Gece Yazarları İçin Önemli Tavsiyeler

Geç vakte kadar yazı yazanlardan iseniz bu yazımı dikkatlice okumanızı öneririm. ” Gece Yazarları ” olarak adlandırdığım bu gruptan biri olarak tecrübelerim doğrultusunda sizlere önemli tavsiyelerde bulunacağım.

Gece Yazarları ve Gece Vakti Yazı Yazmaya Çalışanlara  Önemli Tavsiyeler

Birçok öğrenci ve hatta birçok profesyonel geçimlerini sağlamak için blog yazarlığı konusunda ısrarcı olurlar. Bunu yapmak için gece vakitlerini yazı yazmaya ayırırlar. Gündüz vakti arkadaşları ile gezen, iyi görünmeye çalışan ancak gece vakti çok yoğun çalışan birçok insan vardır.

Bu tip insanlardan birisi siz olabilirsiniz. Eğer değilseniz bile günü geldiği zaman takviminizi bu şekilde ayarlamak durumunda kalabilirsiniz. İşte o zaman bu yazı size de yardımcı olacaktır.

Gece vakti yazı yazmak son zamanlarda daha fazla ön plana çıkmaktadır. Buna rağmen bu tavsiye edilen bir şey değildir fakat bunu yapmak konusunda bir mecburiyetiniz varsa aşağıdaki tavsiyeler işinize yarabilir.

Kısa Süreliğine Uyuyun

Gün içerisinde kısa süreli uykular uygulamanız halinde verimliliğinizi arttırabilirsiniz. Bu bilimsel bir çalışma ile ortaya konmuştur. Kısa süreli uykularınız 15-40 dakika arasında olmalıdır. Eğer gece vakti kendinizi iyi hissetmiyorsanız bir sonraki gün kısa süreli uykular gerçekleştirerek enerjinizi toplayabilirsiniz.

Kahve İçin veya Yemek Yiyin

Yine bir araştırmaya göre kahve vücuduna önemli ölçüde güç kazandırmaktadır ve verimli çalışmayı destekleyici olabilmektedir. Kişi uykulu olduğu zaman verimliliği düşüş gösterir. Kişi bir işe kendini tam olarak veremezse bu durumda yapacağı seçimler sırasında zihni bulanın olabilir.

Kahve insanı ayakta tutabilir ve bu sayede dikkatinizi toplayabilirsiniz. Ancak çok fazla kahve içmemelisiniz, bu sağlığınıza da zarar verebilir.

Kahve ile aranız iyi değilse ufak tefek bir şeyler atıştırabilirsiniz. Ancak sağlıksız gıdalardan uzak durmalısınız. Sağlıklı yiyeceklerden atıştırmalısınız. Sağlığınıza zarar verdiğiniz zaman başarılı bir blog yazarı olmanızın bir önemi yoktur.

Kendinizi Eğlendirin

Gece çalışırken kendinizi eğlendirecek bir şeyler bulmalısınız. Ayakta kalmak için iki farklı yönteminiz bulunur. Birincisini kafein alarak kahve ile gerçekleştirebilirsiniz. İkincisi ise kendinizi eğlendirecek bir şeyler bulmaktır. Zihninizi açık tutmak zorundasınız ve gülebileceğiniz herhangi bir şey işinize yarayacaktır. Ancak en etkili olanlar karikatürlerdir.

Hedefli Çalışmalar Yapın

Takviminizi değiştirmişseniz gece yarısı çalışmak size zor gelebilir. Bu nedenle planlı hareket etmelisiniz. Güvenilir bir plan yapabileceğiniz bir takım şeylerden oluşur. Kendinize çok fazla güvenmeyin, başarabileceğiniz hedefler belirleyin ve en kısa sürede yapabileceğiniz şeyleri seçin. Daha sonrasını ise uykuya ayırın.

Aynı Anda Bir Tek Şey Yapın

Planlama yaparken hedefinize birçok şey olabilir. Sayfa için SEO çalışması yapmak, sosyal medya pazarlaması yapmak veya blog adresiniz için yazı yazmak. Bunların hepsini yapmaya çalışabilirsiniz.

Bu yapılabilecek basit bir hatadır. Bunların hepsini aynı anda yapmaya çalışırsanız hata yapmış olursunuz. Birini yarım bırakıp diğerine geçmemelisiniz, birini bitirip daha sonra diğerine geçmelisiniz. Bu nedenle planlamayı oluştururken düşünerek hareket etmelisiniz.

Birileriyle Sohbet Etmeye Çalışmayın

Etkili ve verimli bir biçimde çalışmak istiyorsanız zihniniz başka şeylerle meşgul olmamalıdır. Birçok kişi çalışırken Facebook veya Twitter gibi sosyal medya hesaplarını açık bırakır. Eğer bunu yapıyorsanız daima bir şeyler sizi rahatsız edebilir. Özellikle sevgiliniz, çalışırken sizinle sohbet etmeye çalışabilir. Sevgilinize daha sonra konuşmak istediğinizi söylemelisiniz. Bu birçoğunuz için zor olabilir ancak bunu yapmak zorundasınız.

Gece çalışıyor olmak sağlığınızı etkiler. Sürekli egzersiz yapmalı ve sağlığınızı dikkate almalısınız. Burada yer alan tavsiyeleri göz önünde bulundurursanız gece vakti etkili ve verimli bir biçimde çalışabilirsiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

4 Yorum

  1. Samet dedi ki:

    İyi günler makalenizi çok beğendim.Ben günde ortalama 2-5 saat arasında uyuyorum.Uykuyu o kadar seven biri değilim.Bu ilerde bana bir sorun yaşatır mı ?

    1. Timur Demir dedi ki:

      Uykuyu sevmenizden daha çok buna vücudunuzun ne zamana kadar dayanacağı konusu daha önemli. Bence bu konuyu bir doktorla görüşseniz daha iyi olur 🙂

  2. Mustafa T. dedi ki:

    Öncelikle bu güzel yazı için teşekkür ederim. Çok iyi noktalara değinmişsiniz. Ben de öğrenci olduğum için günümün neredeyse tamamı dışarıda geçiyor. Bana da sadece geceler kalıyor. Blog yazarken gece 11 ile 2 arasını kullanıyorum genelde.

    Yazarlar için ben de ufak bir tavsiye vereyim. Tarayıcıdaki metin editörlerinde yazı yazmayın. Ben not defterini kullanıyorum ve yazarken sadece not defteri açık oluyor. Onun dışında hiçbir pencerenin açık olmasına müsade etmiyorum. Böylelikle hem yazacağınız konuya kendinizi daha iyi odaklamış olursunuz, hem de arkaplanda facebook gibi sohbet ortamları çalışırken 2 saatte yazabileceğiniz makaleyi sadece not defteri kullanarak yarım saatte bile yazabilirsiniz.

    1. Timur Demir dedi ki:

      Bu bilgi verici güzel yorumunuz teşekkür ederim.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.