BERT: Google’ın Doğal Dil İçin Yeni Arama Algoritması

BERT, tüm arama sorgularının 10’da 1’ini etkileyecek. Bir diğer ifadeyle tüm arama sorgularının %10’u bu algoritmadan etkilenecek. Bu açıdan BERT, Google’ın RankBrain algoritmasını geliştirmesinden bu yana aramadaki en büyük değişiklik olacak. RankBrain, 5 yıl önce çıkarılmış bir algoritma olarak Google sorgularının büyük bir kısmını etkilemişti. Ancak BERT etki anlamında onu tahtından etmeye hazır.

Blogumda kullandığım görseller DepositPhotos tarafından sağlanmaktadır.

  • Yavaş yavaş etkisini gösterecek. BERT bu haftanın başından itibaren etkisini göstermeye başladı. Kısa süre içerisinde tamamen aktif hale gelecektir. Şimdilik İngilizce sorgular için yayınlandığını bilmek gerek. Gelecekte diğer dillere de uyarlanmış olacak.
  • Snippet kısımları etkilenecek. BERT özellikle öne çıkarılmış snippet olarak bilinen kısımları etkileyecek. Bu etkinin global anlamda tüm dillerde geçerli olacağını söylemek mümkün.
  • BERT nedir? Aslına bakarsanız Google’ın doğal dil işleme ön eğitimi için kullanılan sinir ağı temelli bir tekniktir. Geçen yıl yayına başlayan Google’ın yapay zeka sayfasında bununla ilgili daha ayrıntılı bilgiler bulabilirsiniz. Kısacası BERT, bilgisayarların dili insanlar gibi biraz daha iyi anlamalarına yardımcı olacak.
  • BERT ne zaman kullanılacak? BERT aramalardaki nüansların ve içeriğin daha iyi anlaşılması ve bu sayede sorguların daha alakalı sonuçlarla daha iyi bir biçimde eşleştirmesi konusunda Google’a yardımcı olacak. Ayrıca yukarıda açıklandığı gibi öne çıkarılmış snippet alanlarında etkisini gösterecek.

BERT tamamen ortaya çıktığı zaman RankBrain ortadan kalkmış olmayacak. RankBrain, 2015’te sorguları anlamak için Google’ın kullandığı ilk yapay zeka yöntemiydi. Kelimelerin anlamlarını daha iyi anlamak için Google’ın dizinindeki sayfaların hem sorgularına hem de içeriğine bakmaktadır. BERT’in RankBrain’in yerini alması mümkün değildir. Bunun yerine BERT, içeriği ve sorguları anlamak için ek bir yöntem olarak değerlendirilmelidir.

BERT, Google’ın sıralama sistemine katkı sağlayacak. RankBrain belirli sorgular için hala kullanılabilir durumda olacak. Ancak Google, bir sorgunun BERT’in yardımıyla daha iyi anlaşılabildiğini düşündüğü zaman Google onu kullanacaktır. Aslında, tek bir sorguda sorguyu anlamak için BERT de dahil olmak üzere birden fazla yöntem kullanılabilecektir.

Bunu şu şekilde açıklayabilirim. Google, yapılan sorgudaki dilin ne anlama geldiğini ve web ortamındaki içerikle nasıl ilişkili olduğunu anlayabilmek için birden farklı yol kullanabilmektedir. Örneğin, bir şeyin yanlış yazılması durumunda Google’ın sistemi ihtiyacınız olanı elde etmek için doğru kelimeyi bulmanıza yardımcı olabilecektir. Buna ek olarak alakalı belgelerdeki asıl kelimenin eş anlamlısı olan bir kelimeyi kullanmanız durumunda Google seçtiğiniz kelimeyi bunlarla eşleştirme yoluna gidebilecektir.

BERT: Kullanıcılar İçin Yazın

BERT, Google’ın dili anlamak için kullandığı bir sinyaldir. Ne aradığınıza bağlı olarak bu sinyallerin herhangi biri veya bir kombinasyonu yaptığınız sorguyu anlamak ve ilgili bir sonuç sağlamak için birden fazla kez kullanılabilecektir. Bu akıllara BERT için optimize çalışmalarının yapılıp yapılamayacağını getirebilir. İşte bu noktada durum biraz karışık diyebilirim. Tıpkı RankBrain algoritmasında olduğu gibi Google, BERT için optimize çalışması yapmaya gerek olmadığını belirtmektedir. Sadece kullanıcılar için yazmanız yeterlidir.

Diğer taraftan, tüm sorguların %10’unu etkileyebilecek olduğundan bu algoritma güncellemesini önemsemek gerekmektedir. Bu büyük bir değişikliktir. Bu değişiklikle ilgili olabilecek daha küçük algoritma değişiklikleri görebilmemiz mümkün olabilecektir. Gelecek haftadan itibaren sitenizi arama trafiği değişiklikleri açısından kontrol etmeniz çok iyi olacaktır. Hangi açılış sayfalarının etkilendiğini ve bunların neler etkilenmiş olduğunu sorgulamaya başlamalısınız.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.