Dijital Pazarlamada Kullanıcı Faktörü

Gün geçtikçe dahil olduğum tüm çalışmalarda dijital pazarlama stratejilerini kıyısından bile olsa kullanma oranım artış gösteriyor. Bunun bir sonucu olarak bu konularda bilgi sahibi olmam bir gereklilik haline dönüşüyor. Dijital pazarlamayı, içerik pazarlama ve arama motoru optimizasyonu çalışmalarından bağımsız olarak değerlendirmemek gerekiyor. Kapsamının biraz daha geniş olduğunu hatırlayarak ilerlemek gerekiyor.

dijital pazarlama ve kullanıcı faktörü

Dijital pazarlamada karşınıza sıkça çıkacak durum uygulanacak stratejinin geçerliliği olacaktır. Siz ne kadar diretecek olursanız olun bir süre sonra işe yaramayan ve artık güncelliğini yitirmiş stratejilerden uzaklaşmanız gerekecektir. Bunun bir getirisi olarak daha fazla şey öğrenmek ve daha fazla çalışma yapmak zorunda kalacaksınız. Ancak endişe etmeniz gereken nokta bu kısım değildir. Endişe etmeniz gereken nokta kullanıcı faktörüdür. Dijital pazarlamada kullanıcı faktörü tahmin edilmesi zor olan ve etkisi olağanüstü derecede yoğun bir unsurdur.

Benim bir blog adresim var. Kişisel blog adresim üzerinden ilgi duyduğum alanlarla ilgilenen başka insanlara ve kişilere ulaşmaya çalışmaktayım. Bu bir hedef. Hedef olduğu kadar stratejilerin temel kaynağı. Dışarıda kalan, blog adresimin abonesi olmayan veya burayı düzenli bir biçimde takip etmeyen herkes benim ulaşmak istediğim kitle anlamını taşıyor. Buna göre strateji geliştirirken merkeze kullanıcıları yerleştiriyorum ve stratejileri merkezden diğer yardımcı unsurlara doğru yönlendirmeye çalışıyorum.

Arama Motorlarının Gereğinden Fazla Önem Kazanması

Araya başlığı yerleştirerek devam etmek istedim. Ben stratejileri kullanıcı odaklı yapmaya çalışsam bir bir noktadan sonra arama motorlarını önemsemeye, oradan gelecek aramaları iyileştirmeye veya yükseltmeye uğraşıyorum. Bu bana bir noktadan sonra zarar vermeye başlayabilir. Bunun sebebi ise dijital pazarlamada odak noktanın arama motorları değil kullanıcı olmasıdır. Bu yeni bir trenddir. Önümüzdeki yıllarda trend olmaktan çıkıp bir kural haline dönüşecektir.

Blog adresimizin veya sitemizin iyileştirme çalışmalarını yapmak bizim için bir kazançtır. Arama motorlarını önemsemek ve çalışmalarımızı bu noktada yoğunlaştırmak bize çok şey kazandırmaktadır. Fakat bir şekilde artık geleceğe bakmamız gerekiyor. Kullanıcılar aradıkları bilgilere artık sadece arama motorları üzerinden erişmeye çalışmıyorlar. Sosyal medya kanallarını kullanıyorlar, sosyal imleme sitelerine göz atıyorlar, mobil uygulamaları ve e-posta tanıtımlarını dikkate alıyorlar. Dolayısıyla yaptığımız çalışmaların bir kısmı emeklerimizi zaman içerisinde boşa çıkaracak bir hale bürünüyor.

Çözüm arama motorlarını tamamen gözden çıkarmak değil. Bunu yaptığınız zaman kısa ve öz bir biçimde belirtmem gerekirse intihar etmiş olursunuz. Yapmanız gereken arama motorları ile kullanıcı odaklı çalışmaları bütünleştirmek ve stratejileri bu şekilde oluşturmaktır. Kullanıcıların ne istediğini anlamayı başardığınız her dakika blog adresinizi veya sitenizi başarıya bir adım daha yaklaştırmış olursunuz.

Arama motorları sizin için inanılmaz trafik kaynağı anlamına gelebilir. Bu doğal bir durum ama arama motorlarına gereğinden fazla değer yüklememeye çalışmalısınız. Çünkü aslında onlar da kullanıcı odaklı çalışmaya ve algoritmalarını bu yönde geliştirmeye çalışırlar. Siz, dijital pazarlama stratejileriniz kapsamında kullanıcılar ile arama motorlarını birbirine ne kadar yaklaştırırsanız oluşturacağınız stratejinin bir o kadar iyi olmasını sağlarsınız. Düşünmeye değer gözüküyor öyle değil mi?

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap