Google, Arama Dizinini Ayırıyor, Artık Mobil, Masaüstünden Daha Öncelikli

Önümüzdeki aylarda meydana gelecek değişiklikle Google, arama sonuçlarını gösteren dizini mobil ve masaüstü olmak üzere ikiye ayırıyor. Ayırma işleminden sonra Google dizini hızla güncellenen mobil sürüme ve nispeten daha az sıklıkla güncellenen masaüstü sürümüne ayrılacak.

google-mobile

Görsel Kaynağı: DepositPhotos

Bu haber daha önce Las Vegas’ta Pubcon’da Gary Ilyes tarafından duyurulmuştu, daha sonra Twitter üzerinden de teyit etti.

Mobil arama dizinini masaüstü aramalarının önünde tutmak Google’ın çıktığı daha iyi mobil arama deneyimi yolculuğunun doğal bir sonucu olarak görülebilir.

2015 Nisan’ında ortaya çıkan ünlü Mobilegeddon’dan sonra Google’ın, site sahiplerini önce-mobil felsefesine yönlendirdiğini söylemek yanlış olmaz. Ayrıca, bu ayırma işlemi Google’ın mobil aramaların masaüstü aramalarını geçtiği paradigmasına uyum sağlamakta olduğunun bir göstergesidir.

Mobil için yaratılan ayrı bir arama dizini ile Googlebot da web sitelerinin hassas mobil sürümlerini daha iyi arayıp ona göre dizinleyebilecek. Bu, Google’a akıllı telefonlarından arama yapan kullanıcılarına daha iyi ve mobile göre optimize edilmiş içerik sunma imkânı tanıyacak. Ek olarak, hızlandırılmış dizinleme sayesinde Google en son haberleri kullanıcılarına hiç olmadığı kadar hızlı bir şekilde aktarabilecek.

Peki, Bu Site Sahipleri ve SEO’lar için Ne Anlama Geliyor?

Google, arama dizinine yaptığı bu değişiklikle mobil aramaların masaüstü aramalarından daha öenmli olduğunu açıkça işaret ediyor.

Bu harekete bakarak, site sahiplerinin ve SEO’ların da aynı şeyi yapmaları gerekir. En azından sitelerin mobil sürümü olmalı. Ancak bu sadece ilk basamak…

Mobil sürüm için optimize edilmiş bir web sitesi yeterli değil. Sadece Google’ın sıralama algortiması için değil, site kullanıcıları için de yeterli değil. Google istatistiklerine göre, bir site 3 saniye içerisinde yüklenmezse kullanıcıların %53’ü orayı terk ediyor.

İçeriğinizi hız konusunda optimize etmenin en iyi yolu, içeriği Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) teknolojisi ile hazırlamaktır. Eğer AMP hakkında hiç bilginiz yoksa Google’ın test aracını kullanarak mobil sayfa hızınızı ölçmenizi tavsiye ederim. Yüklenme sürelerini olabildiğince kısa tutun.

Sektörünüz hakkında düzenli aralıklarla haber yazıyorsanız Google Haberler listesine girmeniz şart. Bu sayede içeriğiniz sadece hızlıca dizinlenmekle kalmaz, arama sonuçlarında da daha üst sıralarda gözükür.

Tercihen site sahipleri Google arama dizinini ayırmadan önce bu temelleri atmış olmalılar. Ayırma işleminin tam olarak ne zaman gerçekleşeceği belli değil ancak bu sektörde önceden harekete geçmekten asla zarar gelmez.

Bu haberin kaynağı searchenginejournal‘dır.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.