Google Analytics’i Verimli Kullanmanın Yolları

Birçok açıdan Google Analytics sitenizin gözü kulağı gibidir. Bu ücretsiz ve popüler araç sizin için gerekli verileri toplayabilir, bu verilerin anlaşılır olmasını sağlayabilir ve kitlenizi oluşturmanızda size yardımcı olabilir.

Bir site sahibi olmanız durumunda insanların ne istediğini ve sizden ne beklediklerini bilmelisiniz. Bir ürün satıyorsanız, sitenize müşteri çekmek için Google Analytics’ten faydalanabilir ve hedeflerinizi burada tanımlayarak durumunuzu görebilirsiniz. Sadece ticari amaç güden siteler için değil benim gibi kişisel bir blogunuz var ise birçok işinize yarayacak detayları öğrenebilirsiniz.

google analyticsi verimli kullanmak

Google Analytics’i verimli bir şekilde kullanmak istiyorsanız onu kullanırken sormanız gereken bazı temel ve önemli sorular bulunmaktadır. Bu yazıda bu temel sorulara cevap vererek Google Analytics’i daha verimli kullanmayı öğrenmiş olacaksınız.

Ben Google Analytics uzmanı değilim. Buradaki anlatacaklarım kendi blogumun sayesinde araştırarak öğrendiklerimi ve tecrübelerimi kapsamaktadır.

Sitemi Google Analytics’e nasıl bağlarım?

Eğer henüz bir Google Analytics hesabınız yoksa bunu açmak oldukça basittir. Google Analytics sitesini ziyaret edin. Daha sonra yeni bir hesap oluşturma seçeneğini kullanarak basit bir şekilde hesabınızı oluşturun ve ayarlamaları yapmaya başlayın.

Hesap oluşturduktan sonra Google Analytics için verilen kodu sitenize eklemeniz gerekmektedir. Bu kod genel olarak Google Analytics’in sitenize ait verileri yakalamasını sağlayacaktır. Eğer sitenize doğrudan erişim sağlayamıyorsanız takip kodunu bir yere kaydedin ve daha sonra bunu site yöneticisine göndererek sitenize ekletin.

Sitemin ölçümlerini neden takip etmeliyim?

Sitenizi ziyaret eden kişilerin kimler olduğunu bilmek yani potansiyel veya mevcut ziyaretçilerinizi tanımak, bununla birlikte sitenizde nelerin sevilmediğini tanımlamak iş hedefi açısından size yardımcı olabilir. Böylece ziyaretçilerin dikkatini çeken içerik türlerini anlayabilir ve yöntemlerinizi daha net belirleyebilirsiniz.

Bu sadece ticari amaç güden siteler için geçerli bir durum değildir. İçeriklerinizin okunmasını herkes ister değil mi? Okuyucularınızın hangi içerik tülerini sevip sevmediğini daha rahat anlayabilmenizi sağlayan teknik bir detaydır.

Google Analytics hedefleri nelerdir ve onları nasıl kullanabilirim?

Google Analytics izleme kodunu ekledikten sonra bir sonraki hedefiniz sitenin temel ziyaretçilerinin gerçekleştirdiği eylemleri tanımlamaktır. Google Analytics bunlara hedefler adını vermektedir ve bu sayede hangi içeriğin ziyaretçilere daha anlamlı geldiğini görebilirsiniz.

Hedefler açıdan dört farklı tür bulunmaktadır. Birincisi sitenin içerisindeki belirli bir alanı göstermekte ve buraya hitap etmektedir. Bir diğeri sitede geçirilen zamanla ilgilidir. Diğeri sayfa ve ekran görüntülenmelerini belirtir. Sonuncusu ise ziyaretçinin site içerisinde yaptığı tıklamalar ve sosyal medya paylaşımlarıyla ilgilidir.

Ziyaretçilerin siteme gelme şekillerini nasıl bulurum ve onların geri gelmesini nasıl sağlarım?

