları konusunda son derece tecrübeli olması gerekir.

8. Sertifika ve Onay Kontrolü

Çalışacağınız ajansın Google AdWords sertifikasına sahip olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Ayrıca ajansın Google Partner programı içerisinde yer alıp almadığı önemli bir kalite göstergesidir.Örneğin Türkiye'de hizmet veren EG Bilişim, Google Partner'e dahil olmayı başarmıştır.

Google AdWords sertifikasını almak çok kolay değildir. Sertifikayı alabilmek, belirli sınavlardan başarıyla geçilmesini ve özellikle aylık olarak belirli düzeyde AdWords harcamasının yapılmasını gerektirir. Eğer çalışacağınız ajansın tek bir Google onaylı sertifikası yoksa o ajanstan uzak durmalısınız.

Doğru Google reklam ajansıyla çalışmak istiyorsanız bu adımları takip ederek iletişim kurduğunuz ajanslar hakkında bilgi edinmelisiniz. Hangi ajansla çalışmak istediğinize karar verene kadar iletişimi sürdürmeli ve ajanslardan ek bilgi talep etmelisiniz. İletişim konusunda yetersiz olan bir ajansın size iyi bir hizmet sunacağını düşünebiliyor musunuz? Bence o kadar ileri gitmemelisiniz çünkü iletişim deneyiminiz birçok hususun belirleyicisi olacaktır.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap