Blogunuz İçin Sosyal Dönüşümlerin Önemi

Sosyal medya hakkında bugüne kadar çok şey duymuş olabilirsiniz. Güçlü bir trafik kanalı olduğu, hedef kitle ile etkileşiminizi yükselttiği ve bununla birlikte otorite sahibi olduğunuzu ispat etmenize katkı sağladığı doğrudur. Bunların yanında çok daha fazla nitelik sıralayabilirsiniz ama göz ardı edilen durum daima sosyal dönüşümlerin varlığıdır.

Bu göz ardı edilen durum yakın gelecekte veya uzak gelecekte bir gereksinim haline gelecektir. Sosyal kanallar kullanılarak dönüşümlerin yükseltilmesi bir trend halini almaya başlamaktadır. Çok geç olmadan bu kanalları blog adresinizden beklediğiniz dönüşümlerin bir parçası haline getirmelisiniz.

sosyal donusumlerin onemi

Dönüşümler bir blog adresinin veya sitenin hedefleri doğrultusunda gelen ziyaretçilere yaptırmaya çalıştığı eylemlerdir. Bir e-ticaret sitesinde dönüşüm bir ürünün satılması olabilir. Hizmet sektöründe yer alan bir sitenin dönüşüm hedefi hizmetlerin satın alınmasıdır. Blog adresiniz için ise dönüşümler belirlediğiniz hedeflere göre farklılık gösterecek niteliktedir.

Blog adresinizi ziyaret eden kişilerden reklamlara tıklamasını isteyebilirsiniz. Bu bir dönüşüm hedefidir ve çok fazla kendini belli etmese bile en büyük beklentilerden birisidir. Diğer taraftan blog adresinizi ziyaret eden kişinin birden fazla yazıyı ziyaret etmesi ve yazılar arasında geçiş yapması bir dönüşüm hedefi olabilir. Sosyal medya üzerinden gelen ziyaretçilerin blog abonesi haline dönüşmesi yine bir dönüşüm örneğidir. Bu örnek sosyal dönüşümlere verilebilecek ideal örneklerden birisidir.

Sosyal medya kanallarınızı kullanarak sitenize ziyaretçi çekmeniz ve bu ziyaretçinin site içerisinde istediğiniz eylemi gerçekleştirecek olması sosyal dönüşüm hedefinizin gerçekleştiği anlamına gelmektedir. Nitekim gün geçtikçe artan sosyal medya kullanımı ve arama motorlarının sosyal medya ile daha iç içe çalışması gibi unsurlar sosyal dönüşümlerin önemi konusunda bir kez daha düşünmemizi sağlıyor.

Sosyal Medya Kanallarınızı İyileştirin

Sosyal medya üzerinden ne kadar fazla ziyaretçi alıyorsanız sosyal dönüşüm gerçekleştirme olasılığınız bir o kadar yüksek olur. Bu nedenle sosyal medya kanallarınızı siteniz ile uyumlu olabilecek, ziyaretçileri istenilen hedefe yönlendirebilecek ve daima ilgi çekici olabilecek şekilde düzenlemelisiniz.

Facebook ve Twitter, ilgi çekici iki sosyal medya kanalıdır ama etrafta diğer sosyal medya kanallarının olduğunu unutmamalısınız. Pinterest ve Google+ gibi diğer sosyal medya kanallarında aktif olmalısınız. Hedef kitlenizin durumuna göre hangisine ağırlık vereceğinizi kendiniz belirlemelisiniz. Önceliğiniz aşırı miktarda trafik çekmek değil, gelen ziyaretçinin dönüşüm katkısı sağlaması olmalıdır. Bu nedenle kaliteli ve nitelikli ziyaretçileri hedeflemeyi düşünmelisiniz.

İlerleyen yıllarda sosyal medya kanalları çok daha güçlü hale gelecekler ve belki de arama motorlarının payından kopararak site içi aramalarını iyileştirecekler. Bu durumda sosyal medya kanallarında görünür olan yerler çok daha avantajlı konuma gelecekler. Bu fırsatı şimdiden değerlendirmeye çalışarak önemli bir adım atmış olabilirsiniz. Sosyal dönüşümler etkisini arttırdıkça bu alanda daha fazla çalışma yapma ve stratejilerinizi gözden geçirme gereği duyabilirsiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

7 Yorum

  1. cem kazan dedi ki:

    Sosyal medya üzerinden hiç ziyaretçi çekemiyorum. Twitter ve Facebook’tan. Google+ degerleri iyi. Yazılarımı okuyacak kitlenin olduğuna eminim. Ama bir türlü onlarla buluşamıyorum. Sadece bloga ozel facebook ve Twitter adreslerimi açmaliyim? Ben kişisel hesaplarimdan blog yazilarimi paylaşıyorum. Bunun etkisi sizce nedir? Saygılar.

    1. Timur Demir dedi ki:

      Merhabalar. Blogunuza özel sosyal medya hesapları açabilirsiniz. Buradan da paylaşım yapabilirsiniz fakat takipçi sayınız hiç yok denecek kadar az ise çok fazla katkısı olmayacaktır. Uygun etiketleri kullanabilir ve diğer yazdığınız konularla ilgili gruplar var ise burada da paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Kendi profilinizde paylaşmanın da elbet sitenize kullanıcı akışı sağlayacaktır. Kullanıcı akışı sağladıktan sonra ise onları sitede tutmayı başarabilirseniz ne mutlu size 🙂

  2. Mahir dedi ki:

    Emeğinize sağlık. Sosyal medya iyileştirme konusundaki can alıcı nokta şu: kendi sayfanıza/grubunuza insanları çekmek zor. Dönüşüm alabilmek için içeriğinizin konusu ile ilgili paylaşım yapan yerlere yöneliyorsunuz ama bu sefer de yöneticilerin insiyatifine kalıyorsunuz. Sosyal medya dışında bir çok yerde de bu tarz tanıtıcı paylaşımlar yapmak sıkıntılı oluyor.
    Bunlar arasında kendi lehinize bir denge kurabilmek en iyi dönüşüm hedefi oluyor sanırım.

  3. Oguzhan dedi ki:

    12 gün önce yeni bir site açtım ve şuan 7 tane yazım bulunmakta. Bu yazılarım 3 ayda 22-25’e çıkarmayı düşünüyorum 12 günde siteme 0 kişi girdi 7 tane yazı iyi değil mi? Ne zaman gelmeye başlarlar? Biliyorum 12 gün az ama 3-5 kişi girer diye bekliyordum ?

    1. Timur Demir dedi ki:

      Yeni bir web sitesi olduğunu söylüyorsunuz. Yazıları yazıp yayınlamak size bu süreçte hit getirmeyecektir. Sosyal medya hesaplarınızda bu yazılarınızı paylaşın. Paylaşın ki birileri siteniz olduğunu fark etsin. Makale sayınız arttıkça da organik aramalardan hit almaya başlarsınız. Her şey zamanla gerçekleşir. Sabırlı davranın acele etmeyin.

  4. Kemal dedi ki:

    Timur Bey, ben blogum için, ilk açılışta belli bir süre kalıp daha sonra kaybolacak facebook sayfa beğenisi için açılır pencere tarzı birşey arıyorum. WordPress için önerebileceğiniz güzel bir eklenti var mı?

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.