Google AdWords Ve Facebook Reklamları

Facebook reklamları ve Google AdWords reklamları belirlemiş olduğunuz hedeflere ve sahip olduğunuz pazarlama bütçesine göre değerlendirebileceğiniz en önemli iki ücretli reklam ağıdır. Bu iki farklı reklam ağı da yapacağınız tanıtım çalışmaları konusunda size değer katabilecektir. Facebook reklamları ve Google AdWords arasında sürekli olarak bir kıyaslama olmasının en büyük sebebi ise her iki platformun da yıllar içerisinde sürekli büyüme göstermesidir.

Medya verilerini düşünecek olursak Facebook, geçtiğimiz 2 yıl içerisinde aktif olarak 3 milyon reklamcının kullandığı bir alan olmuştur. Buna ek olarak Facebook’ta yapılan reklam harcamaları müthiş bir ivme kazanarak günden güne artış göstermektedir. Bu büyümenin arkasındaki en önemli unsur ise hiç kuşkusuz platformun hedefleme kapasitesi, mobilin günden güne ön plana çıkması ve etkileşim kuran veya kurmak isteyen kullanıcıların sayısında artış yaşanmasıdır.

Facebook’un rakip olmaya çalıştığı en büyük platform ise hiç kuşkusuz Google’ın sahip olduğu Google AdWords reklam ağıdır. Bu ağ her ne kadar sıkı rekabet söz konusu olsa bile büyümeyi sürdürmektedir. Mobilin önem kazanması, alışveriş olanaklarının artış göstermesi ve diğer reklam biçimlerinin başarılı bir şekilde uygulanması platformun gücüne güç katmaktadır.

İnternet reklamcılığı denildiğinde değerlendirebileceğiniz en önemli iki platform olan Facebook reklamları ve Google AdWords arasında bir seçim yapmak istediğiniz zaman bazı kriterleri göz önünde bulundurmanız gerekir. Doğrudan bu platform bundan daha iyidir şeklinde bir açıklama yapmak veya kesin kanı ortaya koymak mümkün değildir. En iyinin belirlenmesi için hesaba katılması gereken çok fazla faktör bulunmaktadır.

Dijital Reklamcılık Bütçesi ve Ortalama TBM Değeri

Birçok koşulda Google AdWords TBM değerleri Facebook reklamlarından çok daha fazladır. Örneğin, bir Facebook reklamı için ortalama TBM değeri 0.20 gibi bir değer ise Google AdWords’te aynı reklamın ortalama TBM değeri 1.20 civarında olabilmektedir. Bu nedenle dijital reklam bütçesi çok düşük olan veya ortalamanın altında olan yerler için Facebook reklamlarına başvurmak çok daha mantıklı bir çözümdür.

Sektör ve Rekabet Durumu

Reklam çalışmalarına başlamadan önce elbette bulunduğunuz sektörün ve rekabet durumunuzun ne olduğunu gözden geçirmelisiniz. Bazı sektörlerde hatta alt sektörlerde reklam fiyatlarının çok ama çok yüksek olması gibi bir durumla karşı karşıya kalabilirsiniz. Fakat reklam vermek istediğiniz anahtar kelimeler için reklam değerleri düşükse bu durumunda bütçe konusunda sorun yaşamaktan kurtulabilirsiniz.

Genel anlamda eğitim, finans, hukuk ve sağlık gibi alanlarda AdWords’te reklam vermek oldukça pahalıdır ve başarılı olmak çok kolay değildir. Facebook cephesinde daha hedeflenebilir reklamlar oluşturabileceğiniz için durumu biraz daha farklılaştırmanız mümkündür. Yine de bu konuda bir profesyonel destek almadan son kararınızı vermemelisiniz. Örnek olarak bahsetmek gerekirse Reklav Medya & Tasarım gibi AdWords sertifikalı yerlerle iletişime geçmeyi düşünebilirsiniz.

Hedeflerin Belirlenmesi

Markanızın reklam bütçesini ve rekabet durumunu gözden geçirdikten sonra beklentilerinizi ortaya koymalısınız. Her pazarlama çalışmasının ardında bir beklenti ve hedef vardır. Google reklamları size bu konuda ne kazandıracak veya Facebook reklamları size bu konuda neler kazandıracak bunları belirlemelisiniz. Hedefiniz marka bilinirliği oluşturmak ise ilk durağınız Facebook reklamları olmalıdır. Hedefiniz satış yapmak ise bu durumda ilk durağınız Google AdWords olmalıdır. Bunun sebebi Google reklamlarıyla karşılaşan insanların satın alım gerçekleştirme niyetinin çok daha fazla olmasıdır.

Alışveriş Yolculuğunu Kontrol Etme

Kullanıcının alışveriş yolculuğunda aldığı mesafeyi ve attığı adımları izlemek çok önemlidir. Bu sayede reklam çalışmalarınızı iyileştirmeyi başarabilirsiniz. Eğer bir ürün satın almak isteyen kişiyi anlık olarak yakalamak istiyorsanız Google AdWords kullanmak çok daha uygun bir seçim olacaktır. Ancak, eğer sunduğunuz tekliflere çok daha fazla bilinirlik kazandırmak istiyorsanız Facebook reklamları ilk durak noktanız olmalıdır. Bunun dışında kullanıcı kitlenizin mobil reklamlar ve mobil uygulama reklamları gibi farklı reklam biçimlerine karşı yaklaşımlarını gözden geçirerek en uygun kanalı belirlemek bütçenizi yönetmek açısından çok daha anlamlı olacaktır.

Ürün Olgunluğun ve Ortalama Arama Hacmi

Ürün olgunluğu ve ortalama arama hacmi genelde göz ardı edilen bir unsurdur. İşletmenizin yeni bir ürünü veya hizmeti varsa ve arama hacmi düşük ise bu durumda Google AdWords kullanmak çok mantıklı olmayacaktır çünkü size ihtiyaç duyduğunuz trafiği kazandırması mümkün değildir. Bu durumda farklı alternatiflere yönelmeniz gerekmektedir. Facebook reklamları ile marka ve ürün bilinirliğini geliştirmek iyi bir fikir olabilir. Belki YouTube kanallarında ürünlerinizin tanıtılmasını sağlayabilir veya YouTube reklamları gibi farklı alternatifleri değerlendirmeye çalışabilirsiniz.

Marka Bilinirliği Durumu

Diğer faktörler kadar çok etkin olmasa bile yakından takip edilmesi gereken bir durumdur. Yeni bir işletme olmanız durumunda aramalarda kendini kanıtlamış ve yıllardır aktif olan firmalarla rekabet etme konusunda sıkıntı yaşayabilirsiniz. Bunun temel sebebi rekabet halinde bulunacağınız firmaların marka bilinirliği konusunda belirli bir mesafeyi almış olmalarıdır.

Bu koşulları göz önünde bulundurarak ilk başlangıcı Facebook reklamlarıyla gerçekleştirmek ve belirli bir aranma hacmine sahip olduktan Google AdWords’e geçiş yapmak çok daha doğru olacaktır. Facebook reklamlarına ayıracağınız efektif reklam bütçesi sayesinde marka bilinirliğini üst seviyeye çıkararak kendinizi rekabete hazır hale getirebilirsiniz.

Burada yer alan başlıkları okuduktan sonra Google AdWords ile Facebook reklamları arasında nasıl ve ne zaman tercih yapmanız gerektiği konusunda temel bilgilere sahip olmuş olmalısınız. İşletmeniz için en doğru olan çözüm bütçenizi en iyi şekilde değerlendirme yoluna gittiğiniz çözümlerdir. Söz konusu faktörler bütçenizi doğru değerlendirme konusunda size gerektiği gibi yol gösterecektir.

Yazar hakkında

Timur Demir
Timur Demir 385 içerik

23 Yaşında Muğla doğumlu olan yazar, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Mühendisliği son sınıf öğrencisi ve aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümü öğrencisidir.

Yazara ait tüm içerikler →

İlginizi Çekebilecek Yazılar

Tanıtım Yazıları 2 Yorum

Zengin Olmanın Sosyal Yolları

Elimizde bir cep telefonu, diz üstü bir bilgisayar ya da tablet, evde bir televizyon ya da büyük bir şirketin önemli bir pozisyonunda sekreter olmak. Ne olursa olsun fark etmiyor ve

Tanıtım Yazıları 1 Yorum

Zevk Almanın Küçük Araçları

Tat almanın birçok yolunu hayatınız boyunca keşfederek bulabilirsiniz. Bazen bu öğrenme sürecine tabi iken; bazen bedeninizden var oluşunuzdan gelir. Doğal yaşam sürecinde tat almak; yaşamaktan mutlu olmak, hayatı severek devam

Tanıtım Yazıları 0 Yorum

Oyun Oynayarak Stres Atın

Çok sıkıldığınız günlerde kendinizi rahatlatmak için neler yapıyorsunuz? Dizi izlemek, film izlemek veya dışarı çıkıp hava almak artık pek etki etmiyorsa yapabileceğiniz başka şeyler de var. Örneğin, oyun oynamak. Oyun

0 Yorum

Henüz Hiç Yorum Yapılmamış!

Bu içeriğe ilk yorum yapan sen ol!