Google Analytics’in anahtar kelimeleri bu konuda sizi bilgilendirmektedir. Sadece arama motoru pazarlama çabalarınızın verimli olmasını sağlamalısınız. Arama motoru pazarlama çabalarınızın durumuna göre siteye gelen kişilerin ne şekilde geldiklerini daha net bir biçimde görebilirsiniz.

Google Analytics içerisinde sunulan kaynaklar raporuna iyi bir şekilde göz atın. Bu raporu dikkate alın çünkü ziyaretçilerin sitenizi ziyaret etmeden önce hangi sitelerden buraya geldiklerini göstermektedir.

Kaynakları ve anahtar kelimeleri kullanarak sitenizin arama motoru trafiğini yükseltebilirsiniz. Bu sayede insanları sitenize getiren unsurları tespit edebilir ve onların istedikleri türden içerikler sunarak etkileşimi arttırabilirsiniz.

Google Analytics içerisinden Google Adsense kampanyamı takip edebilir miyim?

Evet, takip edebilirsiniz. Google Analytics, Google Adsense ölçümlerini size göstermektedir. Eğer hedefiniz Adsense üzerinden gelir elde etmekse Google Analytics’in sayfalar raporunu kullanmalısınız. Bu rapor size sitenin Adsense kazancı açısından ve daha fazla nitelikler açısından hangi sayfanın daha iyi performans sergilediğini göstermektedir.

Google AdWords girişimlerimin başarısı için Google Analytics kullanabilir miyim?

Evet, Google Analytics’i kullanarak hangi Google AdWords kampanyasının işinize yarayacağını hangisinin yaramayacağını ve bunun nedenini bulabilirsiniz.

Bunları bulmak için gelişmiş bir Google Analytics sayfası oluşturun ve buradaki bölümlerde sadece AdWords ziyaretlerine yönelik verilerin gösterilmesini sağlayın. Bunu yaptıktan sonra açılış sayfasını kontrol edin ve hangisinin yüksek hemen çıkma oranına sahip olduğunu tespit edin. Yüksek hemen çıkma oranı sitenize yapılan ziyaretin kalitesiz olduğunu gösterir ve bunu iyileştirmek için adımlar atabilirsiniz.

Sitemi ziyaret eden kişilerin tarayıcılarını ve cihazlarını nasıl görebilirim?

Google Analytics’in kitleler kısmında bunun için detaylı bilgiler edinebilirsiniz. Tarayıcılar, işletim sistemleri ve cihazlar gibi bilgiler burada tam olarak yer alacaktır.

google analytics tarayici bilgileri

Eğer akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlar üzerinden gelen ziyaretçiler çok fazlaysa sitenizi bu yönde daha fazla geliştirmeyi düşünebilirsiniz.

Siteyi ziyaret eden kişileri siteden kaçıran nedenleri nasıl bulabilirim?

Google Analytics içerisinde yer alan çıkış sayfaları özelliği ile sitenizi ziyaret eden kişilerin sayfalarda nasıl gezindiklerini görebilirsiniz.

Eğer ana sayfa üzerinden çıkış oranı çok fazlaysa bu durumda çok fazla ziyaretçi kaybınız var demektir. Bu nedenle açılış sayfalarını daha fazla iyileştirmeyi düşünebilirsiniz. Eğer bir sayfanın kullanıcısı sayfa içeriğine kısa süre baktıktan sonra hemen çıkmışsa bu sayfayı iyileştirin veya silin.

Önemli Google Analytics verilerini ikinci bir kişiyle nasıl paylaşabilirim?

Bunu yapmak istiyorsanız Google Analytics üzerinden elde edilen verileri başkalarıyla paylaşmak için farklı yöntemler vardır. Otomatik yöntemleri kullanabileceğiniz gibi e-posta yöntemini, raporu belirli dosya biçimlerinde kaydedip gönderme yöntemlerini seçebilirsiniz. Bununla birlikte gönderim zamanını günlük, haftalık, aylık veya farklı zaman dilimlerine göre tanımlayabilirsiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